Reply on: ceres #228977:
No tých 8cm cítiť najmä nad podvozkami. O Siemensoch môžeme len snívať, osobne Aveniá som ešte nevidel, dizajn sa mi toho moc nepáči, ale tak to je vec názoru. No čo som pozeral teraz fotky interiéru tak je to veľmi podobné naším 30Tčkam, i keď musím uznať že 30T a 29T bol asi najpodarenejší kauf čo sa podaril od 2014 a aspoň električková doprava dostala nejaké rozumné náhrady na rozdiel od trolejbusov, kde sa dostali tie "prímestské" 31Tr/30Tr.Ešte k tým Škodovkám by som dodal že okrem prasačej techniky by sa zišlo aj oprava koľajníc, lebo stav zvrškov po ktorých jazdia je hrôzostrašný.
Ad Ričard: Keby boli nižšie, tak si plieskaš hlavu o strop a navyše ak dobre viem tak ony by vedeli mať aj 1435mm podvozok.
dupe
NB18/31Tr maju interier pomaly ako zajazdovy autobus.
Takze moznosti su:
- viac vozov / kratsi interval + samozrejme treba viac vodicov
- dlhsie vozidla - pri elektrickach ta moznost je, autobusy sa tiez robia viacklbove, aj ked to nie je extremne rozsirene a su mesta kde sa od nich upusta
- poschodove autobusy - horne poschodie prakticky len na sedenie
Vsetky moznosti maju cosi spolocne: treba ohromne investicie do vozidiel a ludi, dalej rozsirenie a prisposobenie vozovni. Myslim ze v sucasnej dobe na to nemame. Ved v BA stale jazdia 25 rocne Karosy.
Logicke by bolo - podobne ako zeleznica ma prvu triedu, ze ak chce cestujuci vacsi "luxus" (v skutocnosti hlavne viac zivotneho priestoru), tak si priplati. Takze naklady na prepravenie jedneho cestujuceho sa zdvihnu. Teraz je otazka kto to zaplati.
Ja si v MHD rad sadnem aj na 2 zastavky, ale ked nastupujem tam kde nastupujem, je mi prijemnejsie zostat stat pri dverach a kazdeho kto chce vystupit bez minuhutia oka pustit. Predierat sa hlbsie do autobusu s chorym usporiadanim sedadiel - hlavne aby bolo kde sediet, naozaj nepotrebujem.