Reply on: 810zssk #245266:
ad 1.) Vacsina =/= vsetci. Plus dobry system + appka + pripadne SMS dovolia obmedzit papierove listky a znizit naklady pre IDS/DPB. Alebo ich pripadne uplne zrusit.ad 2.) V meste to je ale relativne jedno - 30 minut je €0,90, 60 minut je €1,30. Pridaj 10% zlavu na kartu a mas to €1,17 za hodinu - rozdiel, ktory obcasneho cestujuceho nebude trapit ak mu ulahcis system. Plus este pridaj denny limit napriklad €3,70 za 24hod elektronicky listok a po tesne nad 3 jazdy ti to je jedno.
ad 3.) Ako hovorim, presne taky model je lepsi ako keby bola povinnost vkuse pri vystupovani machat kartou pri oznacovaci a zdrziavat ludi za sebou dnu ci von.
ad 4.) naco mame potom system pocitania ludi? My chces povedat, ze nevedia spojit v IDS/DPB 2 tabulky s "check in" kartami a kolko ludi kde vystupilo z APC?
ad 4b.) "Napr. budeš musieť stále účtovať cestujúcemu čas čo čakal na zastávke na ďalší spoj, ako pri papierových lístkoch." mas cas prveho check in, mas cas druheho check in (+ vsetky udaje kedy, aka zastavka, aka zona, ake vozidlo), mas v systeme kedy tam mal byt prvy autobus, mas cas kedy tam mal byt druhy autobus - mame vsetky potrebne udaje. Kde je problem automaticky predlzit platnost o rozdiel medzi prichodom prveho a druheho vozu? Automaticky v systeme bez nutnosti zbytocne nutit ludi robit aj check out?
Arrivaderci
Takze miesto toho, aby sme ratali so systemom pre masy ludi tak sa ma planovat a pracovat so systemom, ktory je vhodny len ked su polprazdne spoje?
System musi byt nastaveny tak, aby zvladol aj krajne situacie. Staci aby ti prestupovali cestujuci na Zochovej (31/39/83/84/93/94) a moze ti to tam sposobit chaos a zdrzania. Hlavne ak budu prechadzat z jedneho vozidla do druheho.
Pre region je tap in/out vhodny (mozno aj nutny), ale do mesta nie.
EDIT: "Ale na nejakej konfere bolo zo strany BID naznačované že by sa mohlo ísť do hybridu kde v MHD bude len check-in a check-out bude len v regiodoprave" prave to mi pride rozumne ak by to tak spravili.