Myslím, že v Budapešti už nič tmavomodré nejazdí (okrem nosztalgia járatov). Posledný tmavomodrý bus bolo klbové Volvo 7700A z garáže Cinkota (FLR-744) niekedy v lete 2023. Tmavomodré Ikarusy (405,260,280,435 - 415 už skôr) dojazdili v novembri 2022...
Ahoj,
Práve som sa chystal napíst, že v ČR je to ošetrené predpisom, že označník osadzuje a o označník sa stará dopravca, ktorý má na danej zastávke najviac spojov a vidím, že na SK je to obdobné.
Aj keď sme tu mali excesy, ako napríklad samozvaný innterný dpravca DPÚK (alias legendárny ozbrojený komunista Vařil), ktorý si všade osadil vlastné označníky a keď bolo odoslaný do zabudnutia históriou, chcel ich uhradiť.
Toto sú skôr príklady súbehu dvoch systémov s rôznymi druhmi štandardov.
Naopak, na Slovensku sú stovky zastávok (štandardne v regionálnej doprave), ktoré obsluhujú rôzni dopravcovia a označník je tam len jeden, s uvedenými CP liniek všetkých dopravcov. Platí pravidlo, že údržbu označníka zabezpečuje dopravca, ktorý z danej zastávky vykonáva najviac spojov.
Súhlasím. Hlavne ide o to aby tie prístrešky mali jedného pána, rovnako ako lavičky či odp.koše, aj keď tam ich zvýžajú pracovníci DPB. teda asi nespadajú pod mesto.
V Košiciach sú zastávky MHD, kde stojí aj regionálka a regionálni dopravcovia tam nemajú svoj označník (obvykle sú to zastávky, kde stoja iba vybrané spoje a boli zriadené iba v posledných 2-3 rokoch).
Aj také prípady sa dajú nájsť na Slovensku. V Trenčíne majú regionálne linky zvlášť označník od liniek MHD, detto Žilina, Košice. V podstate okrem IDS BK, Nitry a miest, kde rovnaký dopravca obsluhuje aj MHD aj regionálnu dopravu sú všade dva označníky.
No vidíš, pritom je to tak, že ako sa DPB nestará o lavičky a odpadkové koše, tak sa nestará ani o prístrešky. Je to mestský mobiliár, preto sa o to má starať samospráva, ako všade vo svete. Či ako ak budú na zastávke zastavovať traja dopravcovia, bude sa každý z nich starať o jeden prístrešok a vstup doň bude len pre jeho cestujúcich alebo o 1/3 prístrešku?
Označníky sú iná vec, tú má dopravca v správe na základe zákona.
Nevie niekto, či bude z električkovej zastávky Južné mesto viesť priama cesta k zastávke Labutia? Ak by tam totiž viedla, tak by sa tam rovno mohla predĺžiť časť spojov linky 93 z Južného mesta.
Valec
Označníky sú iná vec, tú má dopravca v správe na základe zákona.