Reply on: Omg55 #235848:
"Jednolinkové vedenie je preto, lebo sa opičíme po západnej Európe ako sa to tu písalo, lebo Západ je najlepší, že? A čo tak si niekedy zobrať príklad napríklad z Moskvy? Ha?"Áno, v západnej Európe je verejná doprava organizovaná omnoho lepšie než v krajinách ex-CCCP, kde majú zväčša linky odvšadiaľ-všade so superatraktívnym random intervalom v rádoch desiatok minút (viď. napr. https://transphoto.org/photo/13/09/60/1309600.jpg ) a preto tam takmer všetci cestujú maršrutkami.
Čo sa týka Moskvy, aj tam majú jednolinkový variant - či už ide o metro, alebo sieť nosných liniek nazývanú "magistraľ". Električky tam zohrávajú iba doplnkovú funkciu feedera.
(Btw, včera sa v Moskve udial definitívny koniec prevádzky trolejbusov - iba v priebehu pár rokov sa im podarilo zlikvidovať najväčšiu trolejbusovú sieť na svete. Od takto 'progresívneho' mesta si skutočne brať príklad nemusíme.)
MatejBA
Ale ty riesis IBA spojenie Dubravky a Petrzalky. Uplne ignorujes realny svet a dalsich X zastavok a XY spojov/prestupov po ceste, interval 92/192 a hlavne to, ze 92 NEJAZDI do Dubravky ale cez Lamac.
"X5 tiež má prestupné uzoly. 83/84 je nahovno linka si myslím, a určite nie atraktívna, je veľmi nepohodlná a nechápem fakt prečo všetci sa tlačia práve do nej."
X5 prestupne uzle:
- Molecova (smer DD)
- Chatam Sofer
- Most SNP
- Mala Scena
Prestupit vies na asi 12 liniek, ak neratame Dubravku
83/84 prestupne uzle:
- Pri Krizi/OD Saratov
- Patronka
- Hrobonova
- Sokolska
- SAV
- Hodzovo nam.
- Zochova
- Aupark
- Halova/Jungmannova
Prestupit vies na asi 30+ liniek a vsetky Regionalne linky zastavujuce na Patronke, ak neratame Dubravku.
A ked je to tak "neatraktivna" linka, preco ju pouziva viac ludi? Ci ludia napriklad iduci zo stanice sa maju trepat 210 + X5 napriek tomu, ze im pri stanici stoji 83/84? Ludia zo severnej casti centra mesta? Ludia z Race, Vajnor, Noveho Mesta, Ruzinova? Preco?
"Napríklad 96 alebo 91 sú oveľa menej preplnené, a to sú podobné linky ak sa myslí o spojení s ďalekou časťou. "
Je vidno, ze ty nechapes viac veci a davas "argumenty" od veci. A vies preco je 91 menej preplnena ako 83/84? Lebo Jarovce+Rusovce+Cunovo ma dokopy nieco tesne vyse 8000 obyvatelov, Dubravka ma vyse 33 000.
"Nepovedal som odpoveď na to, toto rozhodnutie som spravil len nedávno, dovtedy som ešte zvládal 83/84. Nie som nadčlovek, ale normálny cestujúci ako ostatní. Keď stojím, tak úplne v pohode. (...) A áno, v X5 je oveľa lepšie ako v 83/84, nech mešká aj 3 hodiny. "
Cize pre teba je fakt lepsie stat 3 hodiny v zapche ako sa 30 minut trochu potlacit? To je ten tvoj cas tak bezcenny?
"To, že NB 18 nemajú alebo majú slabú klimatizáciu nie je problém SORu."
To je prave problem SORu a problem DPB, ze si to neosefoval.
"Nie som rozmaznaný"
Si
"Karlovka má električky."
Nema (do minimalne oktobra)
"A hovoril som o zmene na 84, nie na 83."
Hovoril si o zmene POCAS vyluky a len preto, ze ti niekto skopol pieskovu babovku tak teraz chces kopnut do inej babovky len tak, z pomsty, ze teraz "ochotne minas aj 3 hodiny v zapche".
"Keby dám preteky na Račianskej, tak 59 predbehne aj 2 električky bežne, ale nie vždy."
Predbehne tak 1x z 10 pokusov cez skolsky rok.
"Napríklad sú 1 a 3, niektorí nastúpia na 1 a niektorí na 3, nie je preplnenosť. Ale zrazu musia všetci nastupovať na 3, takto vzniká až neuveriteľná preplnenosť."
Ked ti ide 1 kazdych 8 minut to mas asi 7,5 vozov za hodinu. Ked ti ide 3 kazdych 8 minut to mas 7,5 vozov za hodinu. Dokopy to mas 15 vozov na hodinu.
Ak ti ide len 3 kazde 4 minuty tak to mas 15 vozov za hodinu
15 = 15
"84 poznám veľmi dobre si myslím, jazdil som ňou veľa krát. Ale najviac som ju využíval ešte keď tam jazdil SOR."
Kedy? Za Husaka?
"Zníženie kapacity na 84 môže byť, keďže ju využíva menej ľudí ako 83. Roky tam chodil SOR, žiadny problém z toho nebol, ľudia ju využívali, takže keby tam zase dali SOR, tak z toho nič nebude."
A vies preco jazdila na 84 SORka? Lebo tam zaroven jazdila aj E-LEK-TRIC-KA, ktora tam teraz nejazdi, lebo kolajnice tam nie su, nie je tam elektrina, nie je tam ako sa dostat a vyzera to takto: https://imhd.sk/ba/galeria-media/u/14988/Me%C5%A1kaj%C3%BAca-moderniz%C3%A1cia-Karloveskej-radi%C3%A1ly/248054/Na-Lafranconi-e%C5%A1te-nov%C3%A1-tra%C5%A5-nedorazila
Dokaze tadeto prejst elektricka? Ano/Nie/Neviem?
Si realne myslis, ze na 84 ostanu Capacity, ked elektricku otvoria? Si myslis, ze tam ostane taky interval, aky tam je teraz? Vnimas egoisticky len seba a ignorujes desattisice ludi a ich potreby, lebo "ja ja ja jenom ja"?