Ak má byť MHD aj z hygienického hľadiska bezpečná, malo by sa začať jazdiť podľa štandardných cestovných poriadkov. Najneskôr po Vianociach, alebo, ak bude lockdown, tak hneď po lockdowne. Že to nebude úplne plné? Veď práve to by sme mali chcieť, aby sa ľudia nebáli použiť MHD z dôvodu obavy pred nákazou.
K tej diskusii o kvalite hromadnej dopravy. Ktosi múdrejší nedávno povedal (citujem): "Vyspelá spoločnosť sa nepozná podľa toho, že každý chudák vlastní auto, ale podľa toho, že aj bohatí používajú verejnú dopravu".
Inak tam boli aj iné zmeny ako tie zo zoznamu – iba tak zbežne čo som pozeral tak som narazil na zmenu z Avion Shopping Park na Avion Shop. Park, tak som chcel pozrieť čo ešte je tam ešte poschovávané a pozerám že už si zase nepozriem...
Podobne by som sa mohol opýtať, koľko ľudí potrebuje cestovať práve v relácii Ovsište - Antolská. Veď o to tu vôbec nejde. Na jednej strane je dobré, že sa skrátením 51 podarilo zlepšiť interval na celodenných 15 minút, na strane druhej to bolo dosť necitlivým spôsobom, keďže sa medzi 51 a 151 nedá ani prestúpiť a najviac na to doplatili tí, ktorí ani iné možnosti dopravy nemajú. A tí sa sťažovať (oprávnene) budú, najprv začnú kvákať miestni a potom mestskí poslanci a aj tak sa to nakoniec bude musieť prerobiť.
Mnohí vodiči samozrejme nemajú ani poňatia o tom že vôbec existuje nejaký PP IDS BK, alebo čo v ňom je ale podľa prepravného poriadku nieje potrebné označovať iný lístok:
„B.3.15 V prípade, že najbližší KOCL vo vozidle alebo na nástupišti je nefunkčný, cestujúci je povinný zakúpiť si cestovný lístok v inom KOCL. Ak sa vo vozidle alebo na nástupišti nenachádza žiaden iný funkčný KOCL, cestujúci vo vlastnom záujme:
a) vMHD informuje vodiča vozidla po príchode do nasledujúcej zastávky a v prípade vykonávania prepravnej kontroly bezodkladne informuje aj revízora, ktorý preverí EP na predloženej BČK,
b) v PAD je cestujúci povinný si zakúpiť cestovný lístok u vodiča v zmysle cenníka tarify IDS BK,
c) pred nástupom resp. bezodkladne po nástupe do vlaku, cestujúci vyhľadá sprevádzajúci personál vlaku a ohlási nástup bez platného cestovného lístka z dôvodu nefunkčnosti KOCL. Sprevádzajúci personál vlaku vypraví cestujúceho na základe informácií CL1C IDS BK platným od času výdaja v papierovej forme. Vo vlaku je možná platba za cestovný lístok len v hotovosti.“
Späť domov som za vrátil ešte pred poobednou špičkou, čiže ako to tam vyzerá poobede žiaľ osobne neviem. Každopádne si myslím, že korona štandardom by nemal byť 6 min. ale 5 min. interval. Výprava by sa zdvihla max. o 1 voz na linku. Každopádne to ráno ma prekvapilo.
#237897: Áno, oči mi preskočili riadok, ospravedlňujem sa.
Veď ale na to bohate reagujem druhým odstavcom, najintenzívnejšie asi vetou "Nemôžeš predsa ideu...". Ak nestačí, tak ti musím oznámiť, že fakt nemôžem za to, že si si vytrhol z diskusie jedno číslo a dožaduješ sa toho, aby sme ti ho obhajovali/vyvracali.
Včera som stál od Vinohradov až do Petržalky po 16 stej. Čiže proti hlavnému prúdu.
Od Kamenného nám. tlačenka ako keby ani korona nebola..
Dosť ľudí išlo po Farského celú trasu.
Nesadol som si ani na Račku , kde som predpokladal väčšiu výmenu osadenstva.
6 min. int. poobede je tam málo..
Mhr1