Reply on: gejza #238320:
"Pokiaľ to má byť (hoc i len parciálne) financované z verejných zdrojov, je nutné najprv saturovať potreby na národnej úrovni"Ak si si nevšimol, objednávanie výkonov regionálnej autobusovej dopravy je v kompetencii žúp. Potreby na úrovni BSK už sú saturované dostatočne a teraz je nutné zamerať sa na oblasti, kde doprava vo verejnom záväzku neexistuje napriek tomu, že ide o priamu súčasť metropolitného regiónu.
.... ak by si totiž legalizovali svoj pobyt v zahraničí, mali by legálny dôvod tlačiť na miestne orgány v cudzine, aby im zabezpečili v rámci verejných služieb prepravu na Slovensko a späť - inak totiž prídeme do situácie, že zahraničné orgány nemajú oficiálne dôvod riešiť dopravu ľudí, ktorí tam oficiálne nežijú a Mesto zase nemá dôvod riešiť dopravu do a zo zahraničia pre ľudí, ktorí oficiálne žijú v Meste ... nie, nejdem nastoliť režim "hranice sú/nie sú korzo", sám ich často v rámci zamestnania prekračujem. Idem sa len zamyslieť nad potrebou riešiť problém, ktorý v podstate oficiálne neexistuje. Nech sa realizuje aj doprava do zahraničia, na komerčnej báze si ju môže realizovať ktokoľvek. Pokiaľ to má byť (hoc i len parciálne) financované z verejných zdrojov, je nutné najprv saturovať potreby na národnej úrovni a riešiť to až vtedy, ak ostanú disponibilné zdroje a kapacity, bude existovať legálne zdôvodnená potreba a príde k dohode oboch/všetkých zainteresovaných štátov (zastúpených príslušnými autoritami).
810zssk