Tak mi napadlo: Prečo vlastne existuje "Typ jízdenky: nepřestupní jízdenka pro 2 úseky / 2 zóny 10 min./2 zast. ve vlaku." za 16 Kč? Je jedným z dôvodov to, aby bola jazda vlakom lacnejšia ako za tarifu ČD či ide tam aj o zvýhodnenie železničnej dopravy ako väčšinou ekologickejšej? Spojenie som vyhľadal na www.idsjmk.cz aj www.idos.cz
PRÍKLAD 1: Trasa "Lanžhot - Břeclav". Autobusom trvá cesta z autobusového nádraží na autobusové nádraží 10 minút a cena za jedinú dostupnú tarifu (IDS JMK) je 20 Kč. Sú to 2 zóny.
Vlakom trvá cesta z vlakového nádraží na vlakové nádraží 8 minút. Cena je však iba 16 Kč [bližšie info v 1. odstavci tohto príspevku]. Cena za tarifu ČD je 20 Kč.
V oboch prípadoch je vzdialenosť 8 km! Podľa mňa toto spôsobuje tarifu IDS JMK dosť neprehľadnú...
PRÍKLAD 2: Ten neprestupný lístok za 16 Kč za tarifu IDS JMK je však možné niekde využiť aj v autobuse: Trasa "Hodonín, AN - Holíč, Sasinkova" linkou 910 je to takisto 10 minút, vzdialenosť iba 6 km.
Ako je možné, že na tejto trase je ten lístok za 16 Kč možné využiť aj v autobuse? Súvisí to nejako s tým, že tam neexistuje alternatíva vo forme vlaku? Alebo má na to vplyv to, že na tom úseku premáva aj nezaintegrovaná linka dopravcu Arriva Trnava za 20 Kč?
20 minút si ale myslel na jednorázový papierový CL vytlačený automatom na nesprávny formát papiera tak, aby sa nezmestil do štrbiny označovača, nie? Na kartu aspoň 3 dni! ?
Ocividne to v Bratislave problem je. Niekto by to mohol zneuzit a vobec, MHD ma byt zlozita. Kto neabsolvoval aspon 20-minutovu byrokraciu ma chodit peso!
Tak ma napadlo, bol by velky problem zaviest anonymne BČK? Teda že hocikto si za 3€ kupi kartu, kupi si 3€,kredit a cestuje, ked docestuje vrati ju a dostane spat zalohu, povedzme 1€.
Ja si nemôžem pomôcť, ale ja mám vždy dojem, že v prípade tejto značky musí byť niečo divné a že jednotlivé celky kreslí iný (dizajnér, konštruktér, technológ) človek, ako celky hneď vedľa, čo by aj vysvetľovalo, prečo to potom v praxi nefunguje, resp. funguje tak nespoľahlivo. ?
Mimochodom, dostal sa do série škodovácky Perun? Elektrobus v koži Syfilisu, resp. Urbana?
To tiež skončilo len pri prototype(-och), úplne rovnako ako Solaris (s rovnakou výzbrojou od Schadefabrik Pilsen)?
Aj keď taký trolejbus bez zberačov, bez vedenia, na ečv, bez dráhového úradu, by nemusel byť zlá vec, hlavne nie vtedy, keby mal dostatočný dojazd a ešte dostatočnejšiu rýchlonabíjačku.
Písal som dizajnom, nie kvalitou. ?
Zadné čelo je trošku divné, akoby ho kreslil iný dizajnér než zvyšok toho vozidla. Uvidíme či sa to dostane do série.
A myslíš, že to pomôže spoľahlivosti? To predné čelo je kompletná Futurama (osbne to vo mne evokuje rysy Mercedesu) boky sú decentné a jednoduché, ale tá prdel...to je des! ?
A ani prepotrebné štvrté dvere nie sú... Či už pominula politická podpora na rýchlu výmenu cestujúcich, ktorá exzaktne ušetrí 24 mesiacov pobytu v zastávkach počas 18 mesačného životného cyklu vozidla? ?
Už ako keby sa stalo. Idem spať. Možno sa mi bude snívať o fungujúcom e-shope ZSSK, kde sú cestovné lístky do zahraničia lacnejšie ako v kamennej osobnej pokladnici Železničnej spoločnosti Slovensko... ?
Je tam explicitne uvedene ze Wien Ticket s priplatkom sa da kupit len v pokladniciach s iKVC.
Vid rozdiel medzi:
Cenník osobitnej tarify - EURegio WIEN TICKET
(v pokladniciach ZSSK s KVC aj cez internet. Lístky majú odlišné podmienky, presné informácie nájdete na konci stránky)
a
Cenník osobitnej tarify - EURegio WIEN TICKET Z100*
(v pokladniciach ZSSK s KVC)
zlomok
Zadné čelo je trošku divné, akoby ho kreslil iný dizajnér než zvyšok toho vozidla. Uvidíme či sa to dostane do série.