Reply on: milanko79 #240605:
Tento prístup by bol úplne ok, keby bol ZSSK plne komerčný a súkromný dopravca. Je síce otázne, či náklady redukovať ausgerechnet na úkor zákazníkov (keď, priznajme si, rezervy sú aj inde) je ta najlepšia stratégia, ale áno, súkromná obchodná spoločnosť si spraví analýzu a zistí, že riziko straty zákazníkov v prípade nekomfortnej NAD je menšie ako náklady na komfortnú NAD, ok je legitímne objednať najväčšie a najlacnejšie šroty.Lenže ZSSK je akciovka, ktorej jediný akcionár je štát. Zároveň je dodávateľ služby vo verejnom záujme pre štát. Štát má robiť dopravnú politiku, ktorá má vyššie a veľmi jasne definované ciele nielen na národnej, ale aj európskej úrovni. A tam sú priority jasné. Ak by ZSSK v tejto konfigurácií pozeral len na šetrenie nákladov, tak jazdí desatinu výkonu. Samozrejme že na optimalizáciu výkonov je priestor, ale aj na optimalizáciu cashflowu. Robí sa aj to druhé?
N/A
https://www.google.sk/maps/@48.1590092,17.0788795,3a,75y,255.18h,93.41t/data=!3m6!1e1!3m4!1s54iMZg5UFSLBIQodcUgDfw!2e0!7i13312!8i6656
Netušíte či to nejak súviselo s plánmi na výstavbu trolejbusových tratí? Viem, že s TT sa počítalo na Drotárskej, no tu si to neviem vysvetliť