Preto si myslím že by bola vhodne aby ostala linka 7 v úseku Vinohrady-Stanica aj ráno aj poobede...
Ráno 5 minút poobede 8
Ako alternatívne spojenie...
32 minútové koliecko takže ráno by to zhltlo 8 poradí, poobede 5
Áno nebolo by to vhodné z dôvodu že by to bolo nepravidelne...
Ale ták K2S by sa uživili tam a stačili by a aspoň by jazdili a tým pádom by sme sa ich vedeli zbaviť skôr
Denne by takto vychádzalo 12K2
4 pre linku 1 a 8 pre linku 7
No dobre ale iba o 26 osôb (pri 8 os. na m2, čo je dosť veľa). Zrušením 6 spojov 7 za hodinu sa zníži kapacita po Vinohrady o 1980 ľudí, avšak pôjdu navyše 3 spoje 3 s kapacitou 1068 ľudí. Takže, ak dobre počítam v úseku Blumentál - Vinohrady sa zníži kapacita v poobednej špičke o 912 ľudí.
15 spojov išlo iba v úseku Blumental-Vinohrady...
Ak pôjde 30T tak kapacita nebude o toľko zhoršená hoc Račianska radiála je dlhodobo poddimenzovaná...
Ráno by tam bol najvhodnejší voz predĺžený aspoň o B a C článok (2-3/3-4 29T/30T)
Bude to samozrejme málo, aj v Petržalke, ale podobne ako pri Košickej, cieľom je zrejme postaviť novú trať a vyfotiť sa pri nej, prevádzka je už nepodstatná, to by boli vyhodené peniaze
Nebudú 4 minúty poobede málo? Už teraz jazdí 3 poobede dosť plná a po novom pôjde namiesto 18 (spolu so 7) iba 15 spojov za hodinu, poobede mala mať 3 3-minútový interval. Niektoré spoje by mohli prinajhoršom končiť na Vinohradoch.
Snáď ju ešte posilnia nejakými vloženými spojmi v úseku Tbiliská - Na Pántoch, pretože tá 59 býva v niektorých časoch z Pántov dosť vyťažená a teraz príde o 2-3 kĺbové spoje za hodinu.
myslim ze "dobra" cesta je aj na sucasnej trase autobusov k volakedajsiemu masokombinatu.... vytrasu tam spolahlivo vsetky skrutky a matice bez ohladu na to ako dobre boli dotiahnute
Takze pokracuje 1 link variant
Tie busy - mohli by zlepsit obsluznost aj Betliarskej myslim usek od zastavky Bzovicka smer Depo Petrzka.. Aspon kazda druha 99ka by tam mohla zajst.. lebo takto je to o nicom.. ZE len v case vyjazdov a dojazdov tam idu spoje..
Pripadne keby zastavku pri ProCare na Betliarskej posunuli blizsie k podjazdu, by tam mohla zastavovat 98ka.. By ju kusok posunuli dalej ako je teraz.. pri zjazde by rovno odbocila plynule do zastavky..
Bolo by to ale len v jednom smere.. ale bol by prestup na elinu na Lucanke zabezpeceny
Teraz ked tam chodila 95ka kym robili Vysehradsku to bolo super..
Zdroj FB M. Valla
Linka 3 bude vďaka novej električkovej trati jazdiť ešte častejšie
Predĺženie nosného dopravného systému naprieč Petržalkou prinesie, okrem kvalitnejšieho cestovania, skvalitnenia verejného priestoru, zelene, nových chodníkov, ciest a cyklotrasy, postupne aj komplexnejšie zmeny MHD v tejto mestskej časti. Tento projekt totiž neprináša len novú električku, ale z pohľadu infraštruktúry je aj o dostavbe samotnej Petržalky. Možnosť cestovať rýchlejšie a komfortnejšie novou električkou bude znamenať aj zmeny v návykoch pre mnohých, ktorí doteraz cestovali autobusovými linkami. Cestujúcim chceme umožniť, aby si mohli svoje cestovné správanie a návyky zmeniť postupne, a preto k samotného spusteniu trate nebude @dpbratislava.sk realizovať komplexnú reorganizáciu ostatných liniek MHD v Petržalke. V deň spustenia električky príde len k nevyhnutným zmenám, potrebným pre samotnú prevádzku električky, a k zrušeniu niekoľkých autobusových liniek, ktorých trasy do veľkej miery prevezme nová trať. K návrhu komplexnejšej zmeny pristúpime až v horizonte niekoľkých mesiacov po spustení na základe dát o novom správaní cestujúcich a vyťaženosti jednotlivých liniek.
Celý úsek novej električkovej trate v Petržalke až po súčasnú konečnú v Rači bude obsluhovať linka č. 3 v hustejšom intervale oproti jej súčasnému grafikonu - každé 2,5 minúty v rannej špičke oproti súčasným 4 minútam a v poobednej špičke každé 4 minúty oproti súčasným 5 minútam. Počas voľných dní bude električka jazdiť každých 5 minút namiesto súčasných 7,5 minút. V ostatných časoch bude linka č.3 jazdiť v rovnakom intervale ako dnes.
Zahustením špičkového intervalu linky č. 3 zároveň zanikne linka č. 7, ktorá dnes premáva v rannej špičke medzi Račou a Hlavnou stanicou. Z prevádzkového hľadiska je prakticky nemožné v hustom 2,5 minútovom intervale linky č. 3 udržať ďalšiu linku v 4 minútovom intervale. Cestujúci z Rače sa na Hlavnú stanicu dostanú s jedným prestupom na Račianskom mýte, na linku č. 61, 71 alebo 40.
Spustením novej električkovej trate v Petržalke zároveň zaniknú linky č. 95 a 59. Linka č. 95 bola od roku 2005 navrhnutá ako dočasné riešenie do času dobudovania električkovej trate a jej trasa do veľkej miery kopíruje práve trasu električky. Doplnková linka č. 59 slúžila predovšetkým pre študentov škôl pozdĺž Račianskej a v lokalite na Pántoch. Keďže posledné školy na Pántoch v lete 2024 skončili svoju prevádzku a školy na Račianskej už bude obsluhovať predĺžená električková linka č. 3, táto linka sa stáva nadbytočnou.
Linka č. 192 bude po novom premávať od Patrónky iba po zastávku Jungmanova, kde bude možný plynulý prestup na električku č. 3, keďže zvyšok súčasnej trasy tejto linky už do veľkej miery kopíruje trasu novej električky. Lokálnu obsluhu zabezpečuje linka 99, ktorá viacnásobne križuje električkovú trať a na prestupových uzloch sa bude bez problémov možné dostať k rýchlejšej električkovej doprave.
Urbanway 2423