Reply on: si #247821:
Tie predstavy o vyznačených obchádzkových pruhoch máš odkiaľ prosím? Lebo by ma skutočne zaujímalo ako a v ktorom zasľúbenom meste sa vyznačujú pruhy pre obchádzanie. Zábrany, aj keď to hlava asi nepoberie, tam sú práve preto, aby jední druhým (ani náhodou) neliezli do pruhu a jazdnej dráhy. Zákazník tam síce vo vlhkej vízii vídava prevrátené autobusy, ale ak by tam vďaka absencii zábran voľne zastavovali, určite by nevynechal príležitosť poukázať na nedostatočnosť toho riešenia a vrešťal by tu za ich inštaláciu. Možno.
Keď sa cyklista pohybuje vo svojom pruhu tak sa nejedná o predchádzanie v zmysle zákona, takže tam sa 1,5 m dodržiavať nemusí a tak môžeš kľudne spávať. Ten betón pôsobí na stretnutia blízkeho druhu oproti bezbetónového riešenia rozhodne preventívnejšie, tak by som odporúčal zrevidovať tie tlachy.
si
2. rezerva na nejaky ten uhybny manever nie je nikdy na skodu, osobne pokial to je mozne tak chodcov, (moto)cyklistov a ine individua obchadzam s aspon 1.5m odstupom (teda tak, ak by aj keby hned vedla mna spadol bola moja draha nekolizna); pokial ta moznost nie je, tak mi nezostava nic ine nez len verit ze ten vedla nespravi blbost (a v pripade elementov bez karoserie moze byt akakolvek drobna blbost veduca ku kolizii prenho fatalna)
bohuzial sucasne valloviny na cestach ma coraz castejsie nutia toto nedodrziavat....
3. ja osobne nemam problem udrzat sa aj v uzkych (menej ako 3m) pruhoch pri pracach na dialnici v plnej rychlosti (v zahranici nemaju vsade snahy napchat popri znacke o uzsom pruhu aj znacku obmedzujucu rychlost), avsak betonove obruby sa obvykle samovolne do cesty nevydaju a prinajhorsom pripradny such s kamionom vedla ked mu prilis plava naves poriesi poistka (osobne sa mi este ale nestalo), nikoho to ale neohrozi na zdravi ci zivote....