Reply on: 810zssk #225230:
Na jednej strane si uvedom, že ktože je už dnes na Magistráte kto vôbec myslí, okrem hovorkyne IvoN. A IvoN má iné starosti, poslanci ho neposlúchajú. Na druhej strane keď už navrhuješ električku k petržalskej stanici, pozrel si sa na mapu kde by si túto trať napojil na existujúcu trať, kade by si ju zmysluplne a v súlade s priestorovými možnosťami, s prihliadnutím na kapacitné požiadavky na automobilovú dopravu, s dodržaním technických noriem viedol. Kde by si ju ukončil. A v tomto prípade Ti uznám že, náklady sú relevantný argument ako tvrdíš, pretože si uvedom, že musíš tú trať stavebne postaviť, musíš ju následne udržovať, musíš je prevádzkovať (to sú 3 balíky financií) a otázka na druhej strane rovnice je - koľko cestujúcich tam denne/ročne prepravíš aby si z vyzbieraného cestovného toto všetko zaplatil. Aká bude jej návratnosť tu Ti ani Jaspers nepomôže.Čo sa týka žel. stanice Letisko M.R.Štefánika a jej napojenia na bratislavský dopravný systém máš pravdu. Táto stanica navrhovaná v Projekte TEN-T vyplynula z požiadavky rakúskej strany (aký paradox - každú chvíľku majú iné požiadavky a kubáčkovci plnia s patričným predklonom ich požiadavky, aj keď sú každú chviľku iné) súvisiaca s nedostatočnou kapacitou letiska Schwechat. Navrhovali/požadovali, že sa vybuduje traťové spojenie letisko Schwechat - Kittsee - Petržalka - letisko M.R.Štefánika po ktorej budú premávať špeciálne súpravy zastavujúce len v oboch koncových staniciach, pričom cestujúci vo Schwechate by prešli kompletným pasovým a colným odbavením a na letisku M.R.Štefánika by už zo stanice vyšli do zóny za odbavením. Preto sa navrhla jednokoľajná trať s odbočkou niekde na ulici Na piesku. Ale kubáčkovci mali veľké oči a požadovali napojiť Letisko aj od žst. Nové Mesto lebo vraj aj košičania by radi sa vlakom dostali na letisko bez prestupovania. A tak sa okrem iného narodil nefinancovateľný "megaprojekt". Takže prosím študovať existujúce materiály a potom vynášať rozsudky.
chodec
1./ rozbitie bratislavského uzla
2./ zhoršenie pripojovosti
3./ poloha ZST Filialka na kraji mesta,
4./ centrálna poloha Hlavnej stanice.
Ale zober pri svojom uvažovaní do úvahy skutočnosť, že železničná stanica s historicky použitým názvom Hlavná stanica nie je z dôvodov, ktoré som už v diskusii uviedol rekonštruovateľná do takej podoby aby splnila nevyhnutné dopravno-technologické požiadavky na zvládnutie výhľadovej dopravy. Ak vôbec vieš o čo všetko ide.