Reply on: dupe #228956:
Predsuvne dvere, ktore som mal hlavne na mysli, madla nemaju. Tie dvere, ktore maju madla sa neotvaraju smerom von. Tie madla su tam na to, ked su dvere otvorene, aby sa clovek mohol chytit, ked nastupuje alebo vystupuje, ked na zastavke nieje obrubnik a je tam velky vyskovy rozdiel. Pocas jazdy by cestujuci nemali vobec stat v priestore dveri a uz vobec nie sa o ne opierat. Ano viem, ze v nasich podmienkach, ked vozidla jazdia preplnene sa to neda, ale vzdy sa da chytit inej tyce tak, aby sa clovek celou vahou neopieral o dvere.
dupe
NB18/31Tr maju interier pomaly ako zajazdovy autobus.
Takze moznosti su:
- viac vozov / kratsi interval + samozrejme treba viac vodicov
- dlhsie vozidla - pri elektrickach ta moznost je, autobusy sa tiez robia viacklbove, aj ked to nie je extremne rozsirene a su mesta kde sa od nich upusta
- poschodove autobusy - horne poschodie prakticky len na sedenie
Vsetky moznosti maju cosi spolocne: treba ohromne investicie do vozidiel a ludi, dalej rozsirenie a prisposobenie vozovni. Myslim ze v sucasnej dobe na to nemame. Ved v BA stale jazdia 25 rocne Karosy.
Logicke by bolo - podobne ako zeleznica ma prvu triedu, ze ak chce cestujuci vacsi "luxus" (v skutocnosti hlavne viac zivotneho priestoru), tak si priplati. Takze naklady na prepravenie jedneho cestujuceho sa zdvihnu. Teraz je otazka kto to zaplati.
Ja si v MHD rad sadnem aj na 2 zastavky, ale ked nastupujem tam kde nastupujem, je mi prijemnejsie zostat stat pri dverach a kazdeho kto chce vystupit bez minuhutia oka pustit. Predierat sa hlbsie do autobusu s chorym usporiadanim sedadiel - hlavne aby bolo kde sediet, naozaj nepotrebujem.