Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #224702:
a prešlo cez STK? ? ? ?
Reply on: Solider #224666:
No ako to teda bude? Náhrada 4 kačíc za 4 dvojice T3P znamená nárast vzkm. Ak by sa posilnil vozový park v Krasňanoch súpravami 2xT3P, nebudú brániť ich využitiu limitované vzkm? A ak sa musia vymieňať kačice z e-6, tak stále nerozumiem, prečo nie za e-8. Tam by v sedle (a tie štyri v špičke) vadili menej ako na e-9. A prebytok K2S? No odstavené K2S by vadili určite menej ako odstavené T3P. Tie sú predsa výrazne mladšie (cca o 10 i viac rokov) a modernizované neskôr ako prvé K2S. A to nehovorím o piatich úplne nových. Prvé modernizované K2S majú už investíciu, ktorá sa do nich vložila pri modernizácii, dávno amortizovanú. Môžu ich pokojne odstaviť, vyčistiť, vysušiť, zamknúť a ponechať na horšie časy, ak by boli v budúcnosti potrebné.
Mimochodom, vie niekto, čo je so 7104? Už rok nejazdí.
Z kategórie "mohlo by vás zaujímať" ?

V Janíkovciach dnes horel autobus bratislavskej MHD
http://www.nitralive.sk/spravy/65638-v-janikovciach-dnes-horel-autobus-bratislavskej-mhd

P.S.: Mne je jasné, že vozidlo sa už v MHD BA nepoužíva.
Reply on: david1 #224700:
Samozrejme ja to neviem posúdiť keďže 210 nevyužívam. Len mi to prišlo pre ľudí, ktorí idú na AS s kuframi o niečo jednoduchšie. On ten prechod cez Mlynské Nivy nie je bohvie čo, to si povedzme úprimne. Skôr ako hľadisko vzdialenosti som skôr myslel na bezpečnosť.
Reply on: Kanarcan #224697:
Mne to naopak nevadí a to dosť často idem z Račka. Prejdem prechod a o minútu som na novej autobuske.
Zbytočne by sa predĺžila a spomalila trasa L210.
Reply on: Mike #224698:
Ono by možno bolo riešením aj kolečko Landererova - Čulenova - Pribinova a výjazd popod most Apollo. Konečná by bol a pri vjazde do garáží z Čulenovej. K divadlu je to úplne rovnaká vzdialenosť, k Eurovei v priemere tiež, do niektorých častí ďalej do iných zas bližšie. Ušetreným zbytočným kolečkom kolo VUB v oboch smeroch by inak aj pôvodný návrh bol vyjazditeľný podľa mňa.
Reply on: Kanarcan #224697:
Myslím že nedá. Už dnes je tam v špičke o jeden voz viac oproti sedlu, hoci interval je celý deň ten istý. Je to hlavne kvôli zápcham, aby sa stíhali odchody z konečných. Ale ako vidíme, tie zápchy sú často v špičkách také, že vozy ani tak nestíhajú odchody z konečných a chodia mimo CP.
Tu navrhované predĺženie trasy by ten chaos ešte zvýšilo. (S dôrazom na veľmi krátku zelenú na ľavých odbočkách v križovatkách).
Reply on: kecho #224692:
Zdieľam ten istý názor. Trolejbus ľudí "vyhodí" na starej konečnej, čo je k novej AS cca. 400 metrov, zatiaľ co zo zastávky pri Twin City je to 100 metrov. Pre niekoho zanedbateľný rozdiel, ale keď sa má človek ťahať s 20kg tak je to citeľný rozdiel. Tiež som myslel, že 210 bude automaticky presmerovaná po trase Ml. Nivy - Košická - Landererova. Je tam síce rozdiel cca. 700 metrov v trase, ale myslím že to by sa určite dalo vyjazdiť bez navýšenia výpravy.
zbytočný človek

zbytočný človek

Reply on: zbytočný človek #224695:
Dodatok:

Mal by som ešte porovnať obsadené trolejbusy. 50 cestujúcich je zaplnené vozidlo, ale ešte žiadna tlačenica. Hmotnosť cestujúcich 4 tony.

10680 + 4000 = 14680

12780 + 4000 = 16780

14680 + 15% = 16882

Takže rozdiel v hmotnosti medzi 30Tr a 30TrDG, ktoré obe vezú okolo 50 cestujúcich, je približne 15%.

Dobre, spotreba 30TrDG zrejme nebude až o 20% vyššia. Bude o 10% až 15% vyššia, podľa obsadenia, trasy, atď.
zbytočný človek

zbytočný človek

Reply on: S499.1023 #224694:
Tých 20% som získal nasledovne:

Pohotovostná hmotnosť 30Tr: 10680 kg.

10680 kg + 20% = 12816 kg

Pohotovostná hmotnosť 30TrDG: 12780 kg. Takže približne o 20% viac oproti 30Tr.

Trolejbus je vozidlo MHD, ktoré v bežnej premávke z vozidiel všetkých trakcií MHD rekordne často mení rýchlosť, či už kvôli zastávkam, križovatkám, výhybkám alebo iným armatúram. Takže jazda trolejbusu je často v režime rozjazd - krátky výbeh (ak vôbec) - brzda. Zvýšenie hmotnosti vozidla o 20% znamená v takomto režime spotrebu vyššiu o 20%. Nepoviem keby sa rozbehol, išiel 5 km bez zastavenia stálou rýchlosťou a potom brzdil, to by sa vyššia hmotnosť v spotrebe až tak neprejavila.

Asi toľko k "cucaniu z prstu". Ináč aj generálny riaditeľ DPB sa vyžíva v používaní latinských slovíčok, s ním by si si určite rozumel. Napr. keď hovoril niečo o tom, že dielenský pracovník oznamuje insufficienciu náhradných dielov (už vidím ako to slovíčko v dielni používajú).
Reply on: zbytočný človek #224682:
Mne sa zdá, že na podporu svojej nenávisti k degešom používaš čím ďalej tým viac čísla, získané feláciou digitu.
Reply on: Ike #224691:
ževraj áno 😃 nie je to pre mňa 😃
Reply on: birch #224689:
L210 po prestahovani ASMN ako spojka zst a as ma zmysel v sucasnej trase?
Ked uz, nebolo by jednoduchsie zrusit zachadzku k byvalej konecnej a stocit ju bud okruzne okolo novej stanice, alebo ked uz musi ist k eurovea, tak obojsmerne okolo stanice?
Verzia 1-karadzicova-ml.nivy (ta zastavka pred zburanym nadchodom je blizsie k stanici)-kosicka-landererova-karadzicova
Verzia 2-karadzicova-ml.nivy-kosicka-landererova-parkovisko snd(alebo olejkarska-krupkova-a naspat cez landererovu
Reply on: Ma178rek #224690:
A je tak puknutý, že je nečitateľný?
mám otázku, ak je ISIC puknutý a nefunguje, ale je na ňom električenka, ako by ste riešili obdobie, kým vám príde nový?
resp uznali by papier o kúpe, ak by sa zhodovali čísla ISICu a papierika pri ňom(myslím električenka doklad o kúpe)
Reply on: Ike #224688:
Hmm, skutočne by z hľadiska spotreby aj údržby (náhradných dielov) na L210 boli lacnejšie Tedomy ako súčasný stav?
Reply on: zbytočný človek #224687:
áno, je ?
zbytočný človek

zbytočný človek

Reply on: Mike #224686:
Ako často bývajú výluky ktoré je nutné na dlhšie obdobie ako víkend? Oplatí sa kvôli nim prevádzkovať degeše ako bežné trolejbusy?

Dúfam že je aspoň konsenzus v tom, že prevádzkovať degeše pri ich spotrebe nafty na bežnej linke, ktorej všetky poradia jazdia časť trasy na agregát, je hovadina.
Reply on: zbytočný človek #224685:
Dobrá otázka, ako riešiť trolejbusové výluky. V minulosti sa u nás vždy skracovali trolejbusové linky a pre nejaké úseky sa nasadzovala NAD. Medzi skrátenými tbusmi a NAD nebýval ani prestup na hrane a NAD ani nechodila v odchodoch tbusov. To sme boli asi európsky unikát, lebo v iných mestách SR a ČR (a tiež AT, či UA) proste iba išiel celú trasu namiesto tbusu abus bez akýchkoľvek zmien.

Od istého času sa chvalabohu začali nasadzovať už aj v Ba počas výluk na celé trasy abusy (najmä vďaka tomu, že už pár rokov dávajú vodičom tbusov zmluvy, že v prípade hradenia el. trakcie sú aj vodiči abus). A pár krát išli na výluku aj 25Tr (ešte keď bolo pojazdných 5-6) no a teraz Degeše.

Cez víkend sa dajú počas výluk pohodlne tbusy hradiť v celej trase busmi. Cez týždeň už až taká rezerva busov nie je (aj keď teraz krátkodobo je, ale ktovie dokedy). Ale zasa cez týždeň nie sú až tak použiteľné ani tie DeGeše, hlavne kvôli kapacite. To je akurát na také linky, ako bola teraz 208 cez Blumentál.
zbytočný človek

zbytočný človek

Reply on: Ike #224684:
Nie je mi známe že by to bolo vyčíslené, ani že by to mala byť nejaká obrovská čiastka. Výluky by sa mali plánovať tak, aby degeše neboli nutné. Chápem že to nie je vždy možné. Dal som iba návrh, vidím že sa nestretol s pozitívnou reakciou. Nech si degeše vozia so sebou dve tony balastu stále, mne je to fuk.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.