Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Ike #252459:
Ovčiareň bola dosť ďaleko. Ja som za Pomorini. To už na 100% dnes nikomu nič nepovie, ale zneje to exoticky. 😂
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Ike #252457:
https://www.staremapy.sk/?zoom=18&lat=48.168310840263096&lng=17.077195644378666&map=bratislava1931a

Westend bolo už v roku 1931, takže to je historický názov. Ešte historickejší by bol Mühltal stredný. Prípadne iba Mühltal, lebo dolný Mühltal je dnes zastávka Habánsky mlyn. Aak teda nevznikne nejaká sročka s názvom Habánsky mlyn. Potom sa bude musieť Habánsky mlyn premenovať na Mühltal dolný. Preklad Mühltal je Mlynská dolina, takže tak by sa mohla volať zastávka Patrónka.

https://www.staremapy.sk/?zoom=15&lat=48.18545980180917&lng=17.175364494323734&map=bratislava1933

Zlaté piesky budú trošku ťažšie, lebo historicky tam jazero nebolo, je umelé. Dvojstudňové polia už máme, aj Tuhovské. Najbližšie je Pomorini, ale to nikomu nič nepovie. Ale teoreticky by mohla byť konečná linky č. 4 Pomorini.
Reply on: poistovna #252458:
Ospravedlňujem sa za moju nevedomosť. Tak v tom prípade si viem živo predstaviť linku č. 4 s cieľom Ovčiareň (alebo Schafstall? raz neprekladáme - Blumentál - raz áno - Dvojstudňové polia) alebo Pomoriny. No a na Patrónke boli kedysi také rodinné usadlosti, tak tam by som dal Proháska, tí bývali najbližšie.
Reply on: Ike #252457:
jasne, treba to ihned zmenit. ale navrhovane nazvy nie su ok - nazov firmy sa tam v ziadnom pripade nesmie vyskytnut, takze "Areal Zlate piesky" rozhodne neprejde. a pre Patronku "Westend" by bol zase nejaky komercny nazov, ani Geologicky ustav by to nemal dostat zadarmo. treba najst nejaku staru historicku mapu minimalne z cias Marie Terezie a na nej nejaky davno zaniknuty a zabudnuty nazov lokality, co je aspon 2 km od zastavky Patronka. to bude to prave.
Kolegovia, máme vážny problém:

Zlaté piesky, s. r. o. IČO: 45509620
https://finstat.sk/45509620
(stavím sa, že tie tržby súvisia so známym názvom zastávky)

Patrónka, s. r. o. IČO: 56024380
https://finstat.sk/56024380
(mladá firma, ale hádam nebudeme bezplatne podporovať startupy)

Podľa mňa by to chcelo dôslednosť pri dodržiavaní názvoslovných pravidiel a tieto zastávky premenovať. Tu sú moje návrhy:

Zlaté piesky: Areál Zlaté piesky, Rekreačný areál Vajnory alebo Letovisko Zlaté

Patrónka: Pod Patrónkou, Pri Patrónke, Nad Patrónkou, Za Patrónkou, Továreň na Patróny, West, Westend, Výskumné ústavy, Geologický ústav

Ja len, že keď sa nemohla Vodná veža volať Zuckermandel, mali by sme byť dôsledný aj pri týchto názvoch. Sami uznáte, že sú to významné konečné / prestupné uzly a nemali by sme zvýhodňovať tieto firmy.

Reply on: Peon #252455:
A pamätám sa ako pred viac ako 10 rokmi som v NAD cestoval nejakým "dedinským zájazdovým autobusom" z Podunajských Biskupíc po Vinohradníckej ul. čo je kratšia trasa / bližšia k trase vlaku ako dnešná cez centrum Rovinky a Dunajskej Lužnej.

Prečo sa to v súčasnosti nedá? Kvôli tomu, že je tá cesta dosť úzka alebo je v zlom technickom stave? Pri Miloslavove to išlo aj okolo miesta kde je dnes Biedronka.

Ozaj bytové domy v Miloslavove pri Biedronke to je do 15 minút pešo od konečnej zastávky linky IDS BK. Nežiadajú tam miestni jej predĺženie? Na mape vidím, že okolo nových bytoviek pri Biedronke premáva iba nočná linka, ale nemá tam žiadnu zastávku.
Jeeej, to odkedy je linka SAD DS (BA - Lehnice - Dunajská Streda) presmerovaná cez ten, ešte relatívne nový, obchvat Mosta pri Bratislave, ktorý bol vybudovaný v čase budovania R7 a D4? 👍 Vďaka tomu je spojenie s južným Slovenskom v Trnavskom kraji na tej trase rýchlejšie (čiže v Moste pri Bratislave stojí iba v lokalite Studené).
#4241 odstavená na nem. Antolská, je tam aj pojazdná dielňa
Reply on: dupe #252413:
Spomenul som si, že som videl článok v Dopravárovi krajského podniku ČSAD Bratislava, apríl 1986.

Uvádza, že TIMy "v našom podniku sa zaradili do prevádzky v roku 1974". Využívali sa na výdaj časových cestovných lístkov. Závody mali spolu 32ks, z toho 26 na mesačníky, ale na základe evidencie periodických opráv odznela pochybnosť, či sa všetky reálne aj využívajú.
Reply on: Hug0 #252451:
Myslíš linku play?
Reply on: Iko000 #252449:
958 sa tuším označuje Youtube linka
Reply on: david11 #252436:
A to je chyba. Má tam byť uvedená celá trasa vlaku a nie len časť.
Čo je to za linku (otvorte si to )
Reply on: Ozo1 #252444:
Ja som tam už raz zhodil a stiahlo úplne v pohode. Treba ísť skrátka vonkajším oblúkom
Reply on: stanod #252446:
a ja, ze to je novy vyraz pre stlpy vedenia. 🙂
Reply on: S499.1023 #252445:
Dal by som si trocha koly 😉
Reply on: Ozo1 #252444:
A palice nepadnú koly vedeniu?
Reply on: andrejandrej #252440:
V podjazde sa nejazdi pomaly koly vedeniu ale ked padnu palice nestihnu sa stiahnut lebo vedenie je blizko hornej steny . Ked sa palice nestiahnu mozu strhnut vedenie.
Reply on: upravovač fotiek #252431:
Áno ale je to skoro ako pôvodné
Reply on: andrejandrej #252440:
Problém je vedenie pred podjazdom a nie v podjazde 😉

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.