Reply on: 810zssk #225809:
Takže v podstate spor z tvojho pohľadu spočíva v tom, že súčasné požiadavky na pozíciu vodiča v cestnej doprave sú prehnané. Ja sa však akosi neviem stotožniť s tým, aby mohol ľudí voziť ktokoľvek – to platí o verejnej hromadnej doprave všeobecne. Aj v DPB pôsobí cez 100 vodičov, ktorí vykonávajú svoju prácu ako vedľajšie zamestnanie a napriek tomu musia spĺňať prísne kritériá na získanie nielen vodičského oprávnenia, ale taktiež aj osvedčenia o odbornej spôsobilosti, bez ohľadu na to, či majú vo vozidle jedného cestujúceho ako nejaký nešťastník v Uberi alebo 150 ľudí v poobedňajšej špičke. Znižovanie nárokov v racionálnej miere je OK, ale nie úplne ustúpenie od týchto požiadaviek. Pokútnictvo nie je v poriadku a ochrana cestujúceho je povinnosťou, nie možnosťou štátu.
810zssk
Uspech Uberu podla mna nie je zalozeny len na cene, ale aj kvalite. Bola kopa pripadov kedy bol Uber drahsi a aj tak ho cestujuci vyuzivali. Za mna osobne mozem povedat ze cena rozhodujuca nebola vobec, nemam tusaka kolko bezne stoji taxik (porovnavanie cien viem len od ostatnych) lebo ho nepouzivam. Okrem pohodlia (jedna jednoducha aplikacia pre cely svet) a garancie kvality a standardov silnou sukromnou spolocnostou som bol obzvlast spokojny s vodicmi Uberu - co je moja hlavna vyhrada voci taxikarom. Ono je to mozno preto, ze pre Uber vacsinou nejazdili taxikarski intelektuali ktori proste nedokazu robit nic ine, pripadne ich nikde nevezmu kvoli zapisu v registri trestov. Taxikari su vacsinou ludia co to robia ako hlavne zamestnanie. To o Ubere vobec neplati, co z mojho pohladu bola jeho silna stranka, a preto jeho vodici pri prehnanej byrokracii zmiznu.
Ak by vsak aj podstatou uspechu Uberu bola cena, tak vobec cely argument nepada. Ak Uber dokazal poskytovat podstatne nizsie ceny znizenim byrokracie a zakaznici s tym nemali problem, potom je na mieste sa pytat ci ta byrokracia ma zmysel.