Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #252207:
https://www.zssk.sk/najvyhodnejsie-cestovne/

Tie príklady na stránke vôbec nedávajú zmysel. Tak spiatočný lístok sú dve cesty (hoci je to stále jeden lístok), ale traťový mesačný cestovný lístok je už iba jedna cesta?

Nemala by byť tou sprostou logikou na traťový mesačný zakúpený na stanici prirážka aspoň 60€? Veď každý deň platnosti sa môžeš odviešt tam a späť teda je to 30 ciest tam a 30 ciest späť.

A čo skupinový lístok? 4 osoby, spiatočný lístok. Sú to dve cesty alebo osem ciest? A prečo ak je to „osem ciest“ má byť poplatok 8€ pri nákupe na stanici napriek tomu že je to stále jeden lístok? Lebo tetuša sa bude musieť tri krát zhlboka nadýchnuť kým nájde kde v menu je?

Náklady na spracovanie a vydanie lístka, tlač, správu predajných systémov, technickú podporu a náklady na zamestnanca, ktorý lístok vydáva na ktoré sa odvolávajú sú predsa rovnaké bez ohladu na to aký lístok sa spracuje, vydá, vytlačí…
Reply on: B K #252202:
Zaujímalo by ma, ako je v slovníku ZSSK definované slovo "neskôr", lebo vo februári ešte stále neboli v sortimente bagety 😀
Reply on: Majo #252200:
Inak k tým spiatočným lístkom, toto riešenie paradoxne tlačí ľudí k využívaniu viac "obsluhy". Ak niekto cestuje z neobsadenej stanice do obsadenej a naspäť (typické dochádzanie z dediny do mesta), po novom bude lacnejšie si kúpiť jednosmerný lístok tam u śtiklístka (3€) a potom jednosmerný lístok späť v pokladni (1€), než si rovno u štiklístka kúpiť spiatočný (6€).
Reply on: Miro #252205:
Tak ale Kysuce sú také ... Proste tam kým ľudia prídu na to, že je to rýchlejšie a častokrat pohodlnejšie,..
No bude to trvať ešte pár rokov...
Reply on: zakaznik #252204:
Sme zaostalá lokalita - Kysucké Nové Mesto 😛
Reply on: Miro #252170:
Tak možno ste nejaká vylúčená lokalita, lebo inde v bratislavských Billách sa samoobslužné pokladne využívajú.
Reply on: Vladimír #252201:
Očakávaš od ZSSK racionálne jednanie?
Reply on: Majo #252199:
Keď už sme pri tých automatoch, ja osobne by som na slovenských lokálkach videl ako reálnejší automat vo vlaku, než na stanici pustej...

Menej potrebných kusov, dá sa vyriešiť napájanie, podstatne menšie riziko vandalizmu, menšie náklady na výber tržieb, ľahšie online napojenie. Čudujem sa, že toto neskúsili.
Reply on: david11 #252189:
Je viac než pravdepodobné, že šetrenie ľudských zdrojov bol v tomto prípade skôr druhoradý cieľ, prvoradý bol vybrať viac peňazí od cestujúcich. Cestovné sa už viac než desaťročie nezvyšovalo. Inflácia ale samozrejme celý ten čas bola (a nie malá). Logické by bolo zvýšiť cestovné. Lenže to by sa platiaci cestujúci samozrejme oprávnene rozhorčili, že časť populácie sa vozí zadarmo a im sa zdražujú cestovné lístky, takže to nebolo "priechodzie". Rušiť bezplatnú prepravu nebolo "priechodzie" už vôbec. Takže prišli s tým, s čím prišli, aby sa osobná železničná doprava nezosypala (hoci to je skôr oddialenie než vyriešenie problému). Okrem spomenutých je mimoriadne veľká blbosť podľa mňa aj to, že pri kúpe spiatočného cestovného lístka sa platí poplatok 2x (čiže u vlakvedúceho 6 €). Spoplatnenie nákupu "neinternetovou" formou možno nájsť napríklad aj v Holandsku, avšak pri výške 1 € ide vzhľadom na cestovné v kráľovstve o pomerne zanedbateľnú sumu.
Reply on: Vladimír #252194:
Ak by to opatrenie platné od 15. 3. vyvolalo to, čo popisuješ, bol by to jediný jeho prínos pre cestujúcich. 😁

Chápem, že po Tvojich skúsenostiach s multi(ne)funkčnými automatmi Elgeba, aké tu nikto z diskutujúcich nemá ani z jednej šestiny, si voči tomuto predajnému kanálu či predajnej stoke skeptický, ale skúsenosti z Rakúska (strašné klišé, ale teraz sa naozaj hodí) ukazujú, že automat je najlepšie riešenie. Taký, ktorý berie mince, bankovky a "berie" aj karty, ktorý ponúka minimálne plný sortiment vnútroštátnych lístkov, ktorý je intuitívny a antivandalský. Je oproti väčšine osobných pokladníc k dispozícii stále (samozrejme, okrem prípadov, kedy nefunguje) a vie si kúpiť lístok aj ten, kto nemá mobil s dotykovým displejom alebo má vybitý mobil, alebo nemá dáta, alebo si mobil zabudol na nabíjačke, alebo mu ho odcudzil nejaký spoluobčan, alebo pri nákupe lístka cez web ZSSK rozmlátil displej.
Reply on: Majo #252197:
Treba ale objektíve povedať, že ten cenník nezodpovedá úplne kúpyschopnosti a vývoju inflácie a má to svoju daň v podfinancovaní celého sektora.
Reply on: upravovač fotiek #252195:
Cesta autobusom na Slovensku spravidla vyjde drahšie ako cesta vlakom aj so "servisným príplatkom" v pokladnici (pri nákupe lístka vo vlaku už spravidla nie). Napr. cestovné lístky IDS Východ sú v tej istej trase niekoľkonásobne drahšie ako cestovné lístky ZSSK. Na rozdiel od ZSSK v (regionálnom) autobuse často nemáš ani možnosť kúpiť si lístok cez Internet, aby si mohol cestovať výhodnejšie, pre nižšiu sadzbu cestovného musíš byť držiteľ nejakej dopravnej karty, ktorá samozrejme neplatí v inom regióne a vydáva ju pokladnica iba vo vybraných mestách s obmedzenými otváracími hodinami a za poplatok. Nechcem v žiadnom prípade obhajovať ostatný tarifný "vynález" v železničnej doprave, ale treba byť objektívny.
Reply on: upravovač fotiek #252195:
Vedia, že sadisti sú ešte horší ako oni. 😛
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Slogan ZSSK:
A vôbec, nechcete ísť radšej autobusom?
Reply on: david11 #252189:
Len aby to neskončilo tak, že tie automaty na každú stanicu dajú, a vzniknú im tým také náklady (napájanie, obsluha, opravy, upgrady), že lístky zdražejú v priemere o 3 eurá 😁
Reply on: Joyki #252192:
Turisti čo do Senca roky prichádzajú vlakom pre krátku vzdialenosť jazier od stanice budú v lete nadšení novinkou ZSSK..
Reply on: david11 #252189:
Aj obsadené stanice ako napr. Senec majú svoje otváracie doby, takže cez týždeň napr. len do 16:25, teda končia počas špičky. Cez víkend ešte horšie. Takže príplatky vo vlakoch sa budú platiť aj na týchto staniciach, ale podľa chaotických otváracich dôb ZSSK.
Zastávky nehovoriac - kde ani odpadkové koše nie sú schopné vysypať už roky, nie to mať automat alebo funkčný označovač. Konkrétne v Reci nemáme absolútne žiadnu možnosť si kúpiť ani len IDS lístok, lebo nejako zabudli vymeniť označovač, na druhej strane osadiť. O informáciach nehovoriac - žiadne samozrejme nevisia.
O týždeň sa na 2 mesiace zavrie hlavná tepňa Senca vedúca na železničnú stanicu. Obchádzkové trasy budú viesť mimo centra so značným predĺžením jazdných dôb, takže sa rozviažu všetky nadväznosti aj na vlaky, ale aj na autobusy na AS. Dve hlavné zastávky budú bez náhrady zrušené. Chcelo by to výlukové CP, ale tipujem BID o tom ešte ani nevie, čo sa to chystá...
https://www.senec.sk/aktuality/2025/revitalizacia-vozovky-na-sturovej-a-snp-za-uplnej-uzavierky/
Reply on: david11 #252189:
Nepríde, politici to hrdinsky zrušia a ZSSK nájde nejakého stredného manažéra, na ktorého to hodia.
Typický scenár.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.