Reply on: Peon #240535:
"ohlásená doba meškania sa môže zmeniť, za prípadné meškanie sa ospravedlňujeme".Veru, môže sa meniť, ale môže sa aj zmenšovať. Pamätám si raz v Spišskej Novej Vsi mal IC vlak plánovaný odchod o 2 minúty a meškanie 10 minút. S kamarátom sme šli na čapák. No a ako som sa zaboril do peny, tak vidím, že niečo na lokálne pomery čisté zastavilo pri peróne. Najprv som neriešil, ale potom sme čapáky odložili a nastúpili po odpískaní. Bolo to naše IC

barack40
Tu je krásne vidieť, aké myslenie na železnici panuje a prečo IDS na báze nosných vlakov a prípojných autobusov nikdy fungovať nebude. Keď treba odrieknuť diaľkový nadvlak, tak sa celá ZSSK ide rozkrájať, aby bola zabezpečená NAD. Dokonca majú vybavené, aby NAD za ranný rjx 160 mohla stáť na stanovišti ZV na Hlavnej stanici. Osobitná pozornosť bola venovaná prípojom, aby boli v čo najväčšej miere zabezpečené. Čo je úplne v poriadku, je vidieť, že keď sa chce, tak sa dá všeličo.
Ale keď treba odrieknuť obyčajný podradný osobák, tak jeden deň nie je problém bez náhrady zrušiť posledný večerný spoj, a druhý deň vyrobiť trojhodinovú dieru medzi spojmi - v prímestskej doprave niečo absolútne neakceptovateľné. Pritom namiesto toho railjetu existuje alternatíva v podobe každých pár minút jazdiacej 93, namiesto tých odrieknutých osobákov nie je alternatíva žiadna, alebo len minimálna.
Proste sú tu krásne vidieť priority, nejaká regionálna doprava je na úplnom chvoste tých priorít. Takéto myslenie má bohužiaľ väčšina zamestnancov na železnici, od manžmentu po prevádzku, a kým sa toto nezmení, funkčný IDS tu nebude.