Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: piggee #217559:
Načo revízori? Z vozidla ich môže vyhodiť aj vodič. Bez ohľadu na to, či lístok majú alebo nemajú.

Môžu ich mať aj desať označených pokiaľ obťažujú cestujúcich zápachom, správaním, hlukom alebo inak tak môžu byť vylúčený z prepravy...

Na začiatok by stačilo, keby sa niektorí vodiči netvárili, že ich cestujúci ktorý ich na takéhoto cestujúceho upozorní otravuje.



Povedal by som, že by sa mal klásť oveľa väčší dôraz zo strany vodičov na „Do vozidla nemajú prístup“ z Prepravného poriadku, keďže dnes veľa vodičov maximálne tak postupuje podľa druhej časti daného článku, kde sa píše: „sa z prepravy môžu vylúčiť“ pričom v mnohých prípadoch môžu takéhoto cestujúceho vidieť už pri príchode na zastávku a zamedziť mu prístup do vozidla.
Reply on: S499.1023 #217558:
V zasade hej. Staci aby sa mu poslali nove nevyhodne ekonomicke podmienky, ze by ostal v strate. On ich nepodpise a tym padom mu mozu dat vypoved.
V kazdom pripade zivnostnik nema na to aby sa sudil so SN.
Reply on: MatejBA #217547:
Ano je to chyba DPB, lebo nemyslim, ze bezdomovci, fetaci a socky si kupuju listky. A kedy si naposledy videl revizora napr. v Pod. Biskupiciach alebo vo Vrakuni? 202 ich zaziva tak v oblasti Mlynske Nivy. Otazna by bola vymozitelnost pokut, ale mozno by stacilo ich pravidelne vyhadzovat z autobusu a mnoho by sa zmenilo.
Reply on: Ámos #217557:
No a pri tom CODO režime má živnostník / sro kedykoľvek vypovedateľnú zmluvu?
Reply on: S499.1023 #217556:
COCO je standardny model - company owned company operated. V strednej europe tak bezi iba chorvatska INA.

COCA je company owned company associated - najbeznejsi model u Shell, OMV a MOL a momentalne sa chysta prechod aj u SN. V zasade plati, ze tovar aj PHM su vlastnictvom SN. Zivnostnik (sro) ma len proviziu z predaja, ale stale zamestnava ludi a riesi reziu. Na to byde distavat mesacny pausal.

Sranda je, ze zisk MOL (COCA 350x v HU) a SN (CODO 200x SK) je cca rovnaky. Co jasne hovori v prospech CODO rezimu. Najlepsie sluzby aj najlepsie vyzerajuce CS zase mala chorvatska INA.

Este je DODO , dealer owned dealer operated. V sieti SN len jedna byvala agipka. Shell ma takych viacero, OMV tusim ziadnu. No a potom samozrejme mnozstvo whiteflagov.
Reply on: Ámos #217553:
A tie ďalšie?
Inak keby som fungoval v takomto modeli, tak by som sa staral o dobu platnosti franšízy a podmienky a dobu výpovede.
Reply on: zakaznik #217551:
Pravdu máš, sorry, to som prehliadol.
Reply on: Mike #217533:
Prerobil som zastávky v Lide na 2 ks.

Nahodil som aj alternatívu od Ekonomickej cez Bosákovu - má dĺžku 3,1km. Cez Lido je to navyše necelých 400 m. Čiže tá zachádzka je akceptovateľná a z časového hľadiska rovnocenná, ak nie rýchlejšia. Treba si uvedomiť, že cez Bosákovu by pribudli navyše 2 kríženia s Bosákovou. Taktiež zaústenie do hlavnej trate by bolo možné až v križovatke, čiže by nebol možný prestup na hrane na terajších nástupištiach Farského.

Čo sa týka pozemkov, mimo lokality Lida by trať viedla v rozhodujúcej miere po pozemkoch mesta. V Lide, pokiaľ bude rezervovaný koridor, tak trať by bola zrejme súčasťou verejných komunikácií, ktoré po vybudovaní obvykle developeri odovzdávajú do správy mesta.

