Reply on: martinah #230667:
Nie som si az tak isty ci mal pravdu s drahsimi busmi... Teda ano, boli drahsie, ale:a) Vobec nie je zrejme ci s tym Rybansky ma nieco spolocne.
b) Neda sa proste zobrat dve ceny, prepocitat na kus a je vybavene. Treba zohladnit veci ako je vybava (Bratislava uz dlhsiu dobu obstarava vsetky busy vo vysokej vybave - co je samozrejme spravne, aj ked to ma dopad na cenu), objem zakazky (vacsia zakazka = vacsia zlava), alebo podmienky (udrzba, zaruka a podobne). Nechcem tvrdit ze sa tam nic nekale nedialo, ale vyzaduje si to hlbsiu analyzu nez nahodne nabuchanie cisel do Excelu.
810zssk
V prípade nižších teplôt je potom problém aj v tom, že sa klíma proste nezapne. Žiaľ v tomto nebadať žiadne zmeny, aj tento mesiac vydala divízia autobusy pokyn v tom zmysle že klíma sa musí zapínať pri 25 stupňoch (čo je samozrejme veľmi vysoká hodnota - keď je vonku 25 stupňov, v autobusoch je už dávno peklo). Sú vodiči čo rozmýšlajú samostatne a zapínajú ju aj skôr, ale časť proste ide v duchu predpisu a nerieši.
Výhľadovo by podla mňa mali byť všetky nové vozidlá vybavené automatickou reguláciou teploty, ktorá by bežala 365 dní v roku, bez možnosti zásahu vodiča a bez otvárateľných okien. S tým že vozidlo kde nefunguje vzduchotechnika by nemohlo ísť do premávky (čo by bola motivácia pre vozovne sa o to viac starať).