Reply on: matt11 #224535:
Áno, to je jediná z výhod vedenia prímestských autobusov až do centra. V princípe som toho názoru, že OK, nech sú záujmy akékoľvek, nech z toho kvapne aj pre cestujúcich. Ak by boli BUS pruhy, mohli by autobusy Slovak Lines suplovať niektorým ľuďom chýbajúce expresné linky. To by ale chcelo úplnú reorganizáciu prímestskej dopravy a sktutočnú integráciu (rovnaké vybavenie cestujúcich, rovnaké CP, rovnaké označovanie zastávok).
Mike
Nie je pravda, že na ŽST Nové mesto to nie je žiadané - že by to bol nepopulárny smer. Bolo veľmi veľa žiadostí od ľudí dlhodobo, aj ZSSK to žiadala. Tam sú v okolí Polus towers, Lakeside Park (bude sa zväčšovať), klientské centrum, ... stovky (ak nie tisíce) prac. miest.
Tam sa držala teória, že vlaky musia odchádzať z jedného miesta, nech si ľudia nemusia pamätať, odkiaľ to ide (v rôzny čas rôzna stanica). A teda pokiaľ to bolo možné tak sa držala pre všetky vlaky tá hlavná stanica. Ale už je preplnená a plus do toho veľké sľuby IvaN o mestských vlakoch. Tak majú ísť tie od Senca až do Petržalky (podľa predbežného návrhu).
Dobrý postreh, že asi tí z 525ky nebudú mať nejako extra efektívne prestupovať na vlaky na smer Nové Mesto, keďže oni môžu ísť priamo na Zlatých na 4ku (aj preto lebo medzi ŽST Vajnory a Zl. Piesky už veľké zdržania nie sú). Takže je otázka, koľko z tých z 525ky by prestúpilo do tých vlakov s cieľom okolo ŽST Predmestie, alebo ŽST Petržalka.
Ale tí od Senca, Ivanky, z busov 6xx to budú mať práveže výhodné, že získajú vlaky na Nové Mesto. Lebo dnes sa vlakom doviezli buď na Vinohrady, alebo Hl. St. Ale práve ak mali cieľ v okolí Vajnorskej, tak im stálo zato aj to čakanie v kolóne 20-30 min naviac v buse SL / SAD DS, lebo potom mohli vystúpiť na Vajnorskej blízko pri robote (aj keď zrovna pri tom Poluse SL nestojí