Chcel by som sa spýtat, či niekto nevie, ako dlho majú 15TrM ostať v běžnej premávke (44).. Či sa náhodou neplánuje zrušit aj večernú/nočnú premávku 15TrM... Dakujem
na tej križovatke sa to stáva...aj pri Dome kultúry. aj zelená pre chodcov - tam často sa nedostaneš na druhú stranu cesty aj niekoľko minút. Keď som šiel v auguste prvýkrát do Borov na novú 30 z Podvorníc, tak som čakal asi 3-4 minúty na zelenú, 30 už medzitým stihla prísť z Lamača a stáť na križovatke na otočenie, musel som pobehnúť smerom ku konečnej a prebehnúť cez ten neoficiálny prechod pred električkovými zastávkami a ledva som tú 30 stihol
Ja som cca mesiac dozadu cestoval L83 smer Pri kríži a pri odbočení zo Saratovskej na Repašského sme čakali na semafore min. 5 minút. Semafor pochopiteľne preferoval električky avšak napriek tomu sme dosť dlho čakali. Cestujúci sa začali sťažovať na dlhé státie na križovatke a žiadali vodiča, aby sa na to (napíšem to slušne) vykašľal a prešiel na červenú. Vodič išiel kontaktovať dispečing a počas hovoru s dispečerom mu už padla zelená. Autobus mal na konečnej meškanie cca 8 minút.
Mohlo by sa už konečne niečo začať robiť aj s preferenciou autobusov. Dnes sme s 83 na úseku Mokrohájska - Drobného stáli na červenej na úplne každej svetelnej križovatke, resp. riadenom priechode. Kebyže sú semafory pri zastávke Lipského v prevádzke, tak by stál asi aj tam. Takto by verejná doprava v hlavnom meste fungovať nemala.
V tej 84 som bol. Od zastávky Lipského sme šli tesne za sebou, 83 meškala už z Pri kríži 4 minúty (asi kvôli obratu, meškania boli aj v smere do Dúbravky). Zrejme sa chcel vodič poloprázdnej 84 "zbaviť" 83 pred sebou... S takýmto riešením sa samozrejme nestotožňujem ale väčšie zlo bolo napr. obehnutie vozidla linky 83/84 na zastávkach Húščavova alebo dočasnej zastávke Lipského linkou 20 v smere DNV, čo som mal možnosť vidieť už viackrát.
Tie predstavy o vyznačených obchádzkových pruhoch máš odkiaľ prosím? Lebo by ma skutočne zaujímalo ako a v ktorom zasľúbenom meste sa vyznačujú pruhy pre obchádzanie.
Zábrany, aj keď to hlava asi nepoberie, tam sú práve preto, aby jední druhým (ani náhodou) neliezli do pruhu a jazdnej dráhy. Zákazník tam síce vo vlhkej vízii vídava prevrátené autobusy, ale ak by tam vďaka absencii zábran voľne zastavovali, určite by nevynechal príležitosť poukázať na nedostatočnosť toho riešenia a vrešťal by tu za ich inštaláciu. Možno.
Keď sa cyklista pohybuje vo svojom pruhu tak sa nejedná o predchádzanie v zmysle zákona, takže tam sa 1,5 m dodržiavať nemusí a tak môžeš kľudne spávať. Ten betón pôsobí na stretnutia blízkeho druhu oproti bezbetónového riešenia rozhodne preventívnejšie, tak by som odporúčal zrevidovať tie tlachy.
Veď toto sa deje pravidelne u Arrivy.
Napríklad každú hodinu po staničnom rozjazde V Senci, kedy na nasledujúcej jeden autobus zastaví, a ostatné len prefrčia.
Potom boli vodiči upozornení, ale stále sa objavujú takí, ktorí jednoducho nezastavuju
Dnes som bol svedkom zaujímavej situácie. Čakal som viditeľne na zastávke Dubová s cieľom Pod Stanicou. Zrazu sa objavil autobus linky č. 83 tesne nasledovaný autobusom linky č.84. Prvý autobus do zastávky vošiel a obslúžil ju, druhý nie. V danom momente a situácii mi to bolo jedno. Ale na zastávke čakali okrem mňa traja ľudia a hypoteticky niekto z nich mohol chcieť ísť do Ovsišťa.
Bol postup vodiča 84 správny? Mám za to že nie. Iné by bolo keby išlo o tú istú linku (napr. dve 83 za sebou).
1. ked vedlajsi pruh nie je, nemas ho ako pouzit, avsak tu z fotiek (osobne som tade este nesiel) to nevyzera byt vyznacene dostatocne dobre k tomu aby to bolo kazdemu hned jasne - a toto je asi ta uplne hlavna vytka zvoleneho a realizovaneho riesenia
2. rezerva na nejaky ten uhybny manever nie je nikdy na skodu, osobne pokial to je mozne tak chodcov, (moto)cyklistov a ine individua obchadzam s aspon 1.5m odstupom (teda tak, ak by aj keby hned vedla mna spadol bola moja draha nekolizna); pokial ta moznost nie je, tak mi nezostava nic ine nez len verit ze ten vedla nespravi blbost (a v pripade elementov bez karoserie moze byt akakolvek drobna blbost veduca ku kolizii prenho fatalna)
bohuzial sucasne valloviny na cestach ma coraz castejsie nutia toto nedodrziavat....
3. ja osobne nemam problem udrzat sa aj v uzkych (menej ako 3m) pruhoch pri pracach na dialnici v plnej rychlosti (v zahranici nemaju vsade snahy napchat popri znacke o uzsom pruhu aj znacku obmedzujucu rychlost), avsak betonove obruby sa obvykle samovolne do cesty nevydaju a prinajhorsom pripradny such s kamionom vedla ked mu prilis plava naves poriesi poistka (osobne sa mi este ale nestalo), nikoho to ale neohrozi na zdravi ci zivote....
810zssk