Ešte kedysi dávno som čítal v tunajších diskusných fantasmagoriách o zjednosmernení 1. mestského okruhu. Len tak dám otázku do diskusie: myslíte si, že by to bolo realizovateľné? Buspruhy by mohli byť obojsmerné a niekde by sa ešte zmestil aj cyklopruh.
Ja osobne by som mal ale výhrady k Štefánikovej, tam by zrejme narástli intenzity na neúnosné hodnoty.
Ahojte, nemáte niekto prehľad, kde by sa mali realizovať nejaké nové BUS pruhy? Ja by som bol celkom vďačný za BUS pruh od Zimného štadióna až po hlavnú stanicu, tam vzniká popoludní dosť veľké zdržanie liniek. Postrehol som pred dlhším časom aj možnosť BUS pruhu pri YMCA smer Račko, ale z toho vraj nič nebude. Vďaka za infošky.
Verejná doprava v Bratislave sa veľmi zlepšila. Ale stále je čo zlepšovať, teraz píšem z pohľadu seniora. Ako obyvateľka - seniorka Lamača často používam autobusovú linku 30. Tá smeruje aj do nemocnice Bory a hodne je využívaná staršími ľuďmi. Častokrát ide o nasadené autobusy, ktorých sedadlá sú na zvýšenej platforme a mnohí seniori sa tam ne nevedia dostať, jednoducho povedané, vystúpiť na plošinu. Aj dnes som išla takým autobusom, len 4 sedadlá boli na normálnej úrovni, takže mnohí z nás museli stáť, aj keď sedadlá boli voľné. Takéto autobusy nie sú vhodné na prepravu do zdravotníckych zariadení. Moja ďalšia pripomienka smeruje k šoférom. Mnohí z nich zastavujú autobus ďaleko od krajnice nástupišťa a my starí, vekom zmenšení, nevieme prekonať výšku z vozovky na prvý schodík autobusu. Špeciálne trolejbus 42, keď začína jazdu pred Cintorínom Vrakuňa, zastane ďaleko od krajnice nástupišťa a vtedy mnohí z nás musia žiadať o pomoc pri nastupovaní mladších cestujúcich. Podobne je to aj pri autobuse 37 keď začína jazdu pod Mostom SNP, zastavuje ďaleko od krajnice nástupišťa, ktorá je mimochodom perfektne spravená. A samozrejme potom nastávajú problémy aj pri vystupovaní. Prosím apelujte na šoférov, aby venovali väčšiu pozornosť pri pristávaní autobusu na zastávkach.
V časoch mojej mladosti (teda v časoch dávno minulých) som tak zvykol cestovať s lyžami na Kamzík. Keď sa dalo lyžovať, tak pri YMCA (Karpatská, vtedy Kino Dukla) bol masaker a boj o to, ako sa ľudia natlačia do trolejbusov. Býval som v pešej dostupnosti od YMCA, ale najlepšie bolo zobrať trolejbus opačným smerom a prestúpiť do protismeru na Mierovom (dnes Hodžovom) námestí. Väčšinou som sa až na Kolibu doviezol po sediačky, s lyžami pred sebou (v priestore môjho sedadla) a obkolesený masou nádejných lyžiarov a pritlačený na okno.
Ale ak by som tak mal cestovať pravidelne domov z práce, tak by mi to asi poriadne liezlo na nervy.
Zaujímavé, že okolo 2016 to vyzeralo úplne inak. Jednotka chodila ráno z Petržalky plná až na Obchodnú, zatiaľ čo trojka chodila menej plná a takmer kompletne sa obmenila na Šafku.
U L3 aj u iných liniek nejde o spojenie konečná - konečná, ale o postupnú výmenu substrátu čo sa aj deje. L3 potrebuje veľkú kapacitu na oboch koncoch čo sa o L1 nedá povedať. Tam je sedlo, večery predimenzované aj teraz.
Stále sa dá na to ísť aj opačne - opustiť dogmu, že Rača musí mať spojenie s Petržalkou, nasadiť na L3 trojičky a Petržalku obslúžiť L1. Aj sa zvýši kapacita, aj sa neminú ďalší vodiči.
Všetko sú to pekné nápady ale “len vodiči” chýbajú najviac. Je to veľmi zlé, síce už sú vypravované všetky služby až na niektoré dni bez niektorých záložákov, no aj vodiči sú len ľudia, ktorý nemôžu ťahať nadčasy do nekonečna za chýbajúcich kolegov.
Ktoré dve súpravy T6A5 majú tzv. pražské hlavy aka Atlasy? Viem iba o jednej a tá ich má iba na prednom čele predného vozňa a zadnom čele zadného vozňa, medzi vozmi je ESW. 7957+7958.
Keby to bolo iba o spriahadlách, tak je to jednoduché. Ale obávam sa, že to bude vyžadovať softvérový update, prípadne zásah do riadiaceho pultu. Schadewerke Pilsen by si určite dal zaplatiť inštaláciu viacčlenného riadenia, nakoľko drží dokumentáciu k vozidlu. DPB na to fakt nemyslel, to máš pravdu. Ja by som so 65 metrov dlhými súpravami problém nemal. Ani ako cestujúci, ani ako účastník premávky, ktorý by také húsenice mal v bežnej premávke stretávať. Neviem ako vodiči... Ak by nám niekde kapacitne nestačili 65 metrové vlaky v intervale 2 minúty, tak môžeme stavať metro.
Na to mal DPB myslieť už pri ich objednávaní (SchaKu aj s elektrickým prepojením miesto prehistorického pražského spriahadla). Už keď začali chodiť T6, myslel som, že BA postupne prejde na SchaKu) ale to som BA, DPB a BW nadhodnotil. Miesto toho sme dostali Atlasy ešte aj na tie dve dvojice najleštenkovatejších T6A5 v galaxii.
K tomuto sa vám vyjadriť popravde neviem, avšak povedzme si na rovinu aj to, že kačice sa celkom početne začali odstavovať a vyraďovať a s výnimkou špičiek pracovných dní, kedy potrebujeme do výpravy 4 kačice (1/6-1/9) nám veľa vozidiel nezostáva. Pravdepodobne by to nebolo ani strategicky dobré rozhodnutie, pretože by to jednak vypravilo všetky kačice von, ak by sme rátali s poradiami navyše, niektoré kačice zároveň nabiehajú kilometre, ale potom sa vyradia tiež a pokiaľ by došlo k poruche, tak cez víkend by neboli kačice. Uvidíme, ako sa situácia časom vyvinie.
A ako sa počítajú náklady na kačice? Lebo v minulosti sa rátala dvojica ako 2 električky a kačica za 1. Ak by to tak bolo aj dnes, potom by 5 dvojíc bolo to isté ako 10 kačíc, náklady naviac by boli len vodiči.
To znie ako dobrý nápad, akurát narážame na ekonomickú stránku veci, kedy každé poradie navyše predstavuje zvýšený náklad na vozidlo v premávke - ten najvyšší a najmenej žiadúci náklad a obávam sa, že toto by neprešlo. Toto je presne ten istý dôvod, prečo linka 7 jazdí iba toľko hodín, koľko jazdí, aby sa vodič zmestil do zákonných limitov na jazdenie bez prestávky. Okrem toho sa to uplatňuje aj v prípade striedačov, kde sa viac vypláca personálne posilniť obsadenie služieb formou striedačov, ako vozidlami, pretože osobné náklady sú stále výhodnejšie, ako vozidlové náklady. Vytvára to síce dosť napnuté grafikony a vodiči sú z toho nešťastní, ale v časoch konsolidácie krížom-krážom je to, žiaľ, tak.
Tak keby e7 jazdila aj poobede v int. 5 min., stačili by odpoludnia aj kačice a aspoň by sa využili. Lebo dnes, čo má cestujúci z kapacitnej dvojice, keď mu príde len za každou druhou 3-kou? Stačilo by 13 poradí, ak by odpoludnia mala e7 jazdiť až do Rače?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
3pa3ck3