Reply on: fobust #23280:
Co sa tyka starych ikov280, suhlasim-tie vozy boli bezkonkurencne;prezilo to takmer vsetko - i svoju dobu... 
B741 - nieco mi prosim objasni: buda vodica - no...mozno trochu klaustrofobicka...ale mozme porovnat: SOR B9.5...tiez Citybus 18...konstrukcia kabiny je tiez na podobnej baze. Idealne do nasich bratislavskych podmienok su kabiny TAMov, a ik435 a 283, ale vobec nerozumiem "chorobe" konstrukcie vlecky...co si mam pod tym predstavit? B741 je bus "elektronicky" - C naprava hnacia, B hnana, A riadena. Vlek musi tym padom byt optimalne "zaveseny" o "telo" autobusu - a je to (VEEEEELMI ZHRUBA) vsetko na baze hydrauliky a elektroniky - a v navaznosti na to je riesenie uspriadania interieru - aby zatazenost vleku busu v ostrej premavke bola kompatibilna v navaznosti na celu prevadzkovu hmotnost busu. Riesenie uchytenia vleku je tiez pomerne prepracovane (teda bolo - uvedomme si, ze 741 je uz pomerne "zastarala" konstrukcia - nase Karosy maju 13-14 rokov!!!) - tocna je tiez na baze hydrauliky, elektroniky+mechaniky = snad jedine, co sa da Karose ako takej najviac vytknut, je skutocnost, ze zo vsetkych pouzivanych typov BA busov sa najviac lubi "skrizit" ("zlomit" v tocni) a ked sa to stane, ma problem. Este neviem, ako mam chapat rozmiestnenie dveri - kde by mali byt?

J
Ešte som si spomenul na jeden argument pre preklad 88 a 95. A to je ten, že keď ide 88 dve minúty pred 95 tak ľuďom čo viac vyhovuje 95 ale mohli by ísť aj 88 a prestup či šlapanie si povedia: "No veď už tie dve minútky počkám." Keby im išla 95 o 7minút, tak si povedia: "Idem aspoň na Farského, veď mi možno pôjde 78, 84 či 89"
Inak je pekné, že chcú spustiť Mostovú-Jesenského už v sobotu, ale tam je toľko dorábok, že až strach. Zastávky nie sú ešte označené, asfalt chýba na kolajisku, nie je dokončené ani dláždenie v kolajisku, etc. To chú potom robiť ďalšie jednodňové výluky?
Takisto bude asi dlho trvať, kým si vodiči zvyknú, že na kolajisku sa neparkuje. Dnes som tiež videl uja vodiča, ktorý nechápe, že Mostová je v smere od Reduty neprejazdná a určite nebol posledný. To aby tam postavili policajta.