Čo je podstatnejšie, tak investičné náklady na túto trať by neboli nijako nadštandardne vysoké: netreba budovať žiadne mosty ani náročné stavby. Trať by viedla po povrchu a s minimálnymi ovplyvnením existujúcich komunikácií. Pritom potenciál trate je z pohľadu dopytu po verejnej doprave viac ako slušný.
Reply on: S499.1023 #217514:
operacny model CODO - company owned dealer operated je rezim, v ktorom podnika SN pri predaji tovaru v maloobchode. Cele podnikatelske bremeno je na v drvivej vacsine zivnostnikovi (ruci celym majetkom), na zopar je sro , zvacsa kamarati mordoru. Tento zivnostnik zamestnava ludi (10-30), vlastni tovar okrem PHM, ktore su vo vlastnictve SN, ale dealer zaplati zabezpeku radovo medzi 15-30 tis. Eur. PHM dealer predava v mene SN. Z nepalivoveho tovaru platis % odvod slovnaftu vo vyske 8 - 33%, podla kategorie.

A teraz si predstav, ze mas pumpu 20 rokov, preplnujes plany, staras sa aj o to, o co by sa mal SN ako vlastnik budovy a pred volbami niekto pride a vezme ti ju, lebo trafika. A lebo mas tu atraktivnu na dialnici. A dostanu ju kamarati Zsolta Simona, lebo ten to bol vybavovat.
Reply on: Andy #217546:
Ano, v spicke sa to strati . . . ak sa vtedy vobec dostanes do vozidla . . .
Reply on: S499.1023 #217540:
Prokopa Veľkého je Horský park.
Reply on: MatejBA #217547:
1. Nikto netvrdil ze to je chyba DPB.
2. Nie je vobec relevantne koho je to chyba. Faktom je ze socky su proste nieco co MHD zneatraktivnuje a ziadneho vodica nebude zaujimat preco tam su. V jeho aute nie su a teda jeho auto ziskava (dalsiu) vyhodu. Je na DPB ako sa k tomuto postavi. Bud bude nariekat ze to nie je jeho vina, alebo sa zamysli nad tym co s tym moze robit.
Reply on: MatejBA #217547:
Nie je 🙂 Ja som len reagoval na tvrdenie, že žiadne socky nejazia MHD.
Reply on: llubik #217544:
Aky problem? Ze ludia nie su schopni si oznacit listok v novych oznacovacoch?

Nastupil som do 32, vlozil listok do noveho oznacovaca tak ako sa ma (cely az po ten pasik na konci) a hned na prvy pokus cvaklo. Za mnou pani v tom istom oznacovaci uz listok neoznacila, lebo ho drzala v polovici a ani za svet ho nechcela zasunut hlbsie. Tak cela ofucana sla dopredu k vodicovi si oznacit listok do stareho.
Reply on: Andy #217546:
Tak ale je to chyba DPB/MHD, ze zrovna tam je zvyseny vyskyt takychto individui?
Reply on: Petto #217543:
No tak napríklad cez Prievozskú v trolejbusoch cestuje mimo špičky množstvo sociek, bezdomovcov, cigánov a feťákov, často kombinácia. 🙂 V špičke sa to nejak stratí, lebo cestuje veľa slušných ľudí, ale napríklad cez víkend už aj v skorších večerných hodinách to je fakt nepríjemné. Pre nejakého človeka slabšieho vzrastu to ani nie je o pohodlí, ale skôr o vlastnej bezpečnosti.
Reply on: Petto #217543:
To je taky autisticky folklor, asi ako ked ti clovek co naposledy cestoval rychlikom este za Meciara bude rozpravat hororove historky o kozenkach, spinavych hajzloch a nefunkcnom kureni.
Reply on: Peon #217513:
Ad oznacovace . . . zlate stare . . . tieto nove su na dve veci, alebo zeby to bolo pre nase zdravie? Nastupim u vodica, a listok mi oznaci az treti oznacovac . . . aspon ze sa prejdem . . . ja sa prejdem a niekto sa napakoval?
Reply on: llubik #217542:
Co mate s tymi bezdomovcami furt ? V karlovke v spicke som nestretol ani raz bezdaka a to tam uz byvam cca 20rokov. Ale asi cestujem z "lepsej stvrte" ako vy kde je ich ovela viac.
Reply on: Petto #217539:
ale radsej b udem stat v kolone sam v aute, ako sa tlacit so zapachajucim bezdomovcom v mhd 🙂
Inac, na velmi malo miestach kade chodim, je vyhradeny bus pruh 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.