Reply on: Miro #244471:
1. dráhový úrad neexistuje, existuje Dopravný úrad.2. tak ako aj rušňovodiča, tak aj vodiča na dráhe (E+T) môže kontrolovať príslušník PZ.
"i) ako vodič dráhového vozidla alebo obsluhy lanovej dráhy, je počas služby ovplyvnený alkoholom, inou návykovou látkou26a) alebo liekom, ktorý znižuje schopnosť viesť dráhové vozidlo alebo obsluhovať lanovú dráhu, alebo ak sa odmietne podrobiť dychovej skúške alebo lekárskemu vyšetreniu na zistenie, či nie je takouto látkou ovplyvnený, hoci by také vyšetrenie nebolo spojené s nebezpečenstvom pre jeho zdravie,"
"Priestupky podľa odseku 1 prejednáva bezpečnostný orgán, a ak boli spáchané v obvode železničných dráh, aj Policajný zbor."
Policajt zistí, odstúpi na DÚ. A dôležité je, či to bolo nad alebo pod 1 probmile. Ak nad, tak trestný zákon a superrýchle konanie. Ak pod, tak správne konanie s možnosťou zákazu výkonu na 2 roky.
V prípade nehody:
"e) písm. m) sa uloží pokuta od 100 eur do 1 000 eur a zákaz činnosti až do troch rokov, a ak nehodu spôsobil pod vplyvom alkoholu, inej návykovej látky alebo lieku, ktorý znížil schopnosť viesť dráhové vozidlo, pokuta až do 5 000 eur a zákaz činnosti až do piatich rokov,"
Teda niekto to uz videl - pred 50 rokmi.
810zssk
Čo sa "primárneho slúženia" týka, R budú v preklade s REXami, začnú zastavovať v Pezinku a celkovo sú komunikované ako zlepšenie dopravy na južnej časti 120ky. Podľa mňa sa tam jasné ponúka ich využitie aj do PK, TT prípadne Piešťan a podobne. Opäť, chápem že ministerstvo žijúce v dobe kamennej cíti potrebu uplatniť §niektobytomoholzneužiť, ale nič to nemení na tom že ten prístup je hlúpy. Plus teda očakávať že niekto pôjde o hodinu skôr do práce aby nevyužil nadvlak s Bmpz na ktorý majú morálny nárok len cestujúci do Púchova je značne mimo realitu.