Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
https://bratislava.sme.sk/c/22263897/trat-v-useku-molecova-obratisko-karlova-ves-je-hotova-spustili-testy.html

"Magistrát minulý týždeň pre TASR potvrdil, že to nebude ani k tomuto dátumu, a že sa očakáva termín dokončenia prác v rámci prvej etapy modernizácie trate do 20. novembra."

A to ani zastavky ci prejazdy nie su este hotove 😂

"Zastávka Damborského bude zároveň premenovaná na Záluhy a vznikne tam prestupný terminál medzi autobusovou a električkovou dopravou."

Eh, naco menia nazov? Nie je Damborskeho dostatocne pouzivane a vhodne?
Reply on: mku81 #232273:
Ne, takto nechcem ovplyvnovat anketu... mozno 😃
Reply on: MatejBA #232271:
vymaz cookies a hlasuj znova... da sa to takto robit donekonecna 😃
Reply on: MatejBA #232270:
Akože budú testovať nové modely električiek najprv v Bratislave?
Inak deje sa nieco s anketou? Hlasoval som v nej a nezaratalo moj hlas (konspiracne ked som hlasoval, ze pouzivam viac auto 😃)
Reply on: gejza #232269:
A co ty vies, mozno DPMB ide konkurovat DPB v Bratislave 😂
Reply on: Valec #232266:
https://www.yit.sk/o-yit/manazment

... ak má 65, tak to dobre maskuje .... hádal by som jej max 55 😁 😁 😁 😁 😁 😁
Reply on: Valec #232267:
Vsak jednoducho - 2xK2S 😂
Reply on: S499.1023 #232262:
V Brne dokázali otočiť výzbroj tak, aby im pražské T6 fungovali. Ale však kľudne napíš, ako by si si ty predstavoval posilnenie kapacity bez nákupu nových vozidiel (keď už poprieš aj to, čo si napísal pred pár mesiacmi).
Reply on: N/A #232265:
Možno má Silvinka 65 rokov a preto má v pamäti vžitú skratku DPMB.
Reply on: N/A #232264:
Páči sa mi, ako aj v roku 2019 ešte niektorí autíčkari, ako v danom článku Silvinka Ferancová tvrdí, že v Bratislave je DPMB.

„Spolu s DPMB pripravujeme projekt predĺženia linky MHD č. 66...“
Niekto má Catov pekne v zuboch. Okrem nálepiek sa údajne objavili aj listy, ktoré chodia v ich mene bratislavským podnikom. V nich upratovacia firma žiada, aby krčmy platili za znečistenie vozidiel spôsobené ich podguráženými návštevníkmi.
Reply on: Valec #232257:
Dajú ale nevhodné pre Bratislavu (2,2 m šírka). Ostravské T6 sú s BA nekompatibilné (- pól v troleji) a navyše už predsa len príliš veľké vykopávky.
Reply on: Mike #232254:
Hej, pred desiatimi rokmi. Dnes už také nechcú ani v Rumunsku.
Reply on: Valec #232246:
Neviem aký máš na to zdroj. No ak chvíľu pozoruješ stav na križovatke Pečna tak okrem špičiek smer Sitina - Prístavný most ide hlavne náklad.
Reply on: Valec #232258:
No veď to tvrdím, že naše vozy sa na úzkom rozchode neuplatnia a na širokom okrem Ukrajiny tiež veľmi nie. Jasné, že kačice by na e-7 stačili, ak by zostal interval 4 min., ale to pochybujem, že bude... Problém je nezastrešenie Jurajovho dvora. Sľubuje sa to, ale kedy to konečne bude ???
Reply on: Mhr1 #232256:
Ak sa vráti dvojlinkový variant, tak tie počty treba nanovo prepočítať... ak by na L7 ale ostal 4 min. interval, tak tam budú stačiť K2S aj ráno. Na L6 v súvislosti so zrušením L133 stačiť skôr nebudú a do Petržalky už vôbec nie.

Ide mi o to, že vo vozovniach nie je miesto nazvyš na to, aby sa pod strechou skladovalo niečo, čo nepotrebujem. A zas ľudí v električkách je veľa (a pomaly pribúdajú) na to, aby sme ich vozili v kapacitne nedostatočných K2Skách.

"aj krajiny chudobnejšie od nás už nebudú ochotné brať vysokopodlažné vozy"
A preto sa o také vozy tie chudobnejšie krajiny stále bijú. Na UA je jediný problém, že vysokými clami a rôznymi obmedzeniami sa snažia minimalizovať nákup second-handov. A teraz to vďaka rôznym pôžičkám a grantom ani nie je potrebné.

"AZ Lokomat príliš špekuloval" - a to je len a len jeho chyba.

"naše 2,5 metra široké električky majú len veľmi limitované uplatnenie" - o čo ho majú limitovanejšie, než rovnako široké električky z Prahy alebo Košíc? Ani jedno z miest, kde sa jazdí na 1000 mm vozy z ex-CS nekupovalo - Lvov nakupuje KT4 z Berlína, Vinica má takmer celý park z Zurichu a Žitomyr (uvažujúci nad zrušením jedinej linky) má dosť KT4.
Reply on: S499.1023 #232252:
Pôvodne som chcel napísať napr. ostravské T6 (ktoré pôjdu po dodávke Škodoviek), ale ty si ma tu minule zotrel, že za podobných cenových relácií by sa dali kúpiť aj nízkopodlažné 20-ročné vozy z Nemecka.
Reply on: Valec #232245:
No kým bude hotová Petržalka a po skončení výluk by bolo obnovené pôvodné, 2-linkové usporiadanie premávky, zostáva ako vhodná linka pre K2 aj e-6 s tým, že v sedle sa presunú na e-8 (pokiaľ je sedlo od 9 do 14, tak tam nevadia, ako ukázala prax pred výlukou v KV). A možno by zostala vhodná pre K2, aj keby sa prípadne predĺžila do Petržalky. Na e-7 naopak, by ráno nemali čo hľadať, odpoludnia áno. Každopádne, t.č. sú prebytočné a mali by sa odstavovať tak, ako najazdia km na VP. Tá by sa im nedala a ak by už nikdy neboli potrebné, vyradili by sa bez toho, že by vznikla hospodárska škoda. Ak by potrebné predsa len boli, dostali by VP a ďalšie 4 roky by mohli jazdiť. Odstavenie pod strechou - vysvetľoval som, pod širákom by sa ako neprevádzkované zničili a pod plachtou by sa orosili a zahnívali ešte viac. Skôr aspoň provizórny prístrešok na JD - to by predsa nemal byť taký problém... A čo sa týka odpredajov, aj krajiny chudobnejšie od nás už nebudú ochotné brať vysokopodlažné vozy. Na toto máme príklad: električky, čo odkúpil AZ Lokomat - najlepšie električky T3 z Bratislavy - zjavne čaká neradostný osud. AZ Lokomat príliš špekuloval, nepredali ich na Ukrajinu zavčasu a dnes už vysokopodlažné odporové električky nie je možné na Ukrajinu pre vysoké clá vyviezť. Naviac, naše 2,5 metra široké električky majú len veľmi limitované uplatnenie, najmä na 1000 mm rozchode - tieto prevádzky sú väčšinou uspôsobené len pre 2200 mm široké vozy. Takže ako píše laminátka, moderné električky sa nepredávajú, ale využijú ad maximum.
Ozaj - ak by do nákupu nových vozov bolo treba zaviesť trojičky, ponúka sa spätné získanie električiek zo Zvolena. Vyšlo by to na 3 trojice: 7755+57+77; 7813+25+31 a s využitím historickej súpravy aj 7719/II+7819+7820. Táto posledná by ešte ako prevádzková dostala pred odstavením VP a mali by sme historickú súpravu 7819+20 po VP ako aj historičák 229/II.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.