Reply on: mirec240 #251709:
ak sa nemýlim, tak tieto nástupištia nie sú v správe mesta ale developera
) a neoficiálne odsúhlasená, čo ale nezaručuje, že aj keď to dostane podpis ministra, že to v takejto podobe prejde cez všetky poradné orgány vlády, vládu samotnú, poradné orgány NR SR, výbory a v konečnom dôsledku 150 neriadených striel v NR SR, ktoré zase nie sú až tak nadšené zo zmien, najmä ak sú rýdzo odborného charakteru (nehovoriac o kadencii nápadov "zbrucha"). V minulom volebnom období mali regióny silné zastúpenie v NR SR, v tomto sa mi zdá, že je to menej (viď Lex Vajanského, kde ma nemilo prekvapil prakticky nulový odpor).
Ike
Ak mesto Pezinok zriadi mestskú dopravu a vyčlení na ňu financie z rozpočtu, tak zdravý rozum mi hovorí, že by malo chcieť mať mestskú dopravu na úrovni minimálne pre to, aby sa pri ďalších voľbách mohol primátor a zastupiteľstvo týmto projektom pochváliť a som presvedčený, že v zdravej demokracii by práve zavedenie mestskej dopravy mohlo byť jedným z činiteľov, ktorý by postavil voličov k urnám.
Naopak, ak sa mesto uspokojí s shitnou verejnou dopravou, za ktorú navyše veľa zaplatí, tak ak potom nefungujú orgány na to určené a panuje v meste "démon súhlasu", je tu obrovský priestor pre opozíciu, ktorá naopak môže do ďalších volieb ísť s programom buď mestskú dopravu zrušiť (napríklad ak budú za kratší koniec ťahať materské a základné školy), alebo reformovať.
A ak si občania vyberú, že chcú platiť veľa za shit, potom Pezinku niet pomoci (asi tak ako Slovensku) a intervencia z VÚCky (o úroveň vyšší orgán, ako navrhuješ), s ktorou mesto Pezinok až tak veľa nemá, na tom nič nezmení.
Ale vravím, sú snahy a aj ochota trochu to ztrasnparentniť, ale ak nemáš ľudský potenciál, tak ti v zásade nič nepomôže.