Reply on: Ike #240972:
Prosím ťa, toto ma fakt zaujalo, kto tu výnimku udeľuje a z čoho?- v 56/2012 som našiel zákaz stojacich cestujúcich iba pre príležitostnú dopravu;
- nenašiel som, že by samotný zápis stojaich osôb v TP obmedzoval možnosti premávky;
- MHD pokiaľ viem nie je licencovaná linka po linke, ale ako celok, takže si tam tiež neviem predstaviť aplikáciu obmedzenia touto cestou;
- výnimka na D1 sa podľa verejne známych info riešila kvôli dvihnutiu (minimálnej) rýchlosti, nie kapacite;
- ako bolo spomenuté SL "rýchliky" po diaľnici zvykli brať stojacich.
Vopred ďakujem!
Valec
Trasu Komisárky - Janíkov dvor (most) dokáže spraviť po diaľnici idúci autobus spravil za min. 26 minút, električková linka 3 (po dobudovaní) tú istú trasu spraví za cca 42 minút.
Na pohľad je to veľký rozdiel, ale ten prepravný prúd Komisárky - Slnečnice je zanedbateľný a každá ďalšia zastávka hlbšie do centra tento rozdiel rapídne znižuje.
A to si do výpočtu času cesty treba započítať aj čas čakania, ten je pri električkovej linke max. 10 minút, pri diaľničnom exprese ale pochybujem, že vôbec takýto interval vôbec v nejakej časti dna dosiahol. Takže už len čas čakania celú časovú úsporu na ceste môže vynulovať.
Je teda otázne, či má zmysel vynaložiť finančné prostriedky naviac na to, aby sa cestujúci povozil po diaľnici, ale bez žiadneho ďalšieho výrazného benefitu.