K jednosmerke:
"Vzhľadom na význam značky sa prostredníctvom Z 321 Jednosmerná cesta označujú výlučne jednosmerné cesty, nie jednosmerné vozovky smerovo rozdelených ciest."
Takže si spokojný s neschopnosťou mesta, kde projektant koľkokrát ani nevie dodržať najzákladnejšie časti normy a dodá výsledok, že študnet, čo to práve študuje, by to zvládol lepšie? Alebo stačí prístup Cyklokoalície, kde zarezali sme autá, čo nás po nejak norme, ak sa nezmestí vodič do pruhu užšieho ako má byť, tak je neschopák a má vrátiť vodičák, ak mu chýba koľkokrát aj pol metra, ale skús spraviť o 5cm užšiu cyklotrasu (z 1,5m šírky) a uvidíš ten bordel, alebo dáš stĺpik, kde byť nemá a podobne.
Matej tu prispieva koľko? 10 rokov? To fakt nevie, že stavebné konanie, ktorému predchádza zistovacie konanie a príprava projektovej dokumentácie na viacerých úrovniach a pri ktorom je milión účastníkov ktorí sú apriori proti výstavbe, trvá niekoľko rokov?
Ale to nie je len o položení železa do zeme. Nové koľaje majú povoľovací proces novej dráhy, úprava šírkového usporiadania je omnoho menšia (a teda rýchlejšia) papierovačka.
ja len pevne verim ze raz pride nejaka trochu snehovejsia zima a mechanizmy odhrnajuce sneh sa postaraju aj o tento bordel co umiestnuju sucasni palalasi po cestach....
Ideálne to nebolo ani predtým. Ale toto nové riešenie mi príde priam stvorené na vznik nehôd. Cyklopruh mal byť určite oddelený zvýšeným obrubníkom, ale ideálne mal viesť až za parkovacími miestami. Takto tam vlastne vznikli dva súbežné pruhy pre autá oddelené cyklopruhom. Keď nasneží alebo čiary vyblednú, tak podľa mňa nebude jasné, ktorý pruh platí pre ktorý smer. Tá modrá značka označujúca jednosmernú premávku môže evokovať, že smerom na Račiansku mám ísť v tom úplne pravom pruhu a že v smere na Vajnorskú vedú dva pruhy.
Cize taketo nieco spravit, ako predpripravu na trat, je nad sily a schopnosti magistratu, co vie pouzivat iba bielu farbu, a aj to nie dobre a presne?
Predsa o to menej prace by mali potom v buducnosti, mohlo to byt na ceste zaroven ako buspruh (nemusi byt nutne kazda trat plne segregovana ako to mame doteraz), a pri najhorsom by tam mohli spravit obratisko okolo parku Halkova, alebo potiahnut ku OD Slimak, a uz by chybala iba Tomasikova a vedel by si L50 plne nahradit elektrickou.
Čo bolo zlé na pôvodnom riešení ulice? Sorry, ale toto považuješ za vhodný stav ulice hlavného mesta EÚ v 21. storočí? Veď tam by si napchal šesť áut vedľa seba. Na takej ceste potom každý lieta 70 km/h.
Neviem osobne zhodnotiť tie úpravy, keďže som tam nebol, ale z tej jednej fotky to vyzerá veľmi pekne opravené. Preasfaltované, opravená zastávka, obrubník, pribudli ostrovčeky. To, že pribudol cyklopruh, je už iba detail a bonus – určite sa nerobila oprava ulice len kvôli cyklopruhu. A áno, osobne by som to oddelenie cyklopruhu dočasným obrubníkom riešil trvalým obrubníkom a ideálne na začiatku aj širším ostrovčekom (v mieste medzi červeným autom v protismere a odbočením do parkovacej uličky by som ten široký priestor medzi protismernými pruhmi presunul medzi jazdný pruh a cyklopruh).
Povinnosť označiť ostrovček zvislou značkou ostala, len sa vymenil typ značky, čo na to upozorňuje. Je na tom plastovom obrubníku značka, ktorá na to upozorňuje? Nie. Dole som dal niekoľko príkladov, ako to bežne je označované v zahraničí. Na Slovensku dokonca to dodávala samotná Cyklokoalícia do TP085 a platnosť toho zrušená nebola a napriek tomu tu máme niečo, čo je v rozpore s TP085 a tak isto aj TP117, ktorý je riadna kopa exkrementov, ale aj tam sa píše, že všetko musí byť prehľadné a jasne identifikovateľné a čo najjednoduchšie a bezpečné. Dodržalo sa to? Nie.
Viem, ako sa to robilo pred nadobudnutím účinnosti vyhlášky 30/2020 a ako sa to možno niekde robí doteraz, ale opisujem, ako sa to má robiť podľa aktuálne účinných predpisov (spomínaná vyhláška, TP 117)
Vyznačujú krajnice stále. Naposledy som to videl robiť prerušovanou čiarou medzi Blatným a Čatajom. Nitriansky kraj ich však stále vyznačuje plnou no už tenšou čiarou. Pri hmle a hustom snežení je to potrebné kvôli bezpečnosti nech neskončíš mimo cesty.
bobitwo