Pomýlil som sa, mal som na mysli 10-minútový interval večer. V sedle by tam bol interval 5 minút, buď ako preklad 1 a 3 alebo iba 3 tak, ako jazdí teraz.
Podľa mňa najneskôr po postavení električky cez Euroveu nebude 1-linkový variant vyhovovať. Ako sa tu už spomínalo, a50 + a68 by mali byť nahradené električkou, čo bude znamenať linku naviac. Ja by som uprednostnil tiež do Petržalky viesť linky 1 a 3 v dnešnom intervale 4-5-5-10, a teda zachovať aj dnešný stav liniek 3 a 7. Neviem, prečo sa niekto obáva 2-min. intervalu v Pdšr cez Šafko, 2 min. sú dnes na Riviére a to tiež nie je práve jednoduchá križovatka. Ak má Karlova Ves dnes ráno interval 2 min., Petržalka to potrebuje dupľom! A e1 na Obchodnú priblíži električkovú dopravu pre celú oblasť okolo Hodžovho nám., čo tiež nie je ny zahodenie.
Na L3 je teraz interval 5 minút v sedle a v popoludňajšej špičke, takže asi 10 min interval by bol odveci - aj v Rači aj v Petržalke. 10min interval má večer po 21.00 hod
V súčasnosti máme pri električkách 1-linkový variant, takže obnovenie 2, 5, 6 a 8 sa neplánuje. V dokumente nižšie sa spomínalo, že otvorenie ET do Petržalky bude znamenať zmeny liniek 3 a 7, čo môže znamenať to, že 7 sa zruší a 3 bude posilnená v celej trase, keďže aj v Petržalke bude pravdepodobne veľa cestujúcich. Mohla by sa tam predĺžiť aj 1 s tým, že 3 a 7 by zostali nezmenené, čo by bolo minimálne v špičke asi aj lepšie. V sedle by mohla zostať 3 v intervale 10 minút (20 minút na každej linke by bolo priveľa aj večer) a 1 by končila na NĽŠ. Keď sa však raz postaví trať po Košickej, tak sa podľa mňa 2-linkový variant vráti a do Petržalky asi pôjde aj druhá linka na Košickú ako náhrada za 50.
Ja sa na to celkom teším. Každý polrok môžeme v diskusii pod zmenami diskutovať o tom, ktoré linky bolo potrebné zmeniť objektívne, a ktoré sú výsledkom zmeny z dôvodu, že "zmluva nepustí".
Objednávateľ má právo na zaplatenie zmluvnej pokuty do výšky 50,- EUR za každý deň omeškania až do splnenia povinnosti v prípade, že zo strany Dopravcu dôjde k porušeniu bodu 6.11 písm. c) a 6.11. e) tejto Zmluvy.
Fascinuje ma že na magistráte sa našiel človek čo sa zamyslel a vyšlo mu z toho že "hm, ešte sme tú MHD nedok..vili dostatočne, poďme skúsiť niečo ďalšie".
Takže každý polrok nezostane kameň na kameni? A čo ak dopravca identifikuje len 8 neefektívnych liniek? Tie dve linky, ktoré sa budú meniť vyberie náhodným výberom, aby si cestujúci pocvičili mozgové závity?
Dopravca je povinný každoročne, minimálne 2 krát v roku, najneskôr do 31. marca a do 30. septembra bežného roka, predkladať Objednávateľovi návrhy na optimalizáciu siete liniek MHD, minimálne 10 najmenej výkonných liniek, alebo neefektívnych úsekov ostatných liniek a súčasne zoznam liniek, úsekov alebo spojov, u ktorých Dopravca eviduje nedostatok prepravnej kapacity.
....
Objednávateľ sa do 31. mája a 30. novembra bežného roka vyjadrí k návrhu Dopravcu na optimalizáciu siete liniek MHD s cieľom zefektívniť objednané služby vo Verejnom záujme v danom roku a určiť rozsah objednávky pre ďalší kalendárny rok podľa bodu 8.7 tejto Zmluvy.
pressburger