Reply on: Viko #218736:
A dodávam: Sofia - výsledok = 2 rozchody. Dodnes teda nedokončené. Chemnitz - akože prebudoval trate na normálny rozchod, ale zďaleka nie všetky, veľa bolo zrušeného bez náhrady.A prečo neriešia zmenu úzkeho rozchodu švajčiarske mestá (je ich 5, a nebudem zdôrazňovať o čo sú Švajčiari bohatší), ale ako správne napísal Viko v súvislosti s Libercom, peniaze sa dajú investovať aj lepšie! Prečo také veľké prevádzky ako Záhreb alebo Lodž a veľa nemeckých miest - z väčších napr. Freiburg - neriešia zmenu rozchodu? Helsinky už boli spomínané. Cestuje mumww vôbec niekam do zahraničia? Valencia má na 1000 mm električku, metro i prímestskú železnicu - ktorá vlastne v meste tvorí metro. Všetko moderné vozy, rozvoj siete. A stále, div sa svete, sa držia toho svojho úzkeho rozchodu. Prečo asi? A prímestská železnica v Štokholme? Linky 27,28,29 - všetko na rozchode 890 mm, max. rýchlosť 80 km/h. Bohate to stačí. Ale nebudú niekoľko desiatok kilometrov prstavovať len preto, že niekto si myslí, že je to moc úzke. Ono to totiž akosi nevadí ani tým širším prímestským vlakom. Linz = 900 mm, moderná sieť, moderné vozidlá. Dokedy tu ešte ľudia budú riešiť rozchod? Irelevantné. A bratislavské električky nepotrebujú jazdiť po železnici. Ak, tak treba vybudovať ďalšie koľaje na železnici, zastávky, a až sa zoženú peniaze (ale toho sa ja nedožijem) tak prípadný tunel od východu popod Filiálku, Dunaj a do Petržalky - ale na železnicu, nie napojenie na električkovú trať. Naopak - Filiálka ako slepá stanica bez pokračovania nemá zmysel.
munww
Ja by som tie oblaky kľudne mohol pretočiť na teba, že na nich lietaš ty.
Ja som sa v tejto diskusii posunul do neutrálu a nie som už presvedčený o výhodnosti čiste autobusovej dopravy v čase keď električky zostarnú. Už dávno hovorím, že možno o 10 rokov sa uvidí. Práve naopak, tvrdo vo svojich pozíciách zostávate vy, keďže chcete, aby som s vami úplne súhlasil...
No vidíš a napríklad tvrdíš, že bude dražieť ropa... To nevieme a naviac pre túto diskusiu to vôbec nie je relevantné, podobne ako emisné kvóty. A za kultúrou? Kultúrne podujatia začínajú v dopravnej špičke? Také kam pôjdu stovky ľudí naraz?
Paráda že si aj ty spomenul automatizáciu a možné odsťahovanie montovní, čo by hralo proti potrebe veľkokapacitných vozidiel.