Reply on: Arrivaderci #245267:
1. Však nikto netvrdí že všetci, len že ti žiadne davy 30 ľudí čo si pipaju kartu nebudú vznikať lebo väčšina ľudí bude cestovať tak ako dnes s PCL.2. Hej, takto to poňali pri zavádzaní Kartuj a výsledkom je že to nikto nepoužíva. Nie, ľudia si nebudú priplácať za "komfort". Inak tvoja 10% zľava na hodinový lístok nič nerieši keďže tá sa poskytuje aj na 30-minútový.
3. Veď samozrejme nikto nenavrhoval aby vodič s obuškom naháňal cestujúceho čo si nespravil checkout.
4. Ako systém počítania cestujúcich zistí kde vystúpil konkrétny cestujúci?
4b. To že niekto niekde začal druhú cestu neznamená že tam skončil prvú. Takto kedysi skúšali použiť dáta z čipových kariet na nejaké PDOčka v menších mestách a vyšli z toho úplné nezmysly.
Aby v tom Arriva nebola sama.
810zssk
2. Absencia *nepovinného* check-outu znemožňuje diferencovať dĺžku cesty. Čiže buď dáš všetkým cenu ako za kratšiu cestu (výpadok tržieb -> dnes úplne nereálne), alebo všetkým dáš cenu za dlhšiu cestu (kartový systém je nevýhodný).
3. Model kde check-in naúčtuje dlhú cestu a prípadný check-out to upraví na krátku cestu úspešne funguje v Brne aj Ostrave a naozaj tam žiadne rady pri dverách nevznikajú, napriek tomu že tam platbu kartou využíva veľká časť cestujúcich.
4. Bez údajov o check-oute nemôžeš optimalizovať tarifný systém na dnešnú dobu. Napr. budeš musieť stále účtovať cestujúcemu čas čo čakal na zastávke na ďalší spoj, ako pri papierových lístkoch.