Ono by možno bolo riešením aj kolečko Landererova - Čulenova - Pribinova a výjazd popod most Apollo. Konečná by bol a pri vjazde do garáží z Čulenovej. K divadlu je to úplne rovnaká vzdialenosť, k Eurovei v priemere tiež, do niektorých častí ďalej do iných zas bližšie. Ušetreným zbytočným kolečkom kolo VUB v oboch smeroch by inak aj pôvodný návrh bol vyjazditeľný podľa mňa.
Myslím že nedá. Už dnes je tam v špičke o jeden voz viac oproti sedlu, hoci interval je celý deň ten istý. Je to hlavne kvôli zápcham, aby sa stíhali odchody z konečných. Ale ako vidíme, tie zápchy sú často v špičkách také, že vozy ani tak nestíhajú odchody z konečných a chodia mimo CP.
Tu navrhované predĺženie trasy by ten chaos ešte zvýšilo. (S dôrazom na veľmi krátku zelenú na ľavých odbočkách v križovatkách).
Zdieľam ten istý názor. Trolejbus ľudí "vyhodí" na starej konečnej, čo je k novej AS cca. 400 metrov, zatiaľ co zo zastávky pri Twin City je to 100 metrov. Pre niekoho zanedbateľný rozdiel, ale keď sa má človek ťahať s 20kg tak je to citeľný rozdiel. Tiež som myslel, že 210 bude automaticky presmerovaná po trase Ml. Nivy - Košická - Landererova. Je tam síce rozdiel cca. 700 metrov v trase, ale myslím že to by sa určite dalo vyjazdiť bez navýšenia výpravy.
Pohotovostná hmotnosť 30TrDG: 12780 kg. Takže približne o 20% viac oproti 30Tr.
Trolejbus je vozidlo MHD, ktoré v bežnej premávke z vozidiel všetkých trakcií MHD rekordne často mení rýchlosť, či už kvôli zastávkam, križovatkám, výhybkám alebo iným armatúram. Takže jazda trolejbusu je často v režime rozjazd - krátky výbeh (ak vôbec) - brzda. Zvýšenie hmotnosti vozidla o 20% znamená v takomto režime spotrebu vyššiu o 20%. Nepoviem keby sa rozbehol, išiel 5 km bez zastavenia stálou rýchlosťou a potom brzdil, to by sa vyššia hmotnosť v spotrebe až tak neprejavila.
Asi toľko k "cucaniu z prstu". Ináč aj generálny riaditeľ DPB sa vyžíva v používaní latinských slovíčok, s ním by si si určite rozumel. Napr. keď hovoril niečo o tom, že dielenský pracovník oznamuje insufficienciu náhradných dielov (už vidím ako to slovíčko v dielni používajú).
L210 po prestahovani ASMN ako spojka zst a as ma zmysel v sucasnej trase?
Ked uz, nebolo by jednoduchsie zrusit zachadzku k byvalej konecnej a stocit ju bud okruzne okolo novej stanice, alebo ked uz musi ist k eurovea, tak obojsmerne okolo stanice?
Verzia 1-karadzicova-ml.nivy (ta zastavka pred zburanym nadchodom je blizsie k stanici)-kosicka-landererova-karadzicova
Verzia 2-karadzicova-ml.nivy-kosicka-landererova-parkovisko snd(alebo olejkarska-krupkova-a naspat cez landererovu
mám otázku, ak je ISIC puknutý a nefunguje, ale je na ňom električenka, ako by ste riešili obdobie, kým vám príde nový?
resp uznali by papier o kúpe, ak by sa zhodovali čísla ISICu a papierika pri ňom(myslím električenka doklad o kúpe)
Ako často bývajú výluky ktoré je nutné na dlhšie obdobie ako víkend? Oplatí sa kvôli nim prevádzkovať degeše ako bežné trolejbusy?
Dúfam že je aspoň konsenzus v tom, že prevádzkovať degeše pri ich spotrebe nafty na bežnej linke, ktorej všetky poradia jazdia časť trasy na agregát, je hovadina.
Dobrá otázka, ako riešiť trolejbusové výluky. V minulosti sa u nás vždy skracovali trolejbusové linky a pre nejaké úseky sa nasadzovala NAD. Medzi skrátenými tbusmi a NAD nebýval ani prestup na hrane a NAD ani nechodila v odchodoch tbusov. To sme boli asi európsky unikát, lebo v iných mestách SR a ČR (a tiež AT, či UA) proste iba išiel celú trasu namiesto tbusu abus bez akýchkoľvek zmien.
Od istého času sa chvalabohu začali nasadzovať už aj v Ba počas výluk na celé trasy abusy (najmä vďaka tomu, že už pár rokov dávajú vodičom tbusov zmluvy, že v prípade hradenia el. trakcie sú aj vodiči abus). A pár krát išli na výluku aj 25Tr (ešte keď bolo pojazdných 5-6) no a teraz Degeše.
Cez víkend sa dajú počas výluk pohodlne tbusy hradiť v celej trase busmi. Cez týždeň už až taká rezerva busov nie je (aj keď teraz krátkodobo je, ale ktovie dokedy). Ale zasa cez týždeň nie sú až tak použiteľné ani tie DeGeše, hlavne kvôli kapacite. To je akurát na také linky, ako bola teraz 208 cez Blumentál.
Nie je mi známe že by to bolo vyčíslené, ani že by to mala byť nejaká obrovská čiastka. Výluky by sa mali plánovať tak, aby degeše neboli nutné. Chápem že to nie je vždy možné. Dal som iba návrh, vidím že sa nestretol s pozitívnou reakciou. Nech si degeše vozia so sebou dve tony balastu stále, mne je to fuk.
Aj keď sa to nedá úplne finančne vyčísliť (v zmysle, že prínos je aj nefinančný: lepšia flexibilita), máme niekde vyčíslené, koľko elektrickej energie zaplatil DPB navyše vďaka vozeniu trezoru a koľko financií naopak ušetril prie zapojení DeGešov do výluk?
Tá vzdialenosť je od 430 do 1000 metrov (na najvzdialenejšie miesto po obvode stavby). To by som nenazval až tak nechutne ďaleko. Ale zvážiť nejaký vhodný spôsob dopravy nie je odveci.
Predĺžením L209 ale nevyriešiš úsek od Hlavnej stanice, na ktorý poukazoval TomJ.
To uz mohli byt 209tky rovno ? . Hoc aj na juznom konci Hranicnej rastie vacsi obytny subor Nuppu,ktory to ma "nechutne" daleko k zastavke MHD ci uz Hranicna alebo Pristavny most (prip. aj Krasna - L66). Podla mna vhodny adept na predlzenie aspon kazdej druhej 209 s APUckami do tejto oblasti.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Mike
Od istého času sa chvalabohu začali nasadzovať už aj v Ba počas výluk na celé trasy abusy (najmä vďaka tomu, že už pár rokov dávajú vodičom tbusov zmluvy, že v prípade hradenia el. trakcie sú aj vodiči abus). A pár krát išli na výluku aj 25Tr (ešte keď bolo pojazdných 5-6) no a teraz Degeše.
Cez víkend sa dajú počas výluk pohodlne tbusy hradiť v celej trase busmi. Cez týždeň už až taká rezerva busov nie je (aj keď teraz krátkodobo je, ale ktovie dokedy). Ale zasa cez týždeň nie sú až tak použiteľné ani tie DeGeše, hlavne kvôli kapacite. To je akurát na také linky, ako bola teraz 208 cez Blumentál.