Reply on: S499.1023 #232252:
Pôvodne som chcel napísať napr. ostravské T6 (ktoré pôjdu po dodávke Škodoviek), ale ty si ma tu minule zotrel, že za podobných cenových relácií by sa dali kúpiť aj nízkopodlažné 20-ročné vozy z Nemecka.
(zaroven netreba zabudat, ze cez Bratislavu su v podstate 4 tranzitne cesty - Sancova - okolo Kollarka - Nabrezie a Einsteinova/D1, vsetko v sirsom centre mesta)
, takže stačí ponechať 24 resp. 19 vozov. Takže min. 12 až 17 (počítam aj K2G) je prebytočných. Aby som postupoval ako sa má, nechám chvíľu jazdiť najmä staré aby najazdili km do najbližšej VPčky a potom ich s kľudom vyradím a podarujem za odvoz do Sarajeva (alebo do Osijeku).
Valec
Ide mi o to, že vo vozovniach nie je miesto nazvyš na to, aby sa pod strechou skladovalo niečo, čo nepotrebujem. A zas ľudí v električkách je veľa (a pomaly pribúdajú) na to, aby sme ich vozili v kapacitne nedostatočných K2Skách.
"aj krajiny chudobnejšie od nás už nebudú ochotné brať vysokopodlažné vozy"
A preto sa o také vozy tie chudobnejšie krajiny stále bijú. Na UA je jediný problém, že vysokými clami a rôznymi obmedzeniami sa snažia minimalizovať nákup second-handov. A teraz to vďaka rôznym pôžičkám a grantom ani nie je potrebné.
"AZ Lokomat príliš špekuloval" - a to je len a len jeho chyba.
"naše 2,5 metra široké električky majú len veľmi limitované uplatnenie" - o čo ho majú limitovanejšie, než rovnako široké električky z Prahy alebo Košíc? Ani jedno z miest, kde sa jazdí na 1000 mm vozy z ex-CS nekupovalo - Lvov nakupuje KT4 z Berlína, Vinica má takmer celý park z Zurichu a Žitomyr (uvažujúci nad zrušením jedinej linky) má dosť KT4.