Reply on: Ike #228289:
Neviem, prečo na to v roku 2000 ľudia pozerali ako na niečo z inej planéty, ale pokiaľ mi je známe, tak do zmieňovanej udalosti vodiči hlásili zastávky do mikrofónu, pričom väčšina na to kašlala. Potom sa začala skúšobná prevádzka systému PAMI (PoloAutomatický Magnetofónový Informátor) (s určitým časovým odstupom naň nadviazal systém DRAHUŠA, kotrý už odosielal aj polohu vozidla podľa vyhlásenej zastávky do riadiaceho systému), čo bude asi tá zmienka. Keďže sa jednalo o kazetový autoprehrávač s Tesly Bratislava v kombinácii s legendárnymi kazetami Emgeton, jednými z najhorších na svete, jeho spoľahlivosť bola mizerná a čoskoro zakapal. Ešte v roku 1984, keď som v DPB nastupoval, bol prakticky vo všetkých vozidlách funkčný rozhlas, vozidlá mali mikrofón buď napevno alebo (novšie) na DIN-konektor s prevlečnou matkou a mikrofón sa fasoval na výpravni s vozovou kabelou. Orálne hlásenie som ja osobne používal. Potom sa zjavila DRAHUŠA a mikrofóny zmizli, prehrávače však po čase tiež, z vozidiel začali miznúť reproduktory aj zosilňovače, pretože najkého trubiroha z radov vodičov napadlo, že by tie shitné reproduktory a zosilňovače mohol využiť pri krutohustomastnom ozvučení svojej vytuzenej Š 105 S a ďalší sa ním inšpirovali a vlastne až do nástupu elektronického odbavovacieho systému a palubákov sa nehlásilo.
810zssk