Reply on: munww #219293:
O akom menšom počte zamestnancov blúzniš a akých úsporách? Momentálne je v BA prevádzkovaných cca. 200 električiek s cca. 250 vodičmi. Tebou navrhovaný systém by vyžadoval podľa toho ako píšeš teda 400 autobusov t.j. cca 500 vodičov, pričom sa bavíme o koeficiente zamestnancov 1,25 ako je pri električkách, pri autobusoch je to číslo takmer 2-násobok. T.j. potrebujeme o 250 vodičov viac. V celom DPB (všetky divízie, vedenie, ...) je menej ako 400 THP pracovníkov. Ak by z toho tretina pracovala v divízi električky, ešte stále nám chýba 120 ľudí.
Výsledok - potreba prijať 120 nových zamestnancov.
Pri plate vodičov predstavuje navýšenie mzdových prostriedkov 1 700 000 Eur ročne. Tak isto aj prevádzkové náklady sa poriadne zvýšia, keďže električky spravia za rok približne 11 000 000 vozokilometrov, navýšil by sa počet vozokilometrov o ďalších 11 000 000, čo je pri celkovom objeme dopravy o 25%. Len úplne pri najjednoduchšom matematickom modeli keď sú celkové prevádzkové náklady (spotreba energie a materiálu) ročne vo výške cca. 30 000 000, tak na navýšenie potrebujeme 7 500 000 Eur ročne.
Výsledok - zvýšenie nákladov na zabezpečenie rovnakých výkonov o 9 200 000 (deväť miliónov dvestotisíc) Eur.
Náhradná autobusová doprava sa na nákladoch podieľa minimálnou mierou, nehovoriac o tom, že na určitý počet vozov potrebuješ aj istý počet záložných vozidiel a ten by sa tým pádom tiež zdvojnásobil. A náhradná doprava za električky určite nestojí ročne 9 miliónov Eur.
Počet električiek, vodičov, vozokilometrov a náklady sú podľa zverejnených údajov DPB za rok 2014. Pri troche snahy si to nájdeš na internete.
Kanarcan
2. Nemám pocit, že by som diskutoval zaujato. To že, sa snažím argumentovať svojími názormi, ešte neznamená, že som zaujatý. To si nedovolím tvrdiť ani o tebe, že si zaujatý voči električkám, aj keď sa to tak zo všetkých tvojich príspevkov môže javiť. Nepoznám všetky tvoje myšlienkové pochody.
3. Zvážil by som výhody riešenia, ktoré navrhuješ, ale bohužiaľ, nenašiel som ani jednu okrem tej, že pokazený autobus sa na ceste s viac ako jedným pruhom dá obísť. Ale to je tak zanedbateľná výhoda, ktorá z môjho pohľadu vôbec nestojí za to, aby som kvôli nej rušil električky. (Ospravedlňujem sa za nepoctivú vetu keďže je asi zaujatá.)
4. Bus pruhy majú byť tam, kde si to vyžaduje dopravná situácia, napríklad Gagarinova, Štefánikova, Pražská v celej dĺžke nie len po Sokolskú, Šancová, ... a kľudne na úkor IAD. Kto sa chce vyvážať autom, nech si počká. To je filozofia vo väčšine vyspelých veľkomiest a plne sa s ňou stotožňujem. KDI do toho nemá čo kecať, pokiaľ sa mesto rozhodne ich spraviť, tak KDI má len posúdiť, či značenie bude v súlade s predpismi. A rovno odpoviem aj na tvoju poznámku ktorú určite plánuješ napísať, aj ja mám auto, aj ja jazdím po Bratislave. Ale vždy len v nevyhnutnom prípade, inak v maximálnej miere využívam VHD. Určite nevidím potrebu buspruhov súbežne s električkami, tam v podstate autobusy nemajú vôbec čo jazdiť a náhradná doprava, pokiaľ je nutná, tak sa to dá z času na čas vydržať.
5. Bicykle majú mať svoje cyklocesty, tam kde sa to dá a vôbec nemusia byť súčasťou hlavných cestných ťahov. Dajú sa na to využiť aj vedľajšie cesty alebo nevyužívané chodníky a pod.