Reply on: Miro #244471:
1. dráhový úrad neexistuje, existuje Dopravný úrad.2. tak ako aj rušňovodiča, tak aj vodiča na dráhe (E+T) môže kontrolovať príslušník PZ.
"i) ako vodič dráhového vozidla alebo obsluhy lanovej dráhy, je počas služby ovplyvnený alkoholom, inou návykovou látkou26a) alebo liekom, ktorý znižuje schopnosť viesť dráhové vozidlo alebo obsluhovať lanovú dráhu, alebo ak sa odmietne podrobiť dychovej skúške alebo lekárskemu vyšetreniu na zistenie, či nie je takouto látkou ovplyvnený, hoci by také vyšetrenie nebolo spojené s nebezpečenstvom pre jeho zdravie,"
"Priestupky podľa odseku 1 prejednáva bezpečnostný orgán, a ak boli spáchané v obvode železničných dráh, aj Policajný zbor."
Policajt zistí, odstúpi na DÚ. A dôležité je, či to bolo nad alebo pod 1 probmile. Ak nad, tak trestný zákon a superrýchle konanie. Ak pod, tak správne konanie s možnosťou zákazu výkonu na 2 roky.
V prípade nehody:
"e) písm. m) sa uloží pokuta od 100 eur do 1 000 eur a zákaz činnosti až do troch rokov, a ak nehodu spôsobil pod vplyvom alkoholu, inej návykovej látky alebo lieku, ktorý znížil schopnosť viesť dráhové vozidlo, pokuta až do 5 000 eur a zákaz činnosti až do piatich rokov,"
810zssk
Nemám (slušných) slov na ľudí čo tieto kotiny vymýšľajú... To zas bude nejaká banda 80-ročných páprdov (alebo štátnych zamestnancov, čo je mentálne to isté) žijúca v 60. rokoch a dobe rýchlikových príplatkov, ktorá je úplne odtrhnutá od reality a má pocit že čokoľvek iné ako tretia trieda s drevenými lavicami je luxus ktorý treba príslušne zdaniť.
Nikdy tu nebude dobre kým sa nenecháme anektovať aspoň Českom, ideálne Rakúskom (aj keď dnes už možno aj Maďarsko by bolo progres) a tieto osobnosti nepošleme do vyhnanstva v Michalovciach.