Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: ikarus31 #238396:
Počkať tie žilinské hybridy takto nefungujú, myslel som si, že už jestvujú najmä takéto hybridné autobusy? To sú až o toľko drahšie alebo prečo sa nepoužívajú až tak často? Podľa mňa by takéto hybridy neboli ani u nás (v SR) na zahodenie.
Reply on: Kami #238393:
.
Reply on: Andy #238392:
Aj Volvo a MAN v Európe majú mild hybridný autobus.Pri rozjazdoch ide na elektrinu a po dosiahnutí určitej rýchlosti sa prepne na spaľovací motor.Takto sa aspoň netrápi motor pri rozjazdoch.
Reply on: Mikimaus #238394:
ja som zopar obycajnych hybrydov skusal, a v meste mozno, ale ja som spekuloval nad tym ze ked idem dole z kopca (byvam na kopci) tak to este aj nabijem a cestou nazad vyuzijem, ale prakticky ani jeden z hybridov ktory som mal v rukach bez pouzitia spalovacieho motora do toho kopca na ktorom byvam nevytiahol....
Reply on: Ike #238389:
Obyčaj hybrid používam už pol roka a parádička, v kolóne, zápche sa posúvam na elektriku, brzdy používam minimálne a používam rekuperaciu. Do obmedzenia rýchlosti (obec, znížená rýchlosť.. ) doplachtim rekuperaciu. To už nehovorím, keď sa pohnem niekde na ulici a okolie wtf.. toto a elektrika? 😀 A presne ako píšeš na dialnici idem na spalovák. 🙂
Reply on: Ike #238389:
ZA v rovnakom case nakupovala naftu, hybrid a elektro. Vysledok je taky, ze ten hybrid ponuka malo muziky za vela penazi. Uspora paliva v realnej premavke nie je nijako oslniva. Duplom, ak aj obycajna nafta Euro 6 je uspornejsia ako Euro 5 a starsie.

Neviem, mame na Slovensku aj ine hybridy?
Reply on: Ike #238389:
Existujú, napríklad v Amerike sú neplugin hybrid autobusy bežná súčasť MHD, a už dobre dávno, pred 15 rokmi som sa takým viezol.
Reply on: Ike #238389:
Ako si prišiel na to, že také niečo nie je aj pri autobusoch?
Reply on: Ike #238389:
Presne, automobilky namiesto vymýšľania ako odbrať testovanie emisií sa mali zameriať na to že najväčšia spotreba energie je pri pohýňaní a práve toto je základom vyššej spotreby v mestách.
Podľa mňa je v dnešnej dobe cenovo-emisno-komfortný kompromis klasický neplugin hybrid. V meste, kde je najväčší pomer jazdy brzda+plyn a najväčšia spotreba (najväčšie emisie), tak to ide na elektriku a na diaľnici, kde sú emisie a spotreba nižšia ide na benzín a elektrinu si pekne dobíja, takže sa s tým dá ísť aj kdesi na tajgu. No a cenovo sú dostupné.

Škoda, že také niečo nie je aj pri autobusoch. Aj keď hybridné trolejbusy budú čosi podobné.
Reply on: 810zssk #238382:
Ked kupis elektricke auto za 9000 ako nejaku Daciu a v pripade dlhsej trasy nebudes musiet mat 3-4-5 hodinovych obedov, tak sa mozeme bavit ze su elektricke auta plnohodnotna nahrada. 🙂

Osobne si stale myslim, ze lepsim riesenim je vodik ako BEV do ktoreho by sa malo investovat aby sa vyriesili vsetky problemy, vies ho vyrobit z obnovitelnych zdrojov a uskladnit kedykolvek (narozdiel od on demand elektriny, ktoru nevieme momentalne efektivne uskladnit), nepotrebujes kvoli kazdemu autu samostatnu pripojku ako pre cely rodinny dom a vies ho natankovat skoro tak rychlo ako paliva a aj bezpecnejsie ako klasicky benzin 🙂
Reply on: Infinity #238383:
Áno, to je zatiaľ problém. Ale zas ja takéto dlhé túry bežne nejazdím. A ten výkon je skvelý.
Reply on: N/A #238385:
To je len otázkou nastavenia softu/ výberu jazdného módu.
Reply on: 810zssk #238382:
Mne pri elektroautách vadila rekuperácia, že po pustení plynového pedálu auto začalo výrazne spomaľovať.
Reply on: Urbanway 2423 #238377:
Hybridy nemajú šancu v BSK, pretože keď si porovnáme Urbany v BA a v ZA, tak je to 205 000 vs. 421 000 bez DPH, takže jedine cez nejaké envirofondy, tak ako nové trolosory.
Majú veľký potenciál, ale úspora na palive nie je až tak veľká v porovnaní s veľkými obstarávacími nákladmi a servisovaním.
Reply on: 810zssk #238382:
čo ti ja viem moc ma tie elektriky neoslovili.. pôjdeš na dovolenku 4 krát budeš nabíjať auto niekde. 😶 😶
Reply on: zakaznik #238381:
Elektrické autá sú super a odkedy som ho prvý krát šoféroval, nič iné už nikdy nechcem. Akurát sú zatiaľ drahé, ale to trh vyrieši.
Reply on: ikarus31 #238380:
Skoro to vyzerá, akoby si byrokrati nechávali zadné vrátka. Pretože už musí byť normálnym ľuďom jasné, že tzv. elektromobily sú v masovom meradle nezmysel. Že to dlhodobo nemôže fungovať tak, že síce výrobca prerába na každom jednom vozidle, ale zarobí na objeme produkcie, dotáciách a hlúposti investorov (viď Tesla).

Tak sa nenápadne pôjde cestou plynu ako paliva.
Reply on: N/A #238358:
"Nákladné automobily nad 3,5 tony a autobusy budú považované za ekologické, pokiaľ budú napríklad využívať elektrickú energiu, prípadne alternatívne palivá ako vodík, syntetické a parafinické palivo, stlačený zemný plyn (CNG), skvapalnený zemný plyn (LNG), skvapalnený ropný plyn (LPG) či biopalivo."


Takže autobus na CNG môže vypúšťať emisií koľko chce a stále bude považovaný za ekologické vozidlo ale autobus na diesel sa nebude považovať za ekologický ani keď bude spĺnňať najprísnejšie normy?
Reply on: N/A #238378:
Treba si uvedomiť koľko modelov autobusov triedy II (22+ cestujúcich, so stojacimi v uličke), III (22+ cestujúcich, bez stojacich) a B (>22 cestujúcich, bez stojacich), ktoré by spĺňali tú podmienku je vôbec na trhu...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.