Reply on: Valec #237885:
Poviem ti to takto: ako (biely, dospelý, slovensky hovoriaci) muž nevnímam v tomto meste negatívny rozdiel v bezpečnsti medzi 21:00 a 1:00, oboje je tma a málo ľudí v uliciach, ba práve hlbšia noc je možno lepšia, lebo už sa netmolí lacno ožratá kindermafia z Obchodnej a bezdomovci tiež poväčšine spia... Netvrdím, že to všetci majú tak, ale asi by sme najprv potrebovali nejaké dáta, aby sme mohli tvrdiť, že ľudia radšej čakajú v skorších hodinách.To, čo definuješ ako (pod)večer, je dnes už bežná súčasť mnohých životov tak v administratíve, ako v službách - teda je pre mňa nepochopiteľné, prečo už okolo siedmej tak rednú intervaly. Celá diskusia je len o tom, ako stanoviť rozpätie dňa s ohľadom na aktuálny životný štýl - SADky razia 5-16 a inak nič, DPB 6:30-18:30 a inak poriedko, realita by sa dnes mala hýbať skôr 7-22 a po zvyšný čas civilizovane... Nemôžeš predsa ideu, že linka nadväzná na eliny má kopírovať elinový interval celodenne, zovšeobecniť na to, že dané číslo je jediná možná mantra a nič iné nefunguje. Keďže sme naučení rozlišovať deň/noc, každý pochopí, že kníhkupectvo zatvára a že na bus počká trocha dlhšie. Keďže ale čas je vzácny, môže sa rozhodnúť miesto čakania do rána na knihu hneď posurfovať po eshope alebo miesto čakania hodinu na nočák využiť IAD... A ako viacerí spomenuli, jedno použitie IAD v noci generuje ďalšie cez deň a teda by sme k tomu nemali ľudí motivovať. Riešením nie je povedať si, že tuto nemáme 15 tak ani tam nebude viac než 20, riešením je nastaviť rozumnú sieť nosných a doplnkových liniek s násobnými intervalmi, ktoré ide vhodne kombinovať a budú ponúkať potrebný režim obsluhy - tam, kde potrebujem prípoje, budú prípoje, tam kde je sídlisko, bude obslužnosť atď.
Jasné, že to stojí námahu (na prekopanie dnešného zotrvačného antisystému) a financie (na posilnenie), ale nakoniec každá nezisková verejná služba niečo stojí. Nejde o chybu samotnej služby (a desí ma, že uspozorňuješ na tento aspekt), zvlášť nie ak je spoločenská a politická objednávka zlepšovať ju tak, aby sme mohli obmedziť podiel áut v uliciach. Lebo to dnes reálne nemôžeme, keďže VHD na to nie je pripravená a ani na to bez ďalších zdrojov (a samozrjeme i hľadania vnútorných rezerv) pripravená nebude. Že mesto ako celok získava len štvornásobok toho, čo potrebuje vynaložiť na naozaj základnú sieť VHD bez väčších rozvojových projektov, si predsa treba vyriešiť zmenou financovania a nie dusením dopravy.
Technopol
2. K tvojej obľúbenej vete. Je to tvoje (+) ako žiješ, ale určite by som ťa nedával za vzorový príklad, že takto by to mali dokázať zvládnuť všetci. Prepáč, ale aké % populácie, Ti tu bude behať na nákupy s nejakými 30kg batohmi či cargo bicyklami? To je útopia, ktorú si môže dovoliť len istá skupina obyvateľov, ktorým to dovolí správna kombinácia typ práce/čas/príjem/vzdialenosti/zdravie/POČASIE/... / a pre ktorých je to akýsi životný štýl. Koľko bežných obyvateľov vlastní/chce vlastniť cargo bicykel? Toto určite nie je cesta ani výzva pre ľudí, čo sú cez týždeň/víkend 8-10-12hod v robote (hlavne manuálni pracovníci). Bežný občan je rád keď si veci môže uľahčiť a keď má konečne voľno na rodinu/oddych/hobby a nie sa ťahať s nákupmi ak nemusí.