Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: birch #231029:
Alebo by stacilo, ak by napriklad elektricka 4 smerom na ZP / Nove Mesto bola oznacena ako 4A / 4B. Opacnym smerom by stacilo len 4. A ludia by si zvykli.

Takisto podobne by mohla by oznacena 3.

Takto to funguje aj inde a je to uplne jednoduche a prakticke.
Nieco podobne sa vyslovene pyta aj pri 80.
Reply on: N/A #231035:
Keď je taký človek ako ty železničiarom, hovorí sa mu modrá guma.
Reply on: MatejBA #231043:
To, že nie sme najhorší, neznamená, že sa nemôžeme zlepšovať...
Reply on: N/A #231038:
74 ráno smer Slovnaft vetrá napr. 1 minútu na Bajkalskej a potom 1 minútu na Drieňovej alebo Mraziarenskej
Reply on: MatejBA #231043:
Cakanie na dobiehajucich je ine v tom, ze casti zakaznikov vyhovies (tym dobiehajucim) a inym zase nie (tym, ktori boli zdrzani). Vzdy to zavisi od konkretnej situacie, linky, frekvencie, garancie prestupov.

Prozakaznicke je urcite pockat v situacii, ked ide spoj v naskoku, ked uz nema ziadne nadvaznosti alebo ked je na najblizsom semafore cervena...

Postazovat sa co vsetko je nafigu by bolo najjednoduchsie. Rad sa zapojim do diskusie, ako by to slo inak. Idealne je poucit sa z toho, co funguje lepsie a neopakovat to, co funguje horsie.
Reply on: birch #231039:
Prozakaznicky pristup by bolo aj cakanie na dobiehajucich 🙂

Nedavno tu bol fotoupdate zo Sevilly, kde maju iba predny transparent s cielom linky a aj bocny je iba cislo. Aj oproti nim mame lepsi system s bocnym transparentom a v pripade novych elektriciek aj zadnym.
Reply on: si #231040:
Pre niektorích cestujúcich by mohol byť transparent tak veľký ako je čelné sklo a aj tak by nečítali kam to ide.Potom,blbé reči,že prečo ma ten ...uj na Borskej vyhadzuje z autobusu.🤣😂
Som za treba píliť mozgy v DPB a isto sa nájdu aj nejaké vyradené transparenty zo starých električiek a Karos,páni vysielačkári sa potešia,že majú opäť prácu nazvyš.😁
Reply on: birch #231039:
Jemu to zbytočne píšeš, preňho sú cestujúci zlo a najradšej by bol keby ich zrušili, spolu s celým BEÚSom.
Reply on: N/A #231038:
napriklad elektricky smer raca za racianskym mytom, staci na to aby spoj na blumental prisiel nacas a ze nie je kolajova trat pred krizovatkou zarvata autistami (na to by ale stacilo aby si tam pomahaci aspon obcas plnili to co maju a neschovavali sa kdesi v krikoch s radarom....)
Reply on: N/A #231035:
Ľudia dobiehajú na autobusy. Je možné sa k tomu postaviť tak, že je to ich problém. Ale je možné aj premýšľať, ako im to uľahčiť.

To druhé sa volá prozákaznícky prístup a Tebou uvedený argument je jeho opakom.
Reply on: 3pa3ck3 #231036:
Myslím,že je minimum obdobia keď vozidlo stojí na zastávke dve minúty z dôvodu náskoku.Zkresané grafikony zapríčiňujú skôr meškanie ako náskok.
Uveď príklad kde sa to stáva pravidlom,že sa vetrá 2 minúty.
Reply on: 3pa3ck3 #231036:
Ešte by mohlo byť riešením montovať aj dozadu displeje s cieľom, nielen s číslom (ako majú nové električky)
Reply on: N/A #231035:
Vozidlo môže stáť na zastávke aj dve minúty, ak má náskok. Ak k nemu prichádzam odzadu, mám ho celé obísť, aby som videl, na ktorú konečnú ide?
Reply on: birch #231032:
Keď je človek včas pripravený na nástup v priestore zastávky nemusí nikam dobiehať a aj je možné,že si všimne aj tabuľu s cieľom.
Zrusili nezmyselne bezpecnostne zastavenie na Starom Moste. Plus dalsie pozitivne zmeny pre MHD a chodcov na krizovatke na Safku. 👍

https://www.facebook.com/166688783394167/posts/2565813353481686/
Reply on: birch #231032:
V nasich podmienkach by sa uplne jednoducho dal pouzit inverz. 4 na Zlate Piesky a [4] na ZST NM, 21 VW a [21] Sandberg 🙂 To snad aj v DPB zvladnu 😃
Reply on: 810zssk #231031:
Pri hlásení je nevýhoda, že na zadnom displeji je iba číslo - ak prestupuješ alebo dobiehaš, cieľovú stanicu nevidíš. Možno ak by si ju videl, tak by si ani nedobiehal, lebo spoj nejde tam kam potrebuješ.

@3pa3ck3: Situácia, keď je posledná zastávka kratšej verzie zároveň priebežnou dlhšej, je myslím iba 32/33. Pri zavretí jedného oka aj 31/39 a 91/191 (v oboch prípadoch dlhšia linka jednosmerne nezastavuje na nástupnej zastávke kratšej linky).
Reply on: birch #231029:
Hlasenie je dobre riesenie, len to treba spravit tak aby to nehlasilo na kazdej zastavke, ale len v uzloch a na poslednej zastavke pred rozdelenim trasy. Nechapem preco to spustali v takejto nepodarenej verzii, pocuvat to na kazdej zastavke je fakt peklo.
Reply on: birch #231029:
Podľa mňa tu stačí aplikovať jednoduché pravidlo - ak je posledná zastávka kratšej verzie zároveň priebežnou dlhšej (vrátane rovnakého nástupišťa - pozri X5 a Borská), tak číslo je jedno. Ak to neplatí, má každá varianta svoje vlastné číslo.
V dispečerskom fóre sa objavila informácia o hlásení konečných aj na L21.

Musím povedať, že sa mi toto riešenie s hlásením konečných zastávok prestáva páčiť. Nebolo by jednoduchšie napr. označiť štvorku v smere Zlaté piesky / ŽST N.M. číslami 4 a 14, alebo 4 a 4N alebo akokoľvek inak a tým rozlíšiť, kam ide? Určite praktickejšie vidieť to aj na zadnom displeji než to počúvať znova a znova na každej zastávke (keď už to teda vraj nejde urobiť tak, aby sa to hlásilo iba na poslednej spoločnej zastávke)

Zjednodušovať linkové vedenie áno, ale nie za každú cenu. Lebo v prípade viacerých konečných, aký je rozdiel medzi linkami 4, 20, 21 a 80 a s trochou odvahy napr. kombináciami 31/39, 30/37, 83/84, 32/33, 61/74 a podobne (91/191 a 92/192 už ani nehovorím).

Zdá sa mi, že ideme z extrému do extrému... ako rozmýšľam, tak veru neviem, komu pomohla zrušená sedmička nahradená v rovnakej trase skrátenou trojkou vedenou na Vinohrady ako dojazd.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.