najistejsie je stlacat vsetko, a niekdy aj to nepomoze, ked vodic zrejme neda povel k otvoreniu dveri ?
uz sa mi stalo aj to, ze bola pokazena signalizacia stop, ktora svietila cely cas, takze som sa previezla do jaroviec miesto slnecnic, istota je vsetko stlacit a opakovane ?
Závisí od konkrétneho typu vozidla. Najhorší je tedom, tam vodič stlačenie dopytu dverí na prístrojovke ani nevidí, takže na základe neho ani nemôže zastať. A tento dopyt ani "nemá pamäť", teda keď ho stlačíš pred zastávkou, tak sa nič neudeje. Tam teba stlačiť najprv červené tlačidlo "stop", aby vozidlo zastalo a keď zastane a vodič tie dvere neotvorí, ale iba aktivuje dopytom, až potom stlačiť modré tlačidlo pre otvorenie dverí.
Potom sú typy, kde sa aj stlačenie dopytu signalizuje na prístrojovke, ale iba slabo a nenápadne (zato červená stopka sa zobrazí na prístrojovke zreteľne ako červená stopka...).
Najlepšie to majú prvé série soriek nb18, kde je jedno či stlačíš stop alebo dopyt, na prístrojovke sa vodičovi ukáže v oboch prípadoch rovnako zreteľne pri ktorých dverách si stlačil tlačidlo, a po aktivovaní dopytu sa dvere otvoria bez ohľadu na to, čo človek stlačil.
Vďaka, už mi je to trochu jasnejšie, ale aké to má praktické dôsledky? Keď stlačím len otvorenie dverí, zastaví mi autobus na zastávke na znamenie? Aké sú vaše skúsenosti? Alebo si to mám raz vyskúšať sám? ? Ď.
Zdravím. Na zastávke Avion je umiestnení odpadkový kôš s POPOLNÍKOM na vrchu, priamo pod prístreškom. Pritom by malo byť na zastávkach MHD fajčenie zakázané. Tuší tu niekto či sa to zmenilo?
Lebo človek (ľudia) čo má/majú na starosti v DPB technickú špecifikáciu, vychádza(l) údajne z nejakého akože predpisu (bohvie z ktorého roku), kde je stanovené že musia byť oddelené tlačidlá pre znamenie vodičovi = výstup na zastávke na znamenie a tlačidlo pre dopyt na otvorenie dverí. (A ešte tretie tlačidlo je pre núdzové zastavenie, mimo bežného dosahu).
Zdravím, mám jednu otázku: neviem pochopiť, prečo sú v autobusoch a trolejbusoch SOR oddelené tlačítka "otvorenie dverí" a "výstup na zastávke na znamenie"? (Na tejto fotke to krásne vidno: https://imhd.sk/ba/galeria-media/update/6235/nove-klbove-sorky-11-5-2012/86854/Interier-zadnej-casti-SORu-NB-18-2204 ) Je nejaký dôvod, prečo na to nie je len jedno tlačítko? Mne sa to zdá úplne nepochopiteľné. Pre istotu to robím tak, že ak chcem výstúpiť na zast. na znamenie, stlačím obe. Ale chcel by som nejaké podrobnejšie vysvetlenie, čo to vlastne znamená a ako to správne používať. Ospravedlňujem sa, ak to tu už bolo stokrát riešené a ďakujem za odpoveď.
Nie, cely princip spociva v tom, ludia absolutne zbytocne tranzituju cez mesto. A vacsina aut prechadzajuca po 29.augusta a Mickiewiczke nema zaciatok ci ciel cesty v oblasti.
Sposobuje to zbytocne vystavby CSS, zapchy a zdrziavanie MHD v CMO. Vies ako by sa zrychlila MHD, keby tieto dve ulice ostali pristupne len pre MHD. CSS na Americkom, Kollarku, 29.8xSpitalska a Dunajskax29.8. by sa mohli vypnut.
Dáva to logiku. Síce je značenie zanedbané a z diskusií sa to úplne vytratilo, ale sieť ciest I. a II. triedy v meste spolu s mestskými okruhmi stále má zmysel. To sú tie tranzitné komunikácie. Ostatné (samozrejme po individuálnom posudzovaní) by sa postupne mali upokojovať.
zakaznik
Tzv. gól do vlastnej brány. ? ? ?
http://m.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?id=75911&n=zoznam-komunikacii-na-uzemi-hlavneho-mesta-sr-bratislavy