Ha, mozno by sa dalo aj urobit nieco s prepinanim liniek vo voze a nie to robit ako je to teraz (Linka 3, namestie SNP > Linka RUZINOV_08 smer namestie SNP > Linka 8 smer RUZINOV)
Hm... viem, ze 29/30T maju interny senzor teploty v kazdom clanku jeden. Ten je vsak napojeny na Linux v centralnom pocitaci. Ak ma BUSE pristup k informaciam o teplote interieru z nadradeneho riadenia (co snad dufam ze ma), nemal by to byt problem.
Na radarove sledovanie by uz muselo mat vozidlo mobilny internet. V prvej reklame na 30T bolo uvedene, ze vozidlo ma Wi-Fi router, no nie som si isty, ci je tomu tak v skutocnosti.
Ak to beží na Windows a dané vydanie systému podporuje .NET a aj C#, na programovaní front-end by som sa rád podieľal. Ešte niekoho, kto sa pustí do back-end časti a o dva týždne môžeme začať testovať.
Ešte doplním - potešili by informácie o teplote v interiéri vozidla a tiež vonku, prípadne aj hodinová predpoveď počasia cca na jednu až šesť hodín vopred. Radarové sledovanie pohybu oblakov a zrážok (zo SHMU) by už bol asi extrém.
Vo vlakoch a lietadlách býva na displejoch okrem trasy linky s vyznačením aktuálnej polohy vozidla napr. aj aktuálny čas, predpokladaný čas príjazdu do najbližšej zastávky, aktuálne zdržanie, aktuálna rýchlosť vozidla, v lietadle nadmorská výška, mimoriadne oznamy, reklamy. Bonusom býva priamy prenos obrazu z kamery s výhľadom pred vozidlo (toto rád sledujem). Je mi jasné, že systém v našich vozidlách MHD na takéto niečo nie je stavaný.
Vo výpise zastávok by teda mohol pribudnúť predpokladaný čas príjazdu do najbližšej zastávky a možnosti prestupu na danej zastávke - zobraziť v rovnakom riadku pravej časti displeja ako názov zastávky na ľavej strane. Ak by ten systém zvládol niečo interaktívne, čo tak zobraziť aspoň aktuálnu rýchlosť vozidla a grafickú informáciu, pri ktorých dverách bol stlačený dopyt?
Napr. Ako v dávnych časoch chvílu fungovalo zvukovo cez "Drahušu" aj info o možnosti prestupu na konkrétne smery v prest.uzloch. Teraz by to mohlo byť na všetkých vozoch vybavenými LCD panelmi.
Samozrejme, na nikoho skutocne nebezpecneho by si hentie deticky netrufli. Nepamatam si ze by som ich videl v Zempline ked tam napadli cestujucu. Lebo vsak nocnymi vlakmi sa oni jazdit boja. Nastastie. Vyriesilo sa to civilizovane policiou, ktora bola pritomna, extremne profesionalna a hlavne diskretna, na rozdiel od hentych marketingovych hotentotov.
"Nerozumiem prečo predávajú aj lístky na Slovak Lines "Bratislava - Viedeň" keď tie sa dajú kúpiť cez internet na webe Slovak Lines"
Možno nejaký Nemec, ktorý náhodou na mape objavil Bratislavu bude chcieť lístok, ale o nejako webe Slovak Lines ani len netuší. Za to FlixBus poznať bude, takže ak by tam SL svoje spoje neponúkal, šiel by konkurenčným Blagussom.
Rozdielne ceny v iných časoch, u iných dopravcov, lacnejšie online ako hotovosť a pritom tie isté ceny na rozdielnu vzdialenosť ? No kam to už tá prímestská (!) doprava speje.. Ešteže je tá Viedeň tak blízko, lebo bez nej by podobné situácie nenastali zrejme ani omylom ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
medzernik
Na radarove sledovanie by uz muselo mat vozidlo mobilny internet. V prvej reklame na 30T bolo uvedene, ze vozidlo ma Wi-Fi router, no nie som si isty, ci je tomu tak v skutocnosti.