Prokurátor to napadol pred dvoma rokmi, starosta chcel zrušiť uznesenie z roku 2017 a podať novú žiadosť o NFP, a to už poslanci neschválili.
Ale je to celkom fajn rozhodnutie, lebo momentálne tam parkuje vyše 200 áut, a terminál počítal len s cca. 120 miestami (v čase tvorby projektu nikto nerozmýšľal dopredu, ako to býva na Slovensku zvykom). Autobusová zastávka je hneď pri stanici (bolo by treba ju premenovať na Bernolákovo, žel.st., prípadne ju zobojsmerniť). Tá plocha by sa mala skultúrniť, ale netreba tam pchať otočku autobusov s takým spôsobom, že by to skresalo o polovicu P-miesta. Poslanci aj obyvatelia chcú normálny P+R na druhej strane stanice na pozemkoch ŽSR, a nie tu riešiť nasilu "dopravný terminál". Dá sa riešiť prestup aj zmysluplnejšie a logickejšie. Dokonca pred stanicou je aj otočka, ak by tam chceli od BID nalinkovať niečo napríklad z Novej Dedinky.
Keď ešte išli v minulosti vlaky na N.Mesto z trate 130 tak žiaden takt nebol. Išlo vtedy o hromadné návozy robotníkov a školákov ráno a poobede späť.
Čiže žiadne striedanie sa nekonalo. O hodinovom takte po Šalu si mohol iba snívať.
Dlho bola diera ráno medzi 8-12 smer BA.
Židáky v minulosti zabezpečovali hlavne víkendové špičky čiže sobotné dopoludnie a nedelné odpoludnie až večer.
Dnes to chýba hlavne na staničných linkách nedele poobedie až večer.
Je nejak dane ze x5ka ma chodit skor ako 84?? Lebo vzdy ked je minuta rozdiel medzi odvjodmi a 84 je pisana pred x5 idu aj tak z konecnej v opacnom porafi
Ich význam ti už vysvetlili nižšie, nejde o žiadnu novinku. Delenú službu cez víkend nájdeš aj na iných linkách - v súčasnosti 29/6 (kedysi 28/4), 91/5, donedávna bola delená aj 87/5 a najnovšie pribudla 68/6. Dokonca takéto "prestávkovacie" víkendové delené služby si pamätám pred rokmi z električiek - na linke 11, tuším aj s prejazdom na linku 3, no to už som si nie úplne istý.
V štúdii je prvádzkový koncept rozložených konečných staníc, čiže S20 by končila na HLST, S50+55 HLST/NM, S60+S65 HLST/NM/Petrž, S70 NM/HLST. To je vlastne dnešný stav, avšak tam boli aj navhované CP, kde bolo vidno, že smery by sa úplne rozbili, a napr. Trnavu a Galantu by odklonili komplet na NM a Petržalku, a na HLST by nič nešlo z tých smerov (Os a REX). Ak to skombinujeme s Filiálkou, tak z každého smeru by premával jeden vlak na tri alebo dokonca štyri rôzne stanice.
ZSSK to už raz spravila 130-ke: Os končili po celý deň striedavo na HLST/NM. Tie novomestské vozili vzduch a z HLST výrazne ubudlo ľudí, lebo úspešne vyhnali ľudí z vlakov s tým nesystémom. Prežilo to jeden rok a v ďalšom grafikone už NM vyrazili a všetko vrátili naspäť na HLST, lebo sa ľudia doslova búrili proti tomu.
Badať snahu o Filálku a o vytlačenie S50 a S60 z HLST, pričom práve tieto vlaky prinášajú najväčší obeh a tržbu, ak nerátame košické rýchliky hornou trasou. Za hodinu v špičke privezú tisícky ľudí a mesto preferuje rozložený variant. No fakt gratulujem. Myslím si však, že to tak ZSSK nenechá. Na Filiálku zas všetko nenapchajú, takže časť spojov bude musieť ísť aj na NM/Petržalku. Ak v prípade Filiálky by nič nešlo z Trnavy a Galanty na HLST, spomína sa v štúdii aj optimalizácia prestupného uzlu Predmestie/Vinohrady kvôli zachovaniu prestupových väzieb medzi Os a R/IC/EC. Trnavské mýto je už približne porovnateľné s lokalizáciou HLST (okrem západnej časti mesta) a Štefánikovej+okolia.
Napr. na 88 máš po väčšinu dňa taký obeh že konkrétny kurz sa točí každú hodinu, čo pri 25 minútovej jazdnej dobe jedným smerom znamená že vodič jazdí prakticky nonstop. V určitých časoch sa tam potom vkladá poradie navyše, vďaka ktorému sa obeh posunie o 12 minút (dĺžka intervalu na 88), takže pod Mostom SNP vznikne pobyt 23 minút, ktorý sa dá využiť ako 15 minútová prestávka. Dve takéto prestávky umožnia vodičovi jazdiť ďalšie 4 hodiny. Po nich už neprestávku ale strieda ho poobedný vodič, ktorý zas môže jazdiť 4 hodiny kým tam na večer príde zas to delené poradie spraviť dve prestávky po 15 minút.
Prešiel ako som aj predpokladal všetkými čiže mestom, BSK a aj MD rozvojový variant.
Ďalej k tomu samozrejme aj reko trate 110,130 a zvýšenie priepustnosti na 120 a 131.
Ďalej nové zastávky po BA.
Trať 131 by sa dala napojiť aj na Filiálku. V prvých plánoch to aj bolo.
Čo ja viem tak by tam mala končiť cieľová doprava čiže hlavne OS a REX.
Joyki
Ale je to celkom fajn rozhodnutie, lebo momentálne tam parkuje vyše 200 áut, a terminál počítal len s cca. 120 miestami (v čase tvorby projektu nikto nerozmýšľal dopredu, ako to býva na Slovensku zvykom). Autobusová zastávka je hneď pri stanici (bolo by treba ju premenovať na Bernolákovo, žel.st., prípadne ju zobojsmerniť). Tá plocha by sa mala skultúrniť, ale netreba tam pchať otočku autobusov s takým spôsobom, že by to skresalo o polovicu P-miesta. Poslanci aj obyvatelia chcú normálny P+R na druhej strane stanice na pozemkoch ŽSR, a nie tu riešiť nasilu "dopravný terminál". Dá sa riešiť prestup aj zmysluplnejšie a logickejšie. Dokonca pred stanicou je aj otočka, ak by tam chceli od BID nalinkovať niečo napríklad z Novej Dedinky.