Reply on: N/A #214919:
K číslovaniu trolejbusov: Určite by bolo vhodné číslovať trolejbusy na zaklade jedného systému a nie dvoch, ako je tomu teraz. Buď nech sa ponechá samostatný 200vkový rad, ten však trocha narúša súčasný celkový systém číslovania v Bratislavskej Integrovanej doprave. Napr. v súčasnosti č.212 má trolejbus a 215 už regionálny autobus. Byť na mne, tak trolejbusy prečíslovať do súčasného autobusového radu najlepšie to spojiť aj s prípadnou reorganizáciou trasovania ich liniek. Určite je dobré keď má nejaká linka to isté svoje číslo roky rokúce, ale keď už je zavedený určitý systém číslovania liniek v pokročilom štádiu realizácie, je vhodné ho už aj dokončiť. Teda 200vkový rad ponechat regionálnym autobusom pre Záhorie. V prípade jeho ponechania pre trolejbusy sa ale mohol použiť radšej 300vkový / 400vkový. V rámci zavedenia integrovaného systému taktiež prečíslovali všetky trolejbusové linky v Brne z pôvodného radu 130-149 do radu 20-39. Spôsobilo to na určitú dobu možno trochu chaos ale ľudia si zvykli.
Mirtschi
V Bratislave sa trojvozňové súpravy len skúšali a to z vozňov T6, či aj niekedy z T3, to neviem.
Skôr si myslím, že by asi skôr v Bratislave mali to problém utiahnúť meniarne, neviem či je bratislavská sieť na to stavaná. Ďalšia vec, či by to nebolo aj po väčšinu dňa zbytočné, také dlhé súpravy, uživili by sa akurát tak možno v špičke na dúbravskej a račianskej radiále. Už v Bratislave nežijem, tak neviem posúdiť ako sú tam klasické súpravy 2xT3/T6 plné. Viem, že v Dopravný podnik města Brna zaviedol také dlhé súpravy z dvoch vozňov Vario LF2 na linke 1, kde už sa nedal moc zhusťovať interval a kapacita 30m súprav nepostačovala. Už sa tam však od toho upustilo a momentalne prevádzkujú niečo kratšie súpravy Vario LF2 + Vario LF1.
V Nemecku boli bežné 45m dlhé súpravy zložené vozňov Tatra. Nešlo však o 3xT3 / T4 (typ T4 má na rozdiel od vozňa T3 užšiu vozňovú skriňu), ale o 2xT3 / T4 + vlečný vozeň B3 / B4 vzhľadovo zhodný z vozňami T, akurát bez stanovišťa vodiča.