Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: zakaznik #221981:
Mojko, my sa bavime o dopravnych firmach, ak si nahodou nezaregistroval, nie o nejakych robosoch pri linke vo fabrike. Nech sa paci, skus prist do lubovolneho nemeckeho alebo skandinavskeho dopravneho podniku s navrhom, aby namiesto udrzby vozy upratovali vodici. Vysmeju sa ti do ksichtu.
Reply on: trolejbus6207 #221970:
Však boli poprideľované aj v minulosti a dalo sa postaviť, len nesmú byť stavači leniví - ak sa teda chce prideľovať a nie scivilizovať údržba.
Reply on: milan69 #221973:
Tak ich treba vyraziť, keď si nevedia plniť svoje povinnosti... ?
Reply on: zakaznik #221981:
Je ale kvapku rozdiel viesť vodiča k tomu, aby po každom polkole vykonal zbežnú kontrolu vozidla a
1) vyzbieral hrubé odpadky typu prázdne PET fľaše a pod., príp. nahlásil nález nejakého netolerovateľného znečistenia typu blitky,
2) skontroloval okná (v prípade klimatizovaného vozidla) a v rámci možností technickú spôsobilosť vozidla k ďalšej jazde.
A niečo iné je ho zaviazať ku kompletnej starostlivosti o čistotu vozidla (ktorá BTW v normálnych DP nezahŕňa len údržbu podlahy mopom). Ktorá obdobná firma nezabezpečuje upratovanie svojich vlastných priestorov? Keď už ich je teda polovica...
Reply on: Solider #221974:
Vidíš v mojom infe niečo, čo by hovorilo o tom, že to schvaľujem? Opäť raz nastala situácia - aby vozy boli akotak udržiavané, musia sa o ne starať vodiči, nie dielňa a upratovacia čata ?
Reply on: Petto #221980:
Áno áno, o linkách/poradiach kde by tie predražené moroz.rdy napáchali najmenšie škody v systéme MHD a k tomu dokázali neumrieť v polovici služby v polke trasy, sa už diskutovalo
Reply on: irizar #221956:
Tak potom je polovica európskeho priemyslu balkánskeho typu. Všetky firmy, kde má zamestnanec zodpovednosť za čistotu prideleného úseku sú firmy balkánskeho typu. ?
Reply on: Rubber38 #221979:
Tak 12M elektrobusy mozu ist kludne cca 4-5 vozov na delene 65tky,ktore robia maximalne 2+2 kola ( 1 kolo ma tak cca 45km) cca a netreba pre to ani budovat extra infrastrukturu v meste. Cez sedlo,v noci sa dobiju vo vozovni.
Uz druha vec je, ze elektrobusy boli to posledne,co BA potrebuje. ?
Reply on: Marek1978 #221975:
Tak z hľadiska prepchatosti liniek nehrá konkrétna značka autobusu veľkú rolu, len usporiadanie interiéru,ktoré aj ten SOR vie vcelku solídne prispôsobiť prianiu zákazníka (až na šírku uličky nad nápravami, ofc). Ja osobne by som pokojne zniesol fádny plastový priemerný SOR, ak by to ušetrilo fin. prostriedky pre posilovanie výpravy (človeku je takmer jedno, či sa ráno nezmestí do 39, či 201 jazdenej MANom, alebo SORom) a ďalšie podvyživené aspekty, ktoré hrajú rolu v atraktivite dopravy. Značku busu by som riešil až po vyriešení ostatných týchto problémov.

Horšie samozrejme je, ak sa šetrenie fin. prostriedkov prostredkom nákupu lacných busov neprejaví nikde inde, tak, ako to vidíme dnes (resp. prejaví len v chobotinách typu elektrobusy)
Reply on: Solider #221974:
Akože zelené fólie na okná, vypĺznuté koberčeky, papiere s oznamom "NO SALE TICKETS" a plastových pandrlákov majú čo, vyhodiť do koša?
Reply on: Marek1978 #221975:
Aj ten SOR sa da riesit lepsim vnutornym usporiadanim - ale ked si to nevie DPB zabezpecit do tech.specifikacie tak budis.
Reply on: Marek1978 #221975:
Brana, ktory mal odvahu hlavne pre vlastne vrecka.
Reply on: 810zssk #221971:
Plny suhlas. Aj ked by sa este nejakych 40-50ks capacity, (nemusi byt v metro dizajne) zislo na linky 21, 39, 61, 93. Lenze to by chcelo mat na cele DPB znovu Brana? , ktory mal odvahu ich nakupit.

Peniaze by sa urcite nasli. Ide o imidz mesta a pritiahnutie ludi do MHD, ale nakupovanim lacnej znacky a prepchatosti liniek sa im to nepodari.
Reply on: trolejbus6207 #221970:
Keď sú všetky vozy rovnaké a s rovnakou výbavou, aký zmysel má prideľovať vozy?
Reply on: trolejbus6207 #221970:
Aj to tak ráno vyzerá...,keď sú tam nemenovaní pracovníci, tak sú vozy postavené ako prídu....? ?
Reply on: Ibiza #221969:
Preco sa musia nakupovat SORy?
Reply on: Ibiza #221969:
Ono si uplne staci porovnat po par rokov CapaCity a v rovnakom case nakupene SORky. CapaCity je zbytocny luxus*, ale nakupovat "bezny rad" od tebou spominanych vyrobcov by urcite bolo pre mesto ako Bratislava na mieste. A ten Solaris ani nie je az tak drahy.

(* Aj ked su linky kde by sa hodil, len na nich bohuzial nejazdi.. na 61 je priam predurceny, vdaka vela miestu na batozinu - ci uz z letiska, stanice, alebo Avionu.)
Reply on: 810zssk #221951:
Len pre info - už aj trolejbusy majú vodiči popridelované, takže dielňa má z toho strašnú radosť, aby postavila vozy podľa ranného výjazdu ?
Reply on: 810zssk #221966:
Otázka bola viacmenej básnicka. Že prečo sa všeobecne takéto moderné, pekné a nepochybne aj vysokokvalitné busy nenakupujú. Argument, že nie sú na ne peniaze od primátora (resp. iných zodpovedných) neberiem. Keby sa chcelo, prachy by sa našli. Ale veď vieme, prečo sa musia nakúpiť SORy.
Smutné je, že tieto moderné busy ako má MAN, prípadne Mercedes, alebo kludne aj Solaris by aj lepšie reprezentovali BA pred turistami, možno by aj viac domácich cestujúcich pritiahli, dizajn je tiež niekde ÚPLNE inde ako SOR s dizajnom ala 90. roky.
Reply on: 810zssk #221966:
Skoda, ze DPB fakt rozmysla iba o cenach vozidiel, ale uz nie o cene udrzby, nahradnych dielov, prevadzkove naklady, atd.

Osobne nepovazujem SOR za katastrofu (lepsie ako Vrakosy), ale je to fakt kus od kusu, ci to je po 5 rokoch decentny voz, alebo jazdiaca rakva ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.