Reply on: Daak #251868:
Celodenné poradia robia 2 vodiči - doobedná služba začína v rozpätí cca 3:40 - 6:00 a končí v rozpätí cca 11:30 - 15:30, poobedná služba začína v rozpätí cca 11:30 - 15:30 a končí v rozpätí cca 18:30 - 1:00. Doobedná služba zväčša začína vo vozovni a končí na trati, poobedná zväčša začína na trati a končí vo vozovni. Delená služba má, ako už z názvu vyplýva, 2 diely vykonávané spravidla tým istým vodičom: ranný diel služby začína v rozpätí cca 5:00 - 6:30 a končí v rozpätí cca 8:30 - 10:00, poobedný diel služby začína v rozpätí cca 13:00 - 14:30 a končí v rozpätí cca 17:00 - 19:30. Delená služba spravidla začína a končí vo vozovni. Ranná špička zodpovedá rannému dielu delenej služby. Potom sú striedači, čo sú väčšinou delené služby, ktoré začínajú aj končia neskôr ako klasické delené. Striedač začína a končí službu na striedacom mieste, napríklad Trnavské mýto, ŽST Vinohrady alebo Hlavná stanica. Ranné špičky a delené služby sú (až na pár výnimiek) iba v pracovných dňoch. Striedači sú aj cez víkendy, ale v menšom rozsahu a často ide o nedelené služby (aj cez týždeň sa niekoľko takých nájde). Ďalej existujú rôzne kombinácie uvedených služieb a atypické služby, napr. (hlavne cez víkendy) je zopár celodenných služieb začínajúcich a končiacich vo vozovni, obsadzovaných jedným vodičom, ktoré časom nástupu a ukončenia zodpovedajú "nevodičskej" práci, napr. od 9:00 do 20:00.
V lepšom prípade vstávaš okolo 4. ráno a ideš nejakými prvými dennými spojmi pred 5. hodinou, v horšom máš nástup v takom čase, že musíš ísť z domu posledným nočákom okolo 4. ráno s prestupom na Hlavnej stanici na služobák (s "bonusom" v podobe rôznych individuí pod vplyvom omamných a psychotropných látok v nočnom autobuse aj na stanici), takže vstávaš nejako okolo 3. ráno. Odjazdíš si 3 - 4 hodiny prakticky bez prestávky (lebo do 4 a 1/2 hodiny byť nemusí), končíš niekedy medzi 8. a 9. hodinou a potom si celý deň v práci (/škole/kdekoľvek) primerane rozbitý, pričom s narastajúcim vekom narastá aj úroveň Tvojho rozbitia. Na účet Ti príde za to 15 - 20 € (čo je aktuálne cena 4 - 6 pív v Bratislave). Prečo to teda niekto robí? Napríklad pre tie krásne momenty, akými sú východ slnka z miesta s najlepším výhľadom, spev tyristorov, svišťanie prevodoviek pri maximálnej rýchlosti v tuneli, opätované úsmevy a dobrý pocit, že si odviezol stovky ľudí bezpečne a pohodlne do cieľa.
.
S499.1023