Reply on: mirec240 #239154:
Nesledoval som detailne, ale minimálne východ z podchodu na električkovú zastávku v smere do mesta je zatvorený (páska). Pred prechodom pre chodcov v smere do mesta som videl aj dopravnú značku upozorňujúcu na prechod. Opačný smer som nepozeral.
Myslíte, že aj pri Saratove vznikne tzv. miesto na prechádzanie na mieste tohto dočasného prechodu - tak ako na Záluhách? Mám obavu, že nie, pretože podchod pri Saratove má byť bezbariérový. Ak ale bude bezbariérovosť iba poocou výťahov, tak to bude dosť nespoľahlivé...
Prikladám 2 fotky. Škoda, že cez koľajnice nie je prechod ako na Záluhách (betónový podkad na koľajniciach na prechádzanie či čo to je).
A na prístup k električkovej zastávke to čo naviezli, to je biely piesok alebo kamienky či má to nejaký oficiálny názov? Nebude z toho blato pri daždi? Naviezli ho však dosť vďaka čomu prístup na električkovú nástupište je v oboch smeroch bez schodu.
Neboli by však lepšie také tie veľké hrubé drevené dosky, ktoré sa používali na karloveskej radiále?
Urbanway 2423
2 je zatiaľ na dlhú dobu nerealizovateľná (dve trate do VH tak skoro podľa mňa nepôjdu), ale inak dobrá linka.
V Rači by podľa mňa bolo treba skôr 2-minútový interval, namiesto 2,5-minútového.
Celé riešenie Dúbravky je podľa mňa v súčasnosti lepšie, pretože v tvojom riešení si v podstate "odstrihol" nábrežie od oblasti centra (Obchodná, Špitálska), čo je podľa mňa tiež celkom dôležité spojenie. 4 a 9 by preto nechal tak ako sú v súčasnosti, 5 nezaviedol (Raču posilnil nejako inak) a 8 by som viedol po Riviéru, príp. KV.
32 podľa mňa netreba ťahať na Grófsku nivu, ani po trase 212, pretože spojenie Kramáre - Kollárovo nám. je podľa mňa postačujúce. Navyše si myslím, že do obratiska Grófska niva by sa asi ani dve linky nezmestili.
40 by som už rovno zokruhoval cez Štefánikovu a Staromestskú, aby sa zlepšilo spojenie Mostu SNP s Hl. st. (ak by nebola zastávka priamo na moste).
44 by podľa mňa bolo zbytočné ukončiť na Šulekovej, plánovaný okruh cez Drotársku cestu na Hl. st. je podľa mňa praktickejší.
45 by podľa mňa dosť stratila na atraktivite, keby končila už pri Zimnom štadióne.
46 je podľa mňa celkom dobrý návrh, ale zachádzku cez Ružovú dolinu by som vynechal a ukončil tam radšej 208. Takisto by podľa mňa bola lepšie presmerovať 50 (namiesto 46) od Auparku cez Mlynské nivy - Ružovú dolinu na Grófsku nivu.
Ak má 48 spájať P+R na ZP s centrom, tak by podľa mňa mala ísť čo najrýchlejšie do centra, obsluhu Drotárskej cesty by som preto radšej prenechal nejakej lokálnej linke na Palisádach (napr. 44).
Namiesto 49 by som na Trnávku radšej poslal 45 a 49 keď tak viedol k TIOP-u Ružinov, príp. zabezepčil z nej prestup na nejakú linku v smere Ostredky/Trnávka.
61+62 by podľa mňa mohla byť jedna linka so skrátenými spojmi, ale to je len vec označenia. 63 by v súčasnosti pravdepodobne nebolo možné vyjazdiť s parciálmi bez vybudovania ďalšej infraštruktúry (minimálne nabíjačka v Lamači by bola potrebná).
Čo sa obsluhy DH týka, tak spojenie s centrom (vďaka zrušeniu 202) by podľa mňa dosť chýbalo a takisto mi príde zbytočné ťahať 71 aj 72 na Kramáre. Jedna linka (ak vôbec) z DH by podľa mňa pre Kramáre stačila.
209 a 211 mi v Tvojom návrhu dosť chýbajú, predsalen bez nich zaniknú rôzne spojenia ako napr. NOÚ - Patrónka, Trnavské mýto - Ružová dolina.
Stn. Rázscohy by podľa mňa boli príliš blízko Stn. Kramáre a Stn. Lamač, takže by som ju radšej z plánov vypustil.
Na záver by som ešte dodal, že u trolejbusov by podľa mňa stačili skôr menšie zmeny v súčasnom linkovom vedení, než jeho kompletná zmena od základov.