Reply on: si #238331:
V MHD je to ťažko, tam je asi jediná možnosť proste tlačiť čo najvyššiu kapacitu nech sa to rozloží. Len to stojí peniaze. Ale zas je otázka či je MHD naozaj zdrojom infekcií.Diaľková doprava je iná téma, tam by som išiel cestou ako DSB, teda povinné miestenky a prípadne možno aj obmedzenie kapacity. Tu je trochu nešťastné že ZSSK má dosť veľa miest kde sa sedí tvárou v tvár (štvorky a kupé).

.... ak by si totiž legalizovali svoj pobyt v zahraničí, mali by legálny dôvod tlačiť na miestne orgány v cudzine, aby im zabezpečili v rámci verejných služieb prepravu na Slovensko a späť - inak totiž prídeme do situácie, že zahraničné orgány nemajú oficiálne dôvod riešiť dopravu ľudí, ktorí tam oficiálne nežijú a Mesto zase nemá dôvod riešiť dopravu do a zo zahraničia pre ľudí, ktorí oficiálne žijú v Meste ... nie, nejdem nastoliť režim "hranice sú/nie sú korzo", sám ich často v rámci zamestnania prekračujem. Idem sa len zamyslieť nad potrebou riešiť problém, ktorý v podstate oficiálne neexistuje. Nech sa realizuje aj doprava do zahraničia, na komerčnej báze si ju môže realizovať ktokoľvek. Pokiaľ to má byť (hoc i len parciálne) financované z verejných zdrojov, je nutné najprv saturovať potreby na národnej úrovni a riešiť to až vtedy, ak ostanú disponibilné zdroje a kapacity, bude existovať legálne zdôvodnená potreba a príde k dohode oboch/všetkých zainteresovaných štátov (zastúpených príslušnými autoritami).
Minko