Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Viko #233295:
Lenže ak ide o číslo pre cestujúceho aby vedel podať sťažnosť, tak je irelevantné riešiť triedenie....jemu je jedno či číselený rad je pre toho dopravcu, alebo či v tomto čísle je taký rozmer vozidla a podobne. Môžeš rovno začať 1001- asi nejak 2000 predpokladám pre všetko v IDS B momentálne. A stále som sa nedozvedel, čo keď príde ďalší dopravca...
A ak je to len na to aby cestujúci vedel podať sťažnosť, fakt stačí aj ŠPZ.Trolejbusových a električkových dopravcov tu veľa nie je, a tam evč je zapísané aj v techničáku.....A zrazu nemusíš tlačiť stovky evidnenčných čísiel na vozidlá..... Ako doteraz podávali sťažnosti cestujúci pri prímestskej doprave?

Laminatron: Takých chýb je viacej, a človek by už čakal že po toľkých miliónoch chýb, identických veciach v zahraničí, si dakto dá tých 15minút práce a zamyslí sa nad tým.....
Ak koordinuješ dopravcov v IDS, kľudne sa dá za určitej dávky nadhľadu rieišiť komplexnejšie aj s údržbou či pri NU. Napríklad práve drobnými úpravami zmlúv vznikne kooperácia dopravcov aj na tejto úrovni, a pri rovnakých postupoch riešenia problémov keď v Dúbravke príde zle cestujúcemu v SL, dispečer z DPB to bude riešiť rovnako. Pokazí sa voz dakde? Porieši to pojazdná dieľňa najbližšieho dopravcu...atď...

Navyše, všetci dobre vieme že zastaví kačica 7131/7121 na zastávke, nápis autoškola na displeji pozorovateľný aj z vesmíru, a aj tak sa gaštani dobíjajú dnu.....
Reply on: Ričard #233296:
Alebo.
Tá, ktorú myslíš ty, sa predtým volala Mickiewiczova a myslím že bola na znamenie už pred premenovaním.
Dobre vidím, že sa zmenil charakter trolejbusovej zastávky Americké námestie? Alebo je jedným smerom na znamenie a druhým nie?
Reply on: fanatikmhd #233279:
Ako nehnevaj sa, ale napríklad na výcvikových SORkách je EČ uvedené tak nenápadne, že to nikoho nemôže pomýliť, ani keby hneď zostalo rovnaké.
Reply on: 3pa3ck3 #233286:
Takže cestujúci bude do sťažností písať, že vlak, vedený vozidlom evidenčného čísla 91 56 6 390 001-6 mu nezastavil na zastávke Orechová Potôň a navyše mal vagóny bez okienok?
Reply on: fanatikmhd #233279:
Zdá sa, že umenie nachádzať problémy tam, kde nie sú a nevidiettie existujúce, je vlastné všetkým zamestnancom Náhodných dopravcov.
Myslíš, že by ako cestujúci potom nevedeli, ako správne podať sťažnosť na vozidlo zastávkovej služby, že nebralo cestujúcich?
Reply on: 810zssk #233275:
Rozhodne, nech je dosť času na prípravu aj pre zúčastnených, nie ako železničné vyberká u Biskupovie Arpiho.
Mňa len zneistilo, že spomínal Nitru. Ale to bol asi len príklad.
Reply on: fanatikmhd #233289:
Štandardy pre vlaky budú upravené po dohode s MDV SR v priebehu tohto roka, je to tam uvedené. Nové vozidlá však už predpokladám budú musieť vyhovieť podobným požiadavkám. Avšak ak by došlo k nezaradeniu klasických vozňov na S linkách, tak by S linky skolabovali, pretože poschoďáky v špičke robia akoby len doplnkovú Os vozbu, väčšina cestujúcich cestuje REX-ami a R-kami (celá relácia po Kúty, Trnavu a Galantu), a aj tie Os by potrebovali zdvojené poschodové súpravy, alebo klasické vozne, lebo sú neúmerne prepchaté (S60, S70). Týmto chcem povedať, že by bolo kontraproduktívne sa tešiť či tlačiť na zákaz klasických vozňov na S-kách, jednoducho sú nevyhnutné.

Podľa všetkého však dôjde k prečíslovaniu REX-ov a RR-iek na R z S. To už bolo naplánované ešte pred 8 rokmi, napokon ich zmenili na S. 😃
Reply on: fanatikmhd #233289:
0xxx je tiez v konflikte s inym dopravcom, cast toho radu je uz pridelena.
Reply on: Valec #233282:
Odpovede síce viem vyňuchať, ale problém je u nejednoznačne určených vecí resp vecí vyplývajúcich či sú chápané správne. Napríklad pri tých tlačidlách, celý dokument rozlišuje v mnohých bodoch staré a nové vozidlá, ale u tlačidiel nie. Znamená to podľa toho že napr nejaký Bdteer na osobáku byť nemôže....nehovoriac o starších vozoch ktoré jazdia tiež bežne (bavím sa teraz o zločineckej)..

810: Preto som sa pýtal či by nemalo zmysel pre služobné/technické a výcvikové a iné špeciálne vozidla priradiť číslovanie 0xxx. Mne osobne nepripadá logický krok aby dopravca mal vozidlá označené časť podla IDS systému, časť podľa seba, pričom to podľa seba zrazu môže byť v konflikte s ďalším dopravcom v IDS....
Reply on: Valec #233287:
Je mi to jasné, skôr som narážal na to, že neexistujú medzinárodné alebo aspoň celoštátne pravidlá na prideľovanie týchto čísel, ale tieto pravidlá si určuje každý dopravca sám.
Reply on: 3pa3ck3 #233286:
To nie je "číslo iba od dopravcu", to je číslo schválené drahovým úradom v technickom preukaze vozidla.
Reply on: Miro #233281:
Vlaky majú medzinárodné číslo podľa TSI, takže to nie je úplne to isté ako pri trolejbusoch a električkách, ktoré majú iba číslo od dopravcu
Reply on: Petto #233284:
Tak logicky ked sa nic precislovavat nebude tak sa to asi na stare vozidla uplatnit nemoze, lebo na to by sa museli precislovat.
Reply on: Valec #233283:
Ok a to co si pisal v #233269 sa bude aplikovat uz len na nove vozidla ?
Reply on: Petto #233271:
Už som ti písal, že sa nič prečíslovávať nebude a z pohľadu. Ale môžeš sa spýtať tvojich kamarátov na DPB, z pohľadu IDS BK je úplne jedno, či 3902 je 8 metrový elektrobus, 3903 letiskový Solaris a 3904 minibus z novej súťaže.
Reply on: fanatikmhd #233272:
Ak vieš čítať s porozumením, tak odpovede na svoje otázky si nájdeš aj sám.
Reply on: fanatikmhd #233279:
Trolejbusy a električky nemajú ŠPZ. Ani vlaky 😉
Reply on: fanatikmhd #233279:
Este raz, evidencne (identifikacne) cisla nesluzia pre sotoucely. Ak ti kole oci ze vedla seba uvidis dva autobusy s rovnakym evidencnym cislom, tak je to tvoj vnutorny problem, nie nieco comu sa bude prisposobovat cislovanie vozidiel.

Dispecer CED bude riesit iba jeden voz s tym cislom (voz SL). Dispecer SL bude riesit iba jeden voz s tym cislom (voz SL). Dispecer DPB bude riesit iba jeden voz s tym cislom (DPB). Z toho vyplyva ze zamena vozidiel nemoze hrozit.
Reply on: 810zssk #233278:
A za ním rovnaký autobus (trebárs C10,5 a C10,5 alebo nebodaj sa SL rozhodne konecne nakúpiť na preťažené linky nejaké NB18) a zrazu na zastávke za sebou zastavia 2x tie isté vozidlá, a budú mať rozdiel len v nápise na displeji. Nehovoriac o tom, že tie evidenčné čísla plnia aj nejaký zmysel. Síce sa mi páči myšlienka jednotného systému evč pre všetko, bez ohľadu na dopravcu (resp len číselná rada rozlíši dopravcu) ale predstava žeby došlo k liberalizácii a príchodu viacerých dopravcov, či k tomu že sa do série počítajú len vozidlá pre IDS, a ostatné nie, mi príde trošku choré. Ako úprimne systém z minulého tisícročia kedy pomaly všetko, čo malo kolesá malo evč a teda sa dalo všetko krásne a ľahko zaznamenať, zistiť malo tiež dačo do seba. Ok, šotoušovina, ale viac menej z pohľadu toho ako je systém nový vytvorený, je to maximálne na to aby sa dalo hľadať medzi všetkými vozidlami....a to už potom stačí fakt aj ŠPZ......a ušetríš tisíce € na nálepkách evč....

Btw, nevšimol som si v materiáli nejaký font pre evč, každý co dúm dá?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.