Reply on: munww #219277:
Pane Bože, už zas? Si nedáš pokoj s tými autobusmi? Padlo tu už x argumentov prečo nie. Ako môže byť menej zamestnancov, keď každú električku chceš nahradiť kvôli kapacite 2 autobusmi? Však to je 2-násobný počet vodičov. Vo všetkých mestách, ktroé nemajú metro a kde premávajú električky, je to jednoznačne najspoľahlivejší a najrýchlejší druh dopravy. Ony tie zlé zlé zlé električky sú asi naozaj také zlé, že kvôli tomu dochádza vo veľa mestách k rozširovaniu siete, v mnohých mestách, kde doteraz električky nepremávali, tak ich začínajú budovať. Tebe by sa asi páčilo v Las Palmas, mesto porovnateľné čo sa týka počtu obyvateľov s Bratislavou. Tu idú zavádzať niečo na ten štýl, ako píšeš, bude sa to volať "Metroguagua". Práve kvôli tomu, že tam nemajú električky. Kapacitné autobusy tam budú premávať v severo - južnej tangente s tým, že niektoré ulice budú uzatvorené pre verejnú dopravu a budú slúžiť len pre tieto autobusy. Ale aj to je len ako dočasné riešenie, ktoré má pomôcť kolabujúcej doprave v špičkách. Na stole už sú projekty na výstavbu dvoch električkových liniek, ktoré majú tieto autobusy v priebehu pár rokov nahradiť. Autobusové riešenie sa zvolilo len kvôli tomu, že technicky sa dá zaviesť vo veľmi krátkom čase, ktorý má pokryť čas potrebný na výstavbu električkových tratí. To nejaký čas potrvá, keďže sa nejedná o rozširovanie siete ale o výstavbu úplne nového dopravného systému, ktorý tam momentálne nemá žiadnu infraštruktúru, nehovoriac o terénnych podmienkach.P.S. Snažil som sa reagovať slušne. Poctivo asi nie, keďže s tebou nesúhlasím.
munww
Všade kde sú električky treba bus pruhy. Busy nahradia električky a celá MHD sa bude vždy efektívne hýbať v pohode. Súčasné dopravné koridory môžu mať napravo bus pruh. Stredný pruh bude pre všetky vozidlá s bicyklami namaľovanými na ceste v strede pruhu. Obísť by ich tam mohli len jednostopé elektrobicykle či iné jednostopé vozidlá a rýchlosť by bola obmedzená na 40 km/h. Ľavý pruh bude užší pre vozidlá s maximálnou šírkou bežných áut. V strede koridoru zostane priestor pre zelený pás so stromami.
Pripomínam, že ak by dnes niekde vznikol bus pruh bicykle by jazdili v strede medzi autobusmi a električkami a úplne by autá blokovali. Dnes je nevýhodou aj to, že záchranné a policajné vozidlá majú menšiu možnosť kľučkovať v premávke. Koľajnice tomu jednoducho prekážajú a aj nepriamo tak spôsobujú zbytočné straty na životoch. Treba si ďalej uvedomiť, že dva kĺbové busy budú nahrádzať jednu dlhú električku len v časoch dopravných špičiek. Čiže extra vodiči budú v pracovné dni robiť delené služby. Samozrejme v divízii busov trochu vzrastie aj počet nevodičov. Divízia električiek sa však zruší. Celkovo bude mať DPB zamestnancov menej.
Ak chcete reagovať tak prosím slušne a poctivo. Hlúpych protiargumentov tu už bolo dosť, niektoré z nich tu radšej hneď spomínam, nech sa neopakujú.
P.S. Sám Einstein povedal, že predstavivosť je dôležitejšia ako vedomosti.