Mne by sa to páčilo, ale kto to zaplatí? Verejné financie počas pandémie krvácajú. Hovoril by si rovnako, keby si to mal platiť zo svojho? Okrem toho, keby sa jazdilo podľa štandardných CP na prac. dni, nových cestujúcich to nepriláka. Kto sa nebojí alebo musí, ten cestuje stále. Kto sa teraz bojí a všade chodí pešo, autom alebo vôbec, ten nezačne cestovať po zahustení intervalov.
Slovak Lines zavádza od 7.12.2020 službu Zásielkovne na dočasnej autobusovej stanici Nivy, kde si môžu návštevníci stanice vyzdvihnúť zásielku. Takýmto spôsobom si môžu cestujúci z rôznych regiónov nechať zasielať svoje objednávky na odberné miesto, ktoré sa nachádza v priestore predajne cestovných lístkov oproti výdajni Alza.
Ak má byť MHD aj z hygienického hľadiska bezpečná, malo by sa začať jazdiť podľa štandardných cestovných poriadkov. Najneskôr po Vianociach, alebo, ak bude lockdown, tak hneď po lockdowne. Že to nebude úplne plné? Veď práve to by sme mali chcieť, aby sa ľudia nebáli použiť MHD z dôvodu obavy pred nákazou.
K tej diskusii o kvalite hromadnej dopravy. Ktosi múdrejší nedávno povedal (citujem): "Vyspelá spoločnosť sa nepozná podľa toho, že každý chudák vlastní auto, ale podľa toho, že aj bohatí používajú verejnú dopravu".
Inak tam boli aj iné zmeny ako tie zo zoznamu – iba tak zbežne čo som pozeral tak som narazil na zmenu z Avion Shopping Park na Avion Shop. Park, tak som chcel pozrieť čo ešte je tam ešte poschovávané a pozerám že už si zase nepozriem...
Podobne by som sa mohol opýtať, koľko ľudí potrebuje cestovať práve v relácii Ovsište - Antolská. Veď o to tu vôbec nejde. Na jednej strane je dobré, že sa skrátením 51 podarilo zlepšiť interval na celodenných 15 minút, na strane druhej to bolo dosť necitlivým spôsobom, keďže sa medzi 51 a 151 nedá ani prestúpiť a najviac na to doplatili tí, ktorí ani iné možnosti dopravy nemajú. A tí sa sťažovať (oprávnene) budú, najprv začnú kvákať miestni a potom mestskí poslanci a aj tak sa to nakoniec bude musieť prerobiť.
Mnohí vodiči samozrejme nemajú ani poňatia o tom že vôbec existuje nejaký PP IDS BK, alebo čo v ňom je ale podľa prepravného poriadku nieje potrebné označovať iný lístok:
„B.3.15 V prípade, že najbližší KOCL vo vozidle alebo na nástupišti je nefunkčný, cestujúci je povinný zakúpiť si cestovný lístok v inom KOCL. Ak sa vo vozidle alebo na nástupišti nenachádza žiaden iný funkčný KOCL, cestujúci vo vlastnom záujme:
a) vMHD informuje vodiča vozidla po príchode do nasledujúcej zastávky a v prípade vykonávania prepravnej kontroly bezodkladne informuje aj revízora, ktorý preverí EP na predloženej BČK,
b) v PAD je cestujúci povinný si zakúpiť cestovný lístok u vodiča v zmysle cenníka tarify IDS BK,
c) pred nástupom resp. bezodkladne po nástupe do vlaku, cestujúci vyhľadá sprevádzajúci personál vlaku a ohlási nástup bez platného cestovného lístka z dôvodu nefunkčnosti KOCL. Sprevádzajúci personál vlaku vypraví cestujúceho na základe informácií CL1C IDS BK platným od času výdaja v papierovej forme. Vo vlaku je možná platba za cestovný lístok len v hotovosti.“
810zssk