Pre ZSSK je najdôležitejšia cena za NAD. Ubezpečujem vás, že ak by bolo to čo navrhujete výhodnejšie, už dávno by to železnice zaviedli. Osobne, nemyslím si že kĺbový LE autobus je vhodný, navyše, na Slovensku ich ani nik neprevádzkuje, ja som ani nevedel, že existujú a to som v doprave robil dlho(stále si neviem predstaviť ako vyzerá interiér, kde začínajú schody
) Musela by sa vyhlásiť súťaž na dopravcu NAD s podmienkami na autobus. Toto sú skôr také šotosny, nemyslím si že to je reálne.

810zssk
Samozrejme že esenciou problému je práve to že ZSSK na NAD brutálne šetrí a tak to aj vyzerá. Na druhej strane mi rozum celkom neberie ako si môžete myslieť že mať jednu flotilu napr. 10 autobusov ktoré sa presúvajú tam kde treba je lacnejšie ako mať po 5 autobusov v každom regióne. Tiež nerozumiem ako ste dospeli k záveru že ak to robí 20 firiem tak to má byť nejakým spôsobom lacnejšie ako keď to robí jedna firma. Jednotková cena predsa s väčším objemom klesá.
2. Áno, to by náklad bol. Rovnako ako je náklad ubytovať vlakvedúceho v Stakčíne.
3. Napr. nižšie spomenutá Scania. V modeloch autobusov sa až tak neorientujem ale keďže takými vozmi bežne jazdím a mnohé z nich pôsobia celkom moderne, predpokladám že to nie je problém zohnať